Polska firma rozwija skrzydła. Lingaro przejmuje eBusiness Institute ze Szwajcarii
Lingaro przejmuje szwajcarską firmę, fot. Adobe StockStrategia polskiej grupy Lingaro zakłada wsparcie dla przedsiębiorstw na całym świecie. Obecnie spółka zatrudnia ponad 1200 specjalistów 20 narodowości i posiada oddziały m.in. w USA, Indiach, Singapurze oraz na Filipinach. W zakresie rozwiązań technologicznych Lingaro jest zaufanym partnerem dla firm z listy Fortune Global 500, pomagając im uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki analityce danych. W 2020 Spółka zanotowała 200 mln zł przychodów. W ostatnich latach rosła w tempie ok. 30 procent rocznie.
- eBusiness Institute idealnie wpisuję się w naszą strategię pod względem kultury organizacyjnej, portfela klientów i oferty. Przez ostatnie kilka lat rozmawialiśmy z ponad 100 firmami i wybraliśmy partnera, który posiada komplementarne usługi. Eksperci eBI potrafią opracować strategię obecności online oraz realizować działania marketingowe wspierające sprzedaż w kanałach cyfrowych. Te usługi są spójne z ofertą grupy Lingaro, która buduje dla klientów dedykowane rozwiązania do analityki marketingowej oraz sklepy e-commerce - wyjaśnia Sebastian Stygar, współzałożyciel i członek zarządu w Lingaro.
Kim naprawdę był Steve Jobs?
Kolejne przejęcie Lingaro
Przejęcie eBusiness Institute umożliwi Grupie Lingaro świadczenie kompleksowych usług o charakterze biznesowym i technologicznym dla firm działających w e-commerce i innych kanałach online.
Według badań Gartnera z 2021 roku ponad 80 proc. dyrektorów marketingu jest rozczarowanych aktualnym stanem wdrażania innowacji w ich działach. Brakuje im zarówno technologii, jak i wiedzy z zakresu marketingu cyfrowego, aby budować naprawdę skuteczne rozwiązania wzmacniające przewagę konkurencyjną. Połączone kompetencje eBusiness Institute i Lingaro skutecznie wpisują się w te oczekiwania.
- Transformacja cyfrowa w marketingu postępuje w bardzo szybkim tempie, a jej przyszłością jest analityka danych. Wygrają ci, którzy będą potrafili je najlepiej zinterpretować i wykorzystać w biznesie. Naszą misją jest pomóc klientom nadążyć za tymi zmianami i sprostać wymogom rynku. Dlatego połączyliśmy siły z Lingaro, które buduje doskonałe rozwiązania „data & analytics” – powiedział Luigi Matrone, założyciel i prezes eBusiness Institute.
Założony w 2013 roku w Genewie eBusiness Institute szybko zyskał pozycję eksperta w dziedzinie eCommerce, wspierając międzynarodowe korporacje, takie jak Nestlé czy Logitech w zakresie wdrażania cyfrowych rozwiązań budujących ich przewagi konkurencyjne. W 2020 roku eBI rozwijał się szczególnie szybko ze względu na wzrost wykorzystania cyfrowych kanałów sprzedaży w obliczu pandemii Covid-19.