Gra od Lewandowskiego, duży sukces Cyberpunka. Najnowsze informacje z polskiego gamedevu

Robert Lewandowski
Robert Lewandowski, źródło: https://twitter.com/FootballCoachRL
Cyberpunk 2077 powalczy o dwie statuetki w The Game Awards - najbardziej mainstreamowym plebiscycie na najlepsze gry video. Co jeszcze wydarzyło się w polskim gamedevie?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Cyberpunk 2077 na The Game Awards

Nominacje dla Cyberpunka dla wielu były sporym zaskoczeniem - choć oceny gry w specjalistycznych serwisach się poprawiają - wszyscy wciąż pamiętają kontrowersje związane z jej wydaniem. Produkcja powalczy o zwycięstwo w dwóch kategoriach: Najlepsza muzyka i ścieżka dźwiękowa oraz Najlepsza gra RPG.

W ostatnich dniach Adam Kiciński udzielił wywiadu "Rzeczpospolitej", w którym zapowiedział, że CD Projekt na razie nie zamierza inwestować w nowe marki i skupi się na rozwijaniu Wiedźmina oraz Cyberpunka. Poinformował również, że w tym roku gracze nie otrzymają już żadnego patcha do ich ostatniej produkcji.

Robert Lewandowski prezentuje grę piłkarską

Football Coach: the Game to powstający już od kilku miesięcy menadżer piłkarski online. Współtwórcą projektu jest Robert Lewandowski. W listopadzie ukazał się pierwszy zwiastun produkcji.

Zgodnie z ideą piłkarza Bayernu, gracz, jak w grze RPG, ma do wyboru różne klasy menadżerów. Każda z klas posiada własny charakter, który w wieloraki sposób wpływa na rozgrywkę, dokładnie tak, jak wybór klasy w grze RPG determinuje sposób grania. Inna będzie kariera szkoleniowcem modelowanym na nowej fali trenerów, nie odpuszczających żadnego aspektu analitycznego, taktycznego. Inna będzie piłkarską legendą posiadającą naturalną charyzmę, inna trenerem, który ma przeszłość na trybunach.

Jak podkreślają twórcy, Football Coach nie idzie na zderzenie z kultowym Football Managerem. Gra Roberta Lewandowskiego będzie należeć do rosnącego segmentu menadżerów piłkarskich online, stawiających zdecydowanie na multiplayer. Gracz, obok tradycyjnej struktury ligowej, o dowolnej porze dnia i nocy będzie mógł wyzwać na mecz rankingowy przeciwnika z drugiego końca świata. Dostanie do rąk własnych szereg narzędzi, które oddadzą kształt rywalizacji w jego ręce. To choćby możliwość tworzenia klanów, które potem będą rywalizować o najbardziej prestiżowe nagrody. Ale to też choćby możliwość tworzenia turniejów single, z własnym doborem jego zasad. W przeciwieństwie do wielu wiodących menadżerów piłkarskich online, to mecze będą czekać na gracza, nie gracz na mecze. Gra ma być przystępna nawet dla tych, którzy mają kilka minut by akurat rozegrać mecz, jak i dla tych, którzy będą chcieli w niej spędzać długie godziny dziennie.

Już niebawem na łamach mycompanypolska.pl ukaże się wywiad z Rafałem Cymermanem, prezesem spółki RL9 SportGames. Natomiast zwiastun gry Football Coach: the Game możecie zobaczyć TUTAJ.

All in! Games ma umowę wydawniczą z twórcą popularnej serii Cut the Rope

All in! Games, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wydawca gier komputerowych podpisał umowę wydawniczą z rosyjską firmą ZeptoLab UK Limited z siedzibą w Wielkiej Brytanii. W jej ramach polska spółka stworzy porty popularnej serii gier – Cut the Rope, na wszystkie dostępne platformy konsolowe. Do tej pory, gry z serii były dostępne w wersji mobilnej. Wraz z DLC uzyskały ponad 1,6 mld pobrań. Po wydaniu wersji na konsole, All in! Games będzie miało udział w przyszłych przychodach z ich sprzedaży.

– Bardzo się cieszymy, że na mocy podpisanej umowy, będziemy mogli pracować nad konsolową wersją uwielbianych przez graczy gier z serii Cut the Rope, które w wersji mobilnej zanotowały ponad 1,6 mld pobrań. W ramach umowy z producentem gier – ZeptoLab – pokryjemy koszty dostosowania gier do platform konsolowych. Po zakończeniu prac i wprowadzeniu gier do sprzedaży All in! Games będzie miało udział w przyszłych przychodach z tego tytułu – mówi Piotr Żygadło, prezes All in! Games.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem wydawniczym pierwsza gra z serii dedykowana na platformy konsolowe, trafi do sprzedaży w I kwartale 2022 r.

Cooking Simulator Shelter od Big Cheese Studio po premierze z bardzo dobrymi ocenami i wolumenem sprzedaży

Cooking Simulator Shelter, najnowszy DLC do podstawowej wersji popularnego symulatora gotowania z portfolio Big Cheese Studio, który zadebiutował na Steam 18 listopada br., notuje pozytywne opinie na portalu Steam i wyższy wolumen sprzedaży w porównaniu do poprzednich popularnych wśród graczy dodatków, w tym DLC Pizza. Jeszcze w tym roku twórca projektu zamierza zadebiutować na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Plany giełdowe Studia poprzedziła pierwsza oferta publiczna akcji spółki. Wartość oferty wyniosła 27,9 mln zł. Do spółki trafi 4,7 mln zł, które zostaną przeznaczone na nowe produkcje.

- Pozytywny odbiór Sheltera, liczący ponad 75 proc. pozytywnych ocen, w pierwszych dniach od premiery, wskazuje że udało nam się sprostać wysokim oczekiwaniom graczy. Spodziewamy się, że udany debiut naszego najnowszego evergreen’ a będzie miał pozytywny wpływ na wyniki finansowe Big Cheese Studio w najbliższych miesiącach – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio. I dodaje: – Warto podkreślić, że Shelter już teraz notuje większe zainteresowanie niż nasz poprzedni dodatek – Pizza – w analogicznym okresie po premierze. W ciągu pierwszych 5 miesięcy sprzedaży Pizza wygenerowała ponad 5 mln zł zysku netto.

Płatny dodatek Shelter pojawił się na rynku 18 listopada 2021 r. Nowe DLC posiada wiele ciekawych urozmaiceń, w tym tryby polowania oraz rolnictwa, nowe mechaniki w postaci polowania na mutanty i wykorzystywania ich mięsa do przyrządzenia potraw, a także możliwość uprawy roślin na podziemnej farmie.

W I półroczu br. spółka wypracowała 7,5 mln zł przychodów netto oraz 5,5 mln zł zysku, osiągając wzrost zysku netto o ponad 87% r/r. EBITDA za ten okres wyniosła 5,8 mln zł. Na wzrost wyników znaczący wpływ miała rosnąca sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków. Big Cheese Studio do końca grudnia br. zamierza zadebiutować na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

Carbon Studio szykuje nowy tytuł VR - prace prototypowe rozpoczęte

Ogłoszenie nowego tytułu, w tym daty premiery, planowane jest na 2022 rok. Aktualnie trwają prace nad pre-produkcją projektu - z gatunku Slasher - o roboczym tytule VRSlasher. Produkcja docelowo dedykowana będzie wszystkim wiodącym platformom VR.

Obserwując zainteresowanie graczy naszymi tytułami, zarówno Tempestfall, jak i serią gier The Wizards, postanowiliśmy nie zwalniać tempa i rozpocząć działania związane z powstaniem nowego projektu. Już pracujemy nad tytułem o roboczej nazwie VRSlasher, który aktualnie znajduje się w fazie prototypowania. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planujemy w 2022 roku. Zdradzę, że nasza kolejna emocjonująca produkcja w pierwszej kolejności pojawi się na popularne gogle VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Aktualnie spółka pracuje również nad dokumentacją związaną z przeniesieniem akcji Carbon Studio z NewConnect na rynek główny GPW w Warszawie. Szczegóły kolejnych kroków tego procesu Studio planuje ujawnić w ciągu najbliższych kilku tygodni.

- Dużo się nauczyliśmy przy okazji naszych poprzednich produkcji związanych z wymagającym światem fantasy. Chcemy to wykorzystać przy najnowszym projekcie. Wszystko po to by zainteresować jak najliczniejszą grupę odbiorców. Co ważne, technologia VR będzie dodatkowo wzmacniała przewidziane w rozgrywce elementy typowe dla produkcji z gatunku slasher – dodaje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Immersion Games S.A. nawiązało współpracę z iFIT Inc.

Immersion Games S.A., warszawskie studio specjalizujące się w tworzeniu gier VR, nawiązało współpracę z największym producentem urządzeń fitness na świecie – iFIT Inc. Dzięki kooperacji, gry warszawskiej spółki zawierające elementy fitness i sportu, będą wspólnie promowane przez obydwie firmy. iFIT Inc. to największy na świecie producent sprzętu do ćwiczeń, w którego portfolio wchodzą takie marki jak NordicTrack®, ProForm® i Freemotion®.

Na mocy umowy, Immersion Games S.A. będzie posługiwać się globalną licencją iFIT oraz publikować gry pod parasolem „Powered by iFIT”. Jednocześnie amerykańska spółka będzie promować te tytuły za pośrednictwem swoich technologii i aplikacji.

Immersion sp. z o. o., spółka-matka Immersion Games S.A. i zarazem jej większościowy akcjonariusz, współpracuje z iFIT od 2018 roku. Na przestrzeni lat, warszawska firma zrealizowała szereg projektów dla amerykańskiej korporacji, łącząc sprzęt fitness iFIT z technologiami VR i silnikami gier komputerowych. Immersion wykonało także szereg gier VR dedykowanych dla rowerków fitness, prezentowanych na targach CES 2019.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że doszło do nawiązania tej współpracy. iFIT to rozpoznawalna na całym świecie marka, o bazie subskrybentów wynoszącej ponad 6 milionów użytkowników. Możliwość dotarcia do ludzi, którzy są aktywnie zainteresowani ciekawymi sposobami na urozmaicenie swoich programów treningowych, jest ogromną szansą dla naszych gier – mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games S.A.

Vixa Games SA wycofuje Ofertę Publiczną Akcji

Z uwagi na niekorzystną sytuację na rynku finansowym, Vixa Games SA, deweloper gier na konsole i komputery stacjonarne, podjął decyzję o wycofaniu Oferty Publicznej Akcji Serii C. W ocenie spółki obecne uwarunkowania rynkowe uniemożliwiają uplasowanie Oferty na satysfakcjonującym poziomie. Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w innym terminie na zmienionych zasadach.

- Przez ostatnie dni odbyliśmy szereg spotkań z inwestorami. Zainteresowanie inwestycją w naszą spółkę było duże, jednak nie na tyle, aby zamknąć Ofertę na satysfakcjonującym nas poziomie. Biorąc pod uwagę wypadkową kilku uwarunkowań, zarówno biznesowych, jak i rynkowych, zdecydowaliśmy o wycofaniu trwającej Oferty Publicznej Akcji Serii C, jednocześnie rozważamy przeprowadzenie jej w innym terminie. Nie był to czas stracony, zdobyliśmy cenny feedback od potencjalnych akcjonariuszy, weźmiemy pod uwagę ich oczekiwania i sugestie – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

Z dniem wycofania Oferty Publicznej inwestorzy, którzy złożyli zapisy na Akcje Serii C przestają być związani złożonymi zapisami na akcje. Zwrot wpłaconych przez inwestorów środków zostanie im przekazany w ciągu 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia przez spółkę informacji o wycofaniu oferty publicznej Akcji Serii C. Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w kolejnym terminie na zmienionych zasadach, mając na uwadze oczekiwania inwestorów.

W ramach IPO oferowanych było 183 375 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cenę emisyjną ustalono na 16,36 zł za jedną akcję. Celem emisji było pozyskanie do 3 mln zł, głównie na sfinansowanie nakładów związanych z produkcją obecnych i przyszłych gier studia.

Do końca 2023 roku Vixa Games zamierza mieć w swoim portfolio co najmniej sześć produkcji z segmentu indie premium. Aktualnie spółka finalizuje prace nad premierą The Crackpet Show, w trybie Early Access. 

Kolejna zapowiedź Niezwyciężonego

Pochodzące z Krakowa studio Starward Industries od 2018 roku pracuje nad Niezwyciężonym - grą na podstawie twórczości Stanisława Lema. Akcja produkcji rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości, gdzie cyfrowa technologia nie została wynaleziona, natomiast sami twórcy opisują Niezwyciężonego jako retrofuturystycznych thriller. 

Podczas tegorocznej gali Golden Joystick Awards zaprezentowano kolejną zapowiedź produkcji. W trwającym dwie i pół minuty filmie twórcy ujawniają więcej szczegółów na temat świata gry, postaci i po raz pierwszy samej rozgrywki, a także pokazują niewydane wcześniej fragmenty gry.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ