Perswazyjny jak poker
fot. materiały prasoweDla kogo napisaliście tę książkę?
Grzegorz Załuski: Dla biznesu. Ale nie tylko. Jeżeli mama czy tata chce przekonać swoje dziecko, że ma z entuzjazmem iść do szkoły, też znajdzie tu coś dla siebie.
Zamieniam się w słuch, jak to zrobić?
Adam Czajkowski: Pierwszym krokiem jest uznanie, że mamy na coś wpływ. Dopóki myślimy: „nic nie możemy z tym zrobić”, pozostajemy reaktywni. A przecież chcemy mieć wpływ na rzeczywistość, zmieniać przekonania swoich rodziców, dzieci, nauczycieli, współpracowników, szefa i podwładnych.
GZ: Na dobrą sprawę negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć.
Przekonujemy i jesteśmy przekonywani.
GZ: Dużą uwagę w naszej książce poświęcamy perswazji. Jest ona niczym innym jak zmianą czyjejś perspektywy. Stosując odpowiednie techniki, nazywane przez nas roboczo „podkładem do ciasta”, potrafimy to zrobić. Niekoniecznie wdając się w polemikę.
AC: Polemika, naszym zdaniem, w ogromny sposób szkodzi relacjom. Dlaczego? Jeżeli powiem, że nie ma pani racji, poczuje się pani niezręcznie.
Albo znielubię pana.
AC: I zapamięta mnie pani w negatywny sposób.
GZ: Co ważniejsze, to właściwie pani mózg zrobi to wszystko sam, żeby udowodnić, że interlokutor nie ma...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.