Sieciowa trampolina
W 2018 r. w całej Polsce było ok. 340 tys. sklepów i stacji paliw. Z tego sklepów ogólnospożywczych – niemal 70 tys., a stacji paliw – ponad 9 tys. Sprzedaż produktów w takich sklepach, obok sprzedaży bezpośredniej i w wyspecjalizowanych placówkach, jest podstawą do funkcjonowania każdego producenta dowolnych towarów z segmentu FMCG, czyli towarów szybko zbywalnych.
Największe możliwości mają te firmy, które są w stanie zdobyć kontrakt z jedną z największych sieci handlowych. O to jest jednak bardzo trudno, bo po pierwsze liczba takich firm nie jest duża (w branży FMCG sieci mających powyżej 100 sklepów jest w całym kraju zaledwie kilkadziesiąt), a po drugie wymagają one od dostawców posiadania odpowiedniej skali biznesu. Mały producent ciastek nie będzie w stanie dostarczyć swoich produktów do takich gigantów, jak Biedronka (3 tys. sklepów), bo nie będzie miał mocy przerobowych. Mimo to na polskim rynku jaśnieją przykłady biznesów, które rozwinęły się na współpracy z sieciami.
Kosmetyki pod marką własną
Jednym z przykładów takiego sukcesu jest firma Serpol Cosmetics z Mieściska w woj. wielkopolskim. – Dziś firma Serpol Cosmetics jest wiodącym producentem kosmetyków w sektorze privat label nie tylko w Polsce, ale również w Europie – mówi Maciej Mączyński, dyrektor handlowy Serpol Cosmetics.
Marki...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2019 (51) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.