Przejęcie na rynku gamingowym. Carbon Studio postawi na VR
Zarząd Carbon StudioCarbon Studio, notowany na NewConnect niezależny producent i deweloper gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), z sukcesem zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku Carbon Studio planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect. Celem fuzji jest m.in. uproszczenie struktury grupy, zbudowanie jednego silnego brandu oraz zwiększenie wartości spółki, które jest kluczowe w procesie planowanego przeniesienia akcji Carbon Studio na główny parkiet GPW. Proces transakcji wspiera Grupa INC.
Carbon Studio mówi o planach
- Za nami kluczowy etap związany z rejestracją połączenia przez KRS, co oznacza formalne przejęcie Iron VR przez Carbon Studio. Stworzenie jednego silnego oraz rozpoznawalnego brandu z pewnością ułatwi nam dotarcie do kluczowych partnerów biznesowych i zaowocuje nowymi kontraktami. To najlepszy sposób na dalszy dynamiczny rozwój Carbon Studio i zwiększanie wartości naszej spółki – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. - Droga do upublicznienia na NewConnect małych studiów z branży gamedev, takich jak Iron VR, jest bardzo długa, więc obecni udziałowcy spółki musieliby czekać kolejne miesiące na debiut Irona. Dzięki połączeniu spółek, w niedalekiej perspektywie staną się oni współwłaścicielami dużo większego brandu – dodaje.
Fuzja pozwoli na uproszczenie struktury organizacyjnej oraz zredukowanie kosztów działalności obydwu spółek.
- Mocno ograniczamy koszty. Już teraz notujemy znaczące oszczędności, które znajdą odbicie w naszych wynikach za kolejne kwartały. Są one efektem przeprowadzenia rewizji zatrudnienia, likwidacji dublujących się stanowisk pracy oraz zwiększenia dyscypliny kosztowej w pozostałych obszarach działalności. Część zespołu Iron VR realizuje już prace przy projektach Carbon Studio – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Po zakończeniu procesu fuzji portfolio Carbon Studio obejmie także produkcje i prototypy VR-owych gier opracowanych przez Iron VR, w których zarząd dostrzega duży potencjał rozwojowy.
Ofensywa w VR
- Weryfikacja rynkowa z potencjalnymi wydawcami i partnerami pokazała, że z punktu widzenia działalności grupy kapitałowej efektywniejsze jest realizowanie wszystkich prac w ramach Carbon Studio, bardziej rozpoznawalnego podmiotu o wieloletniej historii produkcyjnej. Dzięki przejęciu Iron VR mamy szansę rozwijać nowe, również niezapowiadane dotąd projekty oraz udoskonalać i komercjalizować prototypy, nad którymi pracował zespół deweloperów z Iron VR. Już niedługo ogłosimy więcej szczegółów na temat planowanych premier – podsumowuje Błażej Szaflik.
Carbon Studio podtrzymuje plany przejścia z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Zamiarem spółki jest złożenie prospektu emisyjnego do KNF jeszcze w 2024 roku. Firma, przygotowuje się także do aktualizacji strategii rozwoju, której szczegóły zostaną ogłoszone wkrótce.