crowdfunding udziałowy
zobacz inne tematyOrganizacja crowdfundingu. Wszystko, co musisz wiedzieć w nowej rzeczywistości prawnej
10 listopada br. zmieniły się przepisy dotyczące crowdfundingu udziałowego. Platformy zyskały dodatkowe uprawnienia, mogą m.in. prowadzić tabelę ofert, czyli pomagać w handlu akcjami. Nowe przepisy wprowadziły także zmiany dla emitentów.
Kombinat Konopny zakończył kolejną udaną emisję crowdfundingową. Firma zebrała milion euro
Kombinat Konopny po raz trzeci pokazał moc swojej społeczności inwestorów. W emisji akcji przeprowadzonej 14 lutego pozyskał ponad 1000 inwestycji na łączną kwotę 4,5 mln zł w ciągu niecałych trzech godzin. To jeden z najlepszych wyników w polskim crowdfundingu.
Petgram wydłuża termin oferty publicznej akcji do 16 grudnia 2022 r
Twórcy aplikacji Petgram prowadzą publiczną emisję akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jak poinformowała spółka - jej termin uległ zmianie. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 15 grudnia, a cała oferta potrwa do 16 grudnia br. Celem emisji akcji jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł.
Nowy wiceprezes zarządu Crowdway. Spółka powiększa zespół i optymalizuje procesy
Crowdway, jeden z liderów polskiego rynku crowdinvestingu, rozwija struktury, by dodatkowo podnieść jakość świadczonych usług. Spółka przygotowuje się do wymogów regulacyjnych, które będą obowiązywały podmioty z udzieloną przez KNF licencją platformy crowdfundingowej.
ODPOCZNIJ S.A. rozpoczyna publiczną emisję akcji. Mikrohotele przypadną do gustu Polakom?
Emisja akcji spółki przez crowdfunding udziałowy startuje 6 września na platformie Beesfund. Za projekt odpowiadają Bartłomiej Kraciuk oraz Nikodem Rozbicki.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Michał Lasocki: "Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o zażywanie suplementów" [WYWIAD]
Przyszłością rynku suplementów jest edukacja – każdy powinien mieć dostęp do dokładnych informacji na temat konkretnych produktów. Przez ostatnich kilkanaście lat klienci raczej na ślepo zażywali suplementy – widzieli reklamę w gazecie i kupowali substancję. Kierowanie się impulsem to w tym przypadku ogromny błąd - mówi Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson SA.
Neutrino Geology pracuje nad rentgenem skorupy ziemskiej i idzie po crowdfunding
Neutrino Geology SA finalizuje projekt konstrukcji modułowego detektora geo-neutrin. Urządzenie pozwoli na stworzenie trójwymiarowej mapy złóż surowców na lądzie oraz pod wodą. Naukowcy są zgodni, iż powodzenie badań zrewolucjonizuje sektor wydobywczy, znacząco obniżając koszty i czas poszukiwań nowych złóż.
Illusion Ray SA - zdobywca "internetowego Oscara" zapowiada nowe produkcje i idzie po crowdfunding
Łukasz Smaga, założyciel studia Illusion Ray i pierwszy twórca z Polski, który zdobył nagrodę The Webby Awards, startuje z kolejnymi projektami. Zapowiada powrót debiutanckiego hitu – The Beast Inside - na konsole nowej generacji oraz całkowicie nową grę z gatunku Action Adventure – Wardogz.
Mazurska Manufaktura S.A. pozyskuje 1,4 mln zł. W planach wskrzeszenie historycznego piwa
Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, z sukcesem zrealizowała emisję akcji serii G. Spółka w dwa tygodnie sprzedała 40 tys. akcji po cenie 35 zł za jeden walor. Zebrane 1,4 mln zł przeznaczy na uruchomienie produkcji w Bydgoszczy i doposażenie zakładu we Wrocławiu.
Sprawiedliwy handel kawą chcą połączyć z nowymi technologiami. Polska spółka zapowiada crowdfunding
W drugiej połowie marca 2022 roku wystartuje kampania crowdfundingowa spółki Columbus Polska. Pod koniec ubiegłego roku firma zadebiutowała na polskim rynku kawy marką Qethereal. Firma w swoim działaniu łączy filozofię Fairtrade oraz proekologiczne podejście z innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż.
Polska aplikacja demokratyzuje piłkę nożną. "Piłka nożna nie może być sportem elitarnym" [WYWIAD]
Głęboko wierzę w pozytywną moc sportu, w szczególności futbolu - i na poziomie jednostek, i społeczności. W określeniu “jogo bonito”, czyli piękna gra, nie chodzi tylko o widowiskowość, ale też aspekt społeczny - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Rafał Warchoł, CEO FCapp.
Crowdway podsumowuje rok. Ponad 40 mln złotych zebranych w ramach crowdfundingu
Podczas 20 emisji akcji zorganizowanych w 2021 roku na platformie Crowdway, spółkom udało się zebrać ponad 40 mln złotych. To najlepszy rok w historii - podsumowuje platforma.
Twórcy nowej aplikacji piłkarskiej ruszą z emisją crowdfundingową. Wśród użytkowników - Lech Poznań
Twórcy Football Challenge App - aplikacji, która, jak tłumaczą twórcy, rewolucjonizuje i demokratyzuje piłkę nożną - ruszają po rynki zagraniczne i startują z zapisami na crowdfundingową emisję akcji.
Innowacyjne produkty spożywcze z Polski trafią do USA. Spółka planuje emisję crowdinvestingową
Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie.
Czy drony zastąpią patrole interwencyjne? REAKTO zrewolucjonizuje ochronę mienia
Koniec z wymówkami o braku dostępnego patrolu, czy opóźnieniami spowodowanymi korkami ulicznymi. Polska firma REAKTO znalazła sposób, by usprawnić ochronę domów jednorodzinnych, a także dużych obiektów. Aktualnie REAKTO intensyfikuje działania związane z budową infrastruktury składającej się z sieci bezobsługowych stacji dokujących i floty dronów, aby zapewnić szybką i skuteczną ochronę.
Funwisher Jarosława Kuźniara idzie po finansowanie społecznościowe. W planach globalna ekspansja
Funwisher – cyfrowa platforma oferująca m.in. unikalne życzenia wideo od gwiazd – chce zdobyć udział w światowym rynku personalizowanych filmów dla dzieci. Do 2026 roku chce sprzedawać swoje produkty w 6 językach na terenie 14 krajów. Jeszcze w IV kwartale 2021 ma odbyć się emisja crowdfundingowa spółki.
"Football manager na żywo". Czy KTS Weszło pobije dziś crowdfundingowe rekordy?
Sportowa spółka, której twarzą jest Krzysztof Stanowski, w środę 13 października punktualnie o 18:15 startuje na platformie Emiteo.pl z emisją swoich akcji. Zbiórka ma szansę znaleźć się wśród rekordowo szybkich kampanii polskiego crowdfundingu - do tej pory chęć zainwestowania w klub zgłosiło ponad 15 tys. osób, które zadeklarowały łącznie niemal 30 mln zł.
Kolejny producent alkoholi zapowiada emisję crowdfundingową. "W pełni rozwiniemy skrzydła"
Wielkopolska Manufaktura Wódek SA, rodzinna firma z Murowanej Gośliny, planuje pozyskać kapitał na rozwój dzięki emisji akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Zespół składający się z doświadczonych gorzelników tworzy wysokoprocentowe alkohole premium tradycyjnymi metodami, z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Polska spółka inwestuje w przyszłość stomatologii. Druk 3D wkrótce w każdym gabinecie dentystycznym?
Stomatologia należy do branż najszybciej adaptujących innowacje. Olsztyński Zortrax Dental z Grupy Zortrax tworzy wyspecjalizowane rozwiązania, dzięki którym chce odegrać znaczącą rolę w stomatologicznej rewolucji cyfrowej. Wkrótce zostanie zaprezentowany ekosystem dedykowanych urządzeń, materiałów oraz oprogramowania.
Powstaje przełomowa gra o dyplomacji. Twórcy chcą pozyskać 4 mln zł od inwestorów społecznościowych
Play of Battle SA – łódzkie studio tworzące gry strategiczne we współpracy z gronem międzynarodowych ekspertów i doświadczonymi developerami ze studia Noobz from Poland – udostępniło stronę emisji crowdinvestingowej. Kampania promowana jest przez Crowdway. Pod koniec 2022 roku Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie.
Kolejna firma konopna zapowiada crowdfunding. Spółka chce rozwinąć park maszynowy
Alba Konopie SA – firma specjalizująca się w uprawie, przetwórstwie, a także produkcji i dystrybucji szerokiej gamy naturalnych produktów na bazie konopi – zapowiada emisję crowdfundingową do maksymalnej kwoty 1 mln euro. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl.
Startuje kampania filmu "Król dopalaczy". Twórcy chcą zebrać prawie 3 mln zł
Na platformie Crowdway.pl rusza emisja crowdfundingową, wspierająca produkcję filmu "Król dopalaczy". Budżet projektu wynosi 5,7 mln zł, a firma Król Dopalaczy Film SA chce pozyskać od inwestorów społecznościowych 2,85 mln zł, czyli połowę kosztów realizacji projektu. Pozostała część została już wniesiona przez koproducentów.
Polska marka kosmetyków naturalnych chce zebrać 1 mln zł. Twarzą kampanii Weronika Rosati
Spółka Lajuu wprowadza na polski rynek nową markę stworzoną wspólnie z aktorką Weroniką Rosati. Innowacyjne komponenty, naturalne i wegańskie receptury oraz etyczna produkcja - tak reklamują markę jej twórcy. Nowy podmiot chce pozyskać blisko 1 milion złotych na rozwój swojego biznesu oraz podbicie rynku nie tylko polskiego, ale i amerykańskiego.
Kosmetyki dla mężczyzn idą po crowdfunding. Polska marka chce zebrać 1,5 mln zł
FerrumLabs S.A., właściciel nowej marki pielęgnacyjnej premium dla mężczyzn - True™ men skin care - zapowiada na czerwiec emisję crowdinvestingową. Planowane w ramach emisji finansowanie na poziomie niemal 1,5 mln zł, FerrumLabs chce przeznaczyć m.in. na zwiększenie skali produkcji i rozszerzenie asortymentu.
Światowe sławy geopolityki ruszają z kampanią crowdfundingową. Stworzą strategiczną grę wojenną
Wybitni akademicy, analitycy, wojskowi i managerowie – m.in. dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak, gen. Waldemar Skrzypczak oraz Zbigniew Pisarski – chcą wyprodukować przełomową grę przy współudziale inwestorów społecznościowych. Przeniosą dotąd dostępny jedynie dla planowania strategicznego realizm rywalizacji geopolitycznej na popularne platformy dla graczy.
Obuwie premium z Wadowic podbija Europę. "Chcemy promować tradycyjne szewstwo" [WYWIAD]
Kiedy zakłady szewskie upadają, to szewcy najczęściej zmieniają branżę, a potem niechętnie do szewstwa wracają. W dłuższej perspektywie mamy w planach promowanie tego zawodu, zwłaszcza, że – wbrew powszechnej opinii – szewcy mogą dobrze zarabiać - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Adam Kubarski, prezes Akardo SA.
Ruszyła emisja akcji Balticus SA. W planach m.in. zegarki sprzedawane z butelką whisky
Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Emisja jest promowana przez platformę Crowdway.
Polska spółka IT zainwestuje w narzędzia dla niepełnosprawnych internautów. To szansa także dla firm
Do 11 maja 2021 roku inwestorzy mogą nabyć akcje kieleckiej firmy Wirtuale.pl S.A. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój i wdrożenie innowacyjnych narzędzi dla przedsiębiorców, a jedno z nich ułatwi osobom niepełnosprawnym korzystanie z platform internetowych.
Crowdfunding udziałowy napędza konopną rewolucję w Polsce. Czy warto inwestować w spółki konopne?
Przemysł konopny rozwija się w Polsce w zawrotnym tempie, dając młodym spółkom duże perspektywy rozwoju, a inwestorom dobrą okazję do zarabiania. Crowdfunding udziałowy świetnie wpisuje się w specyfikę branży. Wielka siła społeczności skupionych wokół konopi już dwukrotnie pozwoliła zamknąć emisje ECF w rekordowym czasie.
Polskie kosmetyki idą po finansowanie społecznościowe. W kampanii bierze udział Weronika Rosati
Spółka Lajuu wystartowała z kampanią crowdfundingową. Tworzone przez nich produkty pielęgnacyjne mają być naturalne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach oraz sprzedawane w szklanych opakowaniach. Celem rozpoczętej emisji jest pozyskanie blisko 1 mln zł na rozwój i promocję marki, wdrożenie kolejnych produktów oraz ekspansję na rynek amerykański.
Polskie zegarki premium idą po finansowanie społecznościowe. Balticus chce zebrać ponad 2 mln zł
Balticus SA niebawem ruszy z kolejną kampanią crowdfundingową, tym razem promowaną przez platformę Crowdway. Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Ambasadorem marki jest Kamil Grosicki.
Palikot: "Rewolucja alkoholowa trwa. Po drogie alkohole sięga nawet 30 proc. Polaków" [TYLKO U NAS]
Dziś nie znajdzie pan poważnej restauracji, która nie miałaby w ofercie polskich win. Polskie piwo jest modniejsze niż to z Czech czy Niemiec. O mocnym alkoholu nie wspominając, którego nasz kraj zawsze był stolicą. Stąd mój pomysł, żeby robić polską whisky - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Janusz Palikot.
Tenczyńska Okovita rusza 23 marca z emisją crowdfundingową
Oferta akcji Tenczyńska Okovita SA ruszy we wtorek 23 marca o godz. 9:00. Dzień wcześniej zostaną upublicznione szczegóły emisji. Spółka Janusza Palikota planuje pozyskać 4 436 158 zł.
Boom na crowdfunding udziałowy. Rekordowe półrocze mimo pandemii
W ciągu 6 miesięcy emitenci na platformie Beesfund zebrali ponad 16 mln zł, a w sumie, od roku 2012, ponad 50 mln zł. To rekordowy wynik.