Perswazyjny jak poker

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 32
Negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. Jak to robić skuteczniej? – radzą Grzegorz Załuski i Adam Czajkowski, autorzy książki „Perswazyjny poker”.

Dla kogo napisaliście tę książkę?

Grzegorz Załuski: Dla biznesu. Ale nie tylko. Jeżeli mama czy tata chce przekonać swoje dziecko, że ma z entuzjazmem iść do szkoły, też znajdzie tu coś dla siebie. 

Zamieniam się w słuch, jak to zrobić? 

Adam Czajkowski: Pierwszym krokiem jest uznanie, że mamy na coś wpływ. Dopóki myślimy: „nic nie możemy z tym zrobić”, pozostajemy reaktywni. A przecież chcemy mieć wpływ na rzeczywistość, zmieniać przekonania swoich rodziców, dzieci, nauczycieli, współpracowników, szefa i podwładnych.

GZ: Na dobrą sprawę negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. 

Przekonujemy i jesteśmy przekonywani. 

GZ: Dużą uwagę w naszej książce poświęcamy perswazji. Jest ona niczym innym jak zmianą czyjejś perspektywy. Stosując odpowiednie techniki, nazywane przez nas roboczo „podkładem do ciasta”, potrafimy to zrobić. Niekoniecznie wdając się w polemikę.

AC: Polemika, naszym zdaniem, w ogromny sposób szkodzi relacjom. Dlaczego? Jeżeli powiem, że nie ma pani racji, poczuje się pani niezręcznie. 

Albo znielubię pana.

AC: I zapamięta mnie pani w negatywny sposób.

GZ: Co ważniejsze, to właściwie pani mózg zrobi to wszystko sam, żeby udowodnić, że interlokutor nie ma...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2020 (52)

Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ