Rebranding w nietypowym stylu. InPost zmienia nazwę zachodniego giganta na polską markę
Magazyn InPost na Śląsku, fot. materiały prasoweOprócz zmiany nazwy biznesu w Hiszpanii i Portugali, InPost podjął decyzję o zmianie wizerunku Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluxu. Zmiana jest kontynuacją realizowanej przez spółkę strategii udostępniania rozwiązań logistycznych dla klientów e-commerce w dostawach ostatniej mili.
Rebranding na polską markę
- Proces integracji Grupy InPost zakłada systematyczną implementację najbardziej innowacyjnych rozwiązań na kolejnych rynkach. Dotyczy to także marki InPost, która jest synonimem jakości świadczonych usług, a która z sukcesem rozwijana jest w Polsce, Wielkiej Brytani i Włoszech. Z początkiem lipca zostanie wprowadzona także na rynek hiszpański i portugalski. We Francji, Belgii i Holandii Grupa InPost będzie rozwijana pod marką Mondial Reley, której wizerunek został unowocześniony, a marka jest znana z optymistycznego i bardzo konsumenckiego podejścia do użytkowników. Jest to zgodne ze strategią Grupy InPost, która jest konsekwentnie wdrażana na wszystkich rynkach - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.
Kiedy InPost przejął w lipcu 2021 Mondial Relay, rynkowego lidera dostaw out of home oraz alternatywnych punktów dostaw, stał się największą platformą dostaw dla e–commerce w Europie. Wprowadzenie marki InPost w Hiszpanii i Portugalii oraz odświeżenie marki Mondial Relay zakłada wdrożenie szeregu rozwiązań prokonsumenckich, rozwój sieci punktów odbioru przesyłek a przede wszystkim przyspieszenie rozbudowy sieci automatów paczkowych istniejących w Polsce pod nazwą Paczkomat InPost na wszystkich rynkach, zarówno pod marką InPost, jak i Mondial Relay.
InPost wdroży narzędzie do optymalizacji tras kurierów
Rozwój InPostu na zachodzie
We Francji Mondial Relay zatrudnia 1300 pracowników, posiada 4 huby oraz 26 agencji regionalnych. Tylko w 2021 roku firma dostarczyła ponad 140 milionów paczek. W lipcu br. we Francji powstał paczkomat numer 1000. Z wdrażanych innowacji i nowych usług skorzystają także partnerzy e-commerce, tacy jak np.: Decathlon, Lidl czy Zara (Inditex).
Grupa InPost posiada także 3200 punktów odbioru paczek w Hiszpanii. Rozwój usług i wprowadzenie na rynek sieci paczkomatów wspiera podpisanie umowy z siecią stacji paliw Galp, która liczy 570 punktów. Pierwsze automaty staną w głównych miastach Hiszpani takich jak Madryt, Barcelona, Sewilla, Walencja i Malaga.