Książkowe inspiracje

Premiery książkowe
Premiery książkowe, fot. materiały prasowe
Książki, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca (i nie tylko!).
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2022 (87)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Datafikacja

Autor: Włodzimierz Szpringer

Wydawnictwo: Poltext

Kto ma dane, ten ma władzę! No może nie od razu, bo oprócz danych (data), trzeba też posiąść umiejętność ich czytania i wyciągania wniosków, następnie wykorzystać je tak, by działały na naszą korzyść. O jakich danych mówimy? Po lekturze książki prof. Włodzimierza Szpringera mamy wrażenie, że dziś niemal wszystko można zapisać cyframi. Datafikacja, która pojawia się w tytule książki to proces, którym podmioty, przedmioty i praktyki są przekształcane w dane cyfrowe. I ten proces z roku na rok nasila się. Coraz więcej aspektów naszego życia społecznego rozgrywa się bowiem w przestrzeni cyfrowej. Autor, który jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, znanym ekspertem z zakresu bankowości i prawa bankowego, zadaje kluczowe pytania: o dostęp do danych, o prawo ich własności, o ich ochronę, o tajemnicę handlową. Pokazuje najnowsze osiągnięcia technologii cyfrowej i trendy w tej dziedzinie, a także rozwiązania, jakie pojawiają się na rynku.

Droga Toyoty

Autor: Jeffrey K. Liker

Wydawnictwo: MT Biznes

To nie jest książka dla fanów motoryzacji, a dokładnie nie tylko dla nich. To jest jeden z najlepszych – a z pewnością jeden z najlepiej sprzedających się na świecie – podręczników zarządzania. Takie solidne case study! Autor, prof. Jeffery K. Liker, specjalista inżynierii przemysłowej Uniwersytetu Michigan oraz prezes firmy konsultingowej Liker Lean Advisors przygląda się firmie po drugiej stronie Pacyfiku i przedstawia 14 zasad zarządzania, które panują w Toyocie i które zawiodły firmę na sam szczyt. Liker zdradza, np. jak tworzyć kulturę ciągłego doskonalenia się oraz środowisko, w którym zmiana nie jest zagrożeniem, ale wartością. Pokazuje, jak niezależnie od firmy czy branży przyspieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość. Z metod Toyoty korzystało wiele firm zarówno małych, jak i międzynarodowych korporacji, choćby Starbucks. To już drugie wydanie tego światowego bestsellera poszerzone o nowe studia przypadku zarówno z obszaru produkcyjnego, jak i usługowego.

Proste prawdy o przywództwie

Autorzy: Ken Blanchard, Randy Conley

Wydawnictwo: MT Biznes

Kim jest dziś lider? Jak zmieniła się ostatnio jego rola? Czy są jakieś uniwersalne metody, które sprawdzają się niezależnie od firmy, kraju, kultury? W „My Company Polska” często piszemy o leadershipie (w tym numerze polecamy raport na s. 57), dlatego z tym większą ciekawością sięgnęliśmy po książkę Kena Blancharda i Randy’ego Conleya, dwóch wybitnych ekspertów zarządzania z USA. Spodobały nam się zwłaszcza – obiecane zresztą w tytule – te najbardziej proste prawdy, o których tak często się zapomina lub ignoruje. Choćby ta, że lepiej „przyłapywać” swoich pracowników na tym, co robią dobrze, a nie na błędach i potknięciach! Albo ta, że warto dawać ludziom autonomię, ale nie zapominać o wyznaczaniu granic. A także, że lider pełni wobec zespołu rolę służebną, co nie znaczy, że jest służącym. Jak podkreślają autorzy przywództwo nie jest tym, co lider narzuca pracownikom ani oni jemu, lecz tym, co osiąga wspólnie z nimi. Zaraz nowy rok i kolejne 52 tygodnie. Czy to nie świetny moment, żeby wdrożyć w życie 52 zdroworozsądkowe prawdy?

Techniki obrony ceny

Autorzy: Roman Kawszyn, Adam Szaran

Wydawnictwo: MT Biznes

J ak sprzedawać skutecznie bez obniżania ceny – podtytuł tego podręcznika sporo obiecuje, zwłaszcza w czasach kryzysu. Czy książka obietnicy dotrzymuje? To oczywiście zależy od tego, czy będziemy umieli wprowadzić w życie zawarte w niej rady. Autorzy, doświadczeni handlowcy i eksperci w swoim fachu, pokazują metody, którymi posługują się sprytni klienci, by zbić początkową cenę. Podpowiadają, jak nie dać się złapać w zastawioną przez drugą stronę pułapkę i jak wyjść obronną ręką na przepychanki kryjące się za sformułowaniami „dla nas to za drogo. Czy możemy coś z tym zrobić?”. Piszą o tym, jak prezentować ofertę na pierwszym i kolejnych spotkaniach, jakiego języka użyć, gdy się o nim opowiada. A także jak się zachować w sytuacji, gdy klient nie daje szansy sprzedającemu na obronę ceny i po jej usłyszeniu mówi „Prześpię się z tym”. Książka do poduszki dla każdego handlowca.

LinkedIn w praktyce. Workbook z rozwiązaniami do wdrożenia od zaraz

Autorka: Angelika Chimkowska

Wydawnictwo: MT Biznes

Tytuł może niezbyt seksi, ale za to całkowicie zgodny z zawartością książki, która dowozi to, co obiecuje: za pomocą prostych przykładów wyjaśnia, jak mądrze wykorzystać potencjał Linkedin do marketingu i sprzedaży, jak opracować strategię swojej obecności na platformie, jak zbudować i prowadzić profil, który przyniesie biznesowe korzyści. Krok po kroku przeprowadza czytelnika przez kluczowe działania dla social selling na Linkedinie. Autorka, ekspertka ds. marketingu i sprzedaży z wieloletnim praktycznym doświadczeniem, przygotowała zwięzły i przejrzysty podręcznik i zeszyt do ćwiczeń w jednym, zarówno dla tych, którzy już na LinkedInie są, jak i dla tych, którzy się dopiero do tego przymierzają. Zestaw praktycznych rad, jak uniknąć popularnych błędów, jak budować i utrzymywać relacje, jak umiejętnie i skutecznie czerpać z potencjału platformy, wykorzystując jej mało znane funkcje i ustawienia. Językiem zrozumiałym także dla nie marketingowców dzieli się sprawdzonymi taktykami i strategiami. Wchodzi w bezpośredni dialog z czytelnikiem, podrzuca tipy, co chwilę zadaje pytania i podsuwa ćwiczenia zmuszające do zastanowienia, a dla ciekawych, by pogłębić wiedzę – wskazuje, gdzie jej szukać.

Metawersum. Jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes

Autor: Matthew Ball

Wydawnictwo: MT Biznes

Mówi się o niej dużo, ale mało kto potrafi ją zdefiniować. Wszyscy w biznesie wiedzą, że nadejdzie, ale nikt nie wie, kiedy. Matthew Ball, kanadyjski inwestor i jeden z uznanych w świecie autorytetów w dziedzinie metawersum, w swojej najnowszej książce nie tylko precyzyjnie wyjaśnia, co kryje się pod tym pojęciem, ale też wskazuje, co musi się wydarzyć, by nowa cyfrowa rzeczywistość stała się faktem. Opisuje, jakie konkretne zmiany przyniesie w różnych obszarach – od stylu życia i rozrywki, przez edukację, rynek pracy, biznes i finanse, po świat mody i reklamy, a nawet randkowanie i seks. Wyjaśnia też, co stanie się jej siłą napędową i dlaczego nie będzie to ani przemysł, ani naukowe laboratoria. Bell opatruje swoje przemyślenia dziesiątkami nazwisk, faktów, liczb i cytatów. Nie ma w tym jednak nic z suchej analizy. Styl, w jakim to robi sprawia, że „Metawerdum” czyta się jak powieść. Tym bardziej fascynującą, że dotyczy fenomenu rodzącego się na naszych oczach i którego już wkrótce będziemy mieli okazję doświadczyć osobiście.

My Company Polska wydanie 12/2022 (87)

Więcej możesz przeczytać w 12/2022 (87) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ