Zwiększenie sprzedaży priorytetem dla MŚP - polska firma IT znalazła na to rozwiązanie

Technologie w biznesie
Technologie w biznesie, fot. Shutterstock
Jednym z największych wyzwań małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, działających zwłaszcza w sektorze B2B, jest skuteczność działań sprzedażowych. Wobec rosnących obciążeń finansowych kwestia ta stała się dla nich priorytetem. Rozwiązanie, które pomoże im w poprawie rentowności biznesu zaprezentowała właśnie polska spółka informatyczna Billennium. Firma stworzyła Billennium Sales Box - narzędzie służące do zarządzania relacją z klientami i leadami, oparte na najważniejszych funkcjach platformy Salesforce i skrojone na miarę budżetu i potrzeb MŚP.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polskie firmy z sektora MŚP coraz mocniej odczuwają skutki wzrostu obciążeń dla swojego biznesu - wysokie koszty energii, podwyżki składek ZUS czy płacy minimalnej. Według badania „Skaner MŚP ”, zrealizowanego przez Karalla Research, 47% firm czuje pogorszenie sytuacji finansowej, w efekcie czego 15% przedsiębiorców obawia się o przyszłość swojej organizacji. 30% badanych, poza wzrostem kosztów, za główną przyczynę takiej sytuacji podaje spadek popytu na produkty i usługi.

W kontekście rosnących obciążeń budżetów polskich przedsiębiorstw, pozyskiwanie klientów i odpowiednie zarządzanie relacjami z nimi staje się kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ich biznesu. Priorytetem jest zatem wsparcie działów sprzedaży, tak aby mogły pracować możliwie najbardziej wydajnie i skutecznie. Do tego jednak potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pozwolą zoptymalizować procesy i dostarczą niezbędnych informacji działom handlowym – powiedział Łukasz Przybyłek, Head of Strategic Business

Główne wyzwania działów sprzedaży

Eksperci Billennium wskazują kilka głównych wyzwań, które sprawiają, że działania nakierowane na sprzedaż produktów i usług, zwłaszcza tych, kierowanych do B2B, są nieskuteczne. Jednym ze źródeł problemów jest brak spójnej bazy informacji o klientach. Dane są często rozproszone w różnych aplikacjach lub wyłącznie w skrzynce e-mail czy notesie handlowca. Jeśli nawet firma posiada jedną bazę, to często się zdarza, że nie jest ona uzupełniana na bieżąco i część informacji przepada albo są one dublowane. To wpływa później na szereg innych aspektów – utrudnioną komunikację pomiędzy działami w firmie, które są zaangażowane w różne etapy procesu sprzedaży, nieefektywne lub nieskuteczne działania sprzedażowe i marketingowe, ale też nieumiejętne zarzadzanie leadami. Kolejnym wyzwaniem jest też niska jakość lub opóźnienie w obsłudze klienta, co również wpływa na jego utrzymanie i pozyskanie, bo wobec zbliżonej oferty produktów czy usług na rynku, wybierze on sprzedawcę, który dostarczy mu wszystkich niezbędnych informacji oraz szybko i rzeczowo odpowie na pytania. 

Jedynie co czwarta mała i co druga średnia firma korzysta z CRM!

Przedsiębiorstwa mogą uniknąć każdego z wymienionych problemów poprzez stosowanie systemów CRM, czyli oprogramowania do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami, ale… wiele firm nadal z nich nie korzysta. Według danych PARP , w 2021 r. tylko 25,5% małych przedsiębiorstw i 54,3% średnich w Polsce korzystało z takich systemów (przy tempie wzrostu wykorzystania na poziomie odpowiednio 1 i 2% w skali dwóch lat!). 

Systemy CRM pomagają skutecznie zarządzać sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta i w efekcie generować wyższe przychody. Dzięki nim wszystkie osoby w firmie zaangażowane w procesy handlowe posiadają ujednolicony widok informacji o danym kontakcie czy kliencie i mogą lepiej zrozumieć jego preferencje czy zobaczyć historię interakcji. To pozwala lepiej dostosować ofertę dla każdego klienta i poprawić jego satysfakcję. Dodatkowo wiele zadań można zautomatyzować, np. takie aspekty, jak wprowadzanie danych, wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie spotkań czy generowanie raportów. Czas zaoszczędzony w ten sposób przedsiębiorstwo może poświęcić na najważniejsze zadania z punktu widzenia zamknięcia transakcji. Kolejna kwestia to analityka, którą dostarcza CRM. Pracując na podstawie danych unikamy wielu błędów, nieefektywnych kampanii i straty kapitału – wylicza Przemysław Rudolf, Strategic Business Executive. 

Billennium Sales Box – Salesforce dostosowany do możliwości finansowych MŚP

Salesforce od 9 lat jest zdecydowanym liderem na świecie wśród systemów CRM. Według danych IDC  z listopada 2022, spółka posiada 22,9% udziałów w rynku, a 90% firm z listy Fortune 500 korzysta właśnie z tej platformy. Możliwości Salesforce są ogromne, łącznie z niemal dowolną rozbudową i dostosowaniem do konkretnych potrzeb organizacji, ale też często jest poza zasięgiem finansowym mniejszych podmiotów. Dlatego właśnie, z myślą o potrzebach i możliwościach sektora MŚP, Billennium stworzyło rozwiązanie Billennium Sales Box.

 Do stworzenia naszego rozwiązania wykorzystaliśmy 12-letnie doświadczenie w kompleksowym wdrażaniu usług i narzędzi Salesforce w wielu zróżnicowanych branżach w Polsce i za granicą. W tym czasie zbudowaliśmy nasz know-how, dzięki któremu wiemy nie tylko, jakie są możliwości platformy, ale też, jakie są najważniejsze potrzeby i wyzwania małego i średniego biznesu w zakresie wsparcia sprzedaży i pozyskiwaniu leadów. Oczywiście musieliśmy wziąć pod uwagę również kwestie finansowe i techniczne. W efekcie, koszt wdrożenia Billennium Sales Box jest nawet 10 razy niższy niż w przypadku rozwiązania customowego, opartego na Salesforce i trwa nawet do 5 dni – podsumowuje Piotr Grusiewicz, Head of Business Unit Salesforce.

Wybierając Billennium Sales Box, użytkownicy otrzymują pełen widok klienta w Salesforce Customer 360. Rozwiązuje to problem braku spójności i komunikacji między działami i danymi klientów. Każdy uczestnik procesu sprzedaży, marketingu czy obsługi klienta ma pełen zakres informacji o kontrahencie i wszystkich podejmowanych działaniach czy interakcjach. Aplikacja wspiera przedsiębiorstwa w 4 głównych obszarach: sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu danymi, działaniach marketingowych, a także w organizacji pracy i podnoszeniu efektywności osób zaangażowanych w procesy zarządzania relacjami z klientem i leadami. Klienci, którzy wybiorą Billennium Sales Box, poza dostępem do kluczowych funkcji platformy Salesforce, otrzymują jednak nie tylko samo rozwiązanie. Twórcy aplikacji zapewniają stały dostęp do zespołu utrzymaniowo-wdrożeniowego, który pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów czy dodatkowej customiazacji, a w razie zwiększenia potrzeb przez organizację, także rozwinięcia systemu o kolejne usługi Salesforce. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ