Wellbeingowy system operacyjny

Wellbeingowy system operacyjny
Fot. mat. pras.
Jak dostosować ofertę wellbeingową do zróżnicowanych potrzeb pracowników i zmieniającego się rynku? Wystarczy postawić na MultiLife – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2023 (99)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Co ósma Polka i Polak deklarują, że nigdy nie odczuwali dobrostanu. Oznacza to, że nigdy w swoim życiu nie czuli się dobrze, nie czuli się szczęśliwi, nie czuli się spełnieni. Tak wynika z badań przeprowadzonych we wrześniu przez infuture.institute. Osobami, które najrzadziej wskazują, że stale odczuwają dobrostan, są te w przedziale wiekowym 35–44 lata. Jest to grupa tzw. kanapki: ludzie pracujący zawodowo, mający kredyty oraz zajmujący się małymi dziećmi i starzejącymi się rodzicami. Odpowiedzią na pogarszającą się kondycję pracowników jest platforma MultiLife stworzona przez Benefit Systems, która zapewnia wsparcie online 24/7 w czterech aspektach: zdrowie, psychologia, odżywanie i rozwój.

27 mln

zwolnień lekarskich wzięli pracownicy w 2022 r., a to oznacza 288,8 mln opuszczonych dni roboczych (ZUS).

I choć w ofercie benefitów pracowniczych niemal każdej firmy jest pakiet medyczny, to obejmuje on zwykle leczenie. – My namawiamy do zadbania o zdrowie pracowników, zanim potrzebna będzie interwencja lekarska – mówi Piotr Szostak. Na platformie MultiLife pracownicy mają dostęp nie tylko do telemedycyny, ale też przede wszystkim do bogatego pakietu badań profilaktycznych, a także wsparcia trenera personalnego i programów treningowych, które pomogą zadbać o ciało i umysł.

47%

pracowników ma poczucie przytłoczenia obowiązkami, a 28 proc. odczuwa stres codziennie lub prawie codziennie (MultiSport Index 2023).

Pandemia, wojna w Ukrainie, sytuacja gospodarcza – ostatnie lata to nagromadzenie czynników stresogennych. – I choć od pandemii w ofercie wielu pracodawców znajdowały się konsultacje psychologiczne, to kontakt ze specjalistą miał charakter interwencyjny – masz problem, to możesz zadzwonić. My mamy inną propozycję – skontaktuj się, zanim będziesz miał problem – tłumaczy Piotr Szostak i dodaje, że stąd poszerzenie oferty m.in. o mindfulness czy coaching, by pracownicy sami mogli odkrywać swoje potrzeby i odpowiedzieć sobie na pytanie, czego potrzebuję, by ich życie było lepsze.

50%

Polaków po 15. roku życia ma nadwagę lub otyłość, 70 proc. nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej (NFZ).

Nadmiar kilogramów to przede wszystkim problem zdrowotny. Z roku na rok Polacy stają się coraz ciężsi. Wpływ ma na to przede wszystkim sposób odżywiania, tryb życia i zaburzenia metaboliczne. Zdrowa dieta to nie tylko lepsze zdrowie, ale także codzienny zastrzyk energii. Bez odpowiedniego odżywiania nie ma mowy o sprawnej pracy mózgu. – Dlatego zachęcamy pracowników, by razem z dietetykiem przyjrzeli się swojemu stylowi życia i wprowadzili odpowiednie zmiany. Platforma MultiLife oferuje także kreator diety czy kurs czytania etykiet, bo jakość jedzenia ma przecież bezpośredni wpływ na jakość naszego życia – przekonuje Piotr Szostak.

46%

pracowników uważa, że brak możliwości rozwoju w firmie to wystarczający powód, by szukać nowej pracy (GoodHabitz).

– W dzisiejszej rzeczywistości pracownik jest wartością, w którą firmie zwyczajnie opłaca się inwestować. Spojrzenie na niego nie tylko z punktu widzenia zawodowego, ale także ludzkiego procentuje. Z pewnością doceni to generacja Z, która dopiero wchodzi na rynek pracy i która jest jego przyszłością – uważa Piotr Szostak i podkreśla, że kluczowe jest indywidualne podejście do rozwoju pracowników. – MultiLife gwarantuje wybór i możliwość dopasowania oferty rozwojowej do własnych, indywidualnych potrzeb – zapewnia. Są tu m.in. kursy, warsztaty, audiobooki z różnych dziedzin od umiejętności miękkich przez naukę języków aż po bogatą bibliotekę literatury fachowej.

My Company Polska wydanie 12/2023 (99)

Więcej możesz przeczytać w 12/2023 (99) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ