Aldi postawi na ekspansję. Otworzy 800 nowych lokalizacji

Aldi postawi na ekspansję. Otworzy 800 nowych lokalizacji
W ciągu najbliższych pięciu lat sieć sklepów Aldi rozrośnie się o kilkaset lokalizacji. Europejski gigant chce zdominować rynek.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Podczas gdy mega fuzja między dwiema największymi sieciami spożywczymi w Ameryce napotyka na biurokratyczne przeszkody regulacyjne, mniejszy europejski konkurent planuje znaczącą ekspansję w USA.

Aldi ogłosiło w czwartek, że planuje otworzyć 800 nowych sklepów na terenie USA w ramach planu ekspansji o wartości 9 miliardów dolarów. Dyskontowa sieć spożywcza chce zaoferować "najniższe możliwe ceny w czasie, gdy konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowani na oszczędzaniu pieniędzy".

Ogłoszenie sieci, znanej ze swoich niskich cen, pojawia się w momencie, gdy amerykańscy klienci są ściskani przez wyższe ceny żywności, z ludźmi gotującymi więcej w domu, ponieważ rosnące ceny sprawiają, że jedzenie w restauracji staje się nieosiągalnym luksusem dla wielu Amerykanów.

Konkretne lokalizacje nowych sklepów nie zostały ujawnione, ale niemiecka firma powiedziała, że chce wzmocnić swoją i tak już silną obecność na północnym wschodzie i środkowym zachodzie, a także rozszerzyć się na zachód w południowej Kalifornii, Phoenix i nowe miasta, takie jak Las Vegas.

Niektóre z 800 nowych lokalizacji będą przekształceniami sklepów z teraz zakończonego przejęcia Winn-Dixie i Harveys Supermarkets, przy czym "znacząca liczba" tych lokalizacji – głównie zlokalizowanych na południowym wschodzie – porzuci swoje odpowiednie nazwy i zostanie przemodelowana na Aldi.

Około 50 sklepów zostanie przekształconych jeszcze w tym roku, niemniej większość z nich zostanie ponownie otwarta pod marką Aldi w 2025 r. Nazwy Winn-Dixie i Harveys Supermarkets nie znikną całkowicie — Aldi powiedziało, że znacząca ilość lokalizacji zachowa te marki.

Aldi stawia na rozwój w USA

Ekspansja Aldi pokazuje, że sieć rzuca wyzwanie tradycyjnym graczom na rynku spożywczym. To poważne wyzwanie dla sektora, które może spowodować znaczną destabilizację i trudności dla innych sprzedawców detalicznych.

Aldi ma niskokosztowy model biznesowy i chwali się, że jego ceny są do 50% niższe niż w tradycyjnych supermarketach. Sklepy marki są też znacznie mniejsze niż typowy amerykański supermarket. Co więcej, ponad 90% marek sprzedawanych przez Aldi to własne marki prywatne.

Sieć otworzyła swój pierwszy sklep w USA w 1976 r., ale w ostatnich latach zainwestowała ponad 5 miliardów dolarów na remont istniejących sklepów i ma już setki swoich lokalizacji.

Najnowszy plan Aldi zwiększa liczbę jego sklepów do prawie 3000 lokalizacji w USA, co stanowi znaczną ekspansję.

ZOBACZ RÓWNIEŻ