Finiata łączy się z Saly.pl. "Chcemy wspierać MSP elastycznymi narzędziami finansowymi"

Anna Kozłowska
Anna Kozłowska / Fot. materiały prasowe
Finiata nawiązuje partnerstwo z platformą sprzedażową Saly.pl. Jak wyjaśniają przedstawiciele obu spółek, współpraca w obszarze e-commerce dla B2B ma zapewnić klientom biznesowym “one-stop-shop” zarówno do zarządzania zakupami, jak i optymalizacji procesu płatności, oferując finansowanie obrotowe dla firm z sektora MŚP i do minimum skracając drogę, jaką muszą one przejść, by sfinansować swoje zakupy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Finiata oferująca rozwiązania płatnicze dla biznesu uruchomiła partnerstwo z Saly.pl – dostawcą oprogramowania SaaS dla e-commerce. W ramach integracji usług powstała nowa oferta - dla handlowców, którzy prowadzą sklep internetowy w oparciu o Saly to możliwość udostępnienia nowoczesnego finansowania, a dla mikro, małych i średnich firm robiących tam zakupy, kapitał obrotowy do nawet 100 tys. zł – bez zbędnych formalności i w pełni online.

Buy now pay later dla biznesu

Finiata rozpoczęła działalność w 2016 r. od świadczenia usług faktoringowych. Dwa lata później zostały one przekształcone w odnawialną linię finansową FlexKapitał dla freelancerów i MŚP. Dodając do oferty kolejne usprawnienia, fintech zwrócił się z gotowym rozwiązaniem do klientów biznesowych w ramach modelu grey- i white-label. W ten sposób rozwija w Polsce embedded lending, polegający na osadzaniu produktów finansowych bezpośrednio tam, gdzie zachodzi faktyczna potrzeba płatności za zakup.

– Embedded lending i BNPL nie są corem naszego modelu biznesowego, ale naturalnym kierunkiem zgodnym z misją Finiaty, w ramach której chcemy wspierać MŚP elastycznymi oraz dostępnymi narzędziami finansowymi. Poprzez współpracę z Saly oferujemy klientom firmowym nowoczesne finansowanie opracowane z myślą o złożoności transakcji B2B. Przedsiębiorca, który potrzebuje pieniędzy np. na zakup sprzętu do swojej firmy, może je uzyskać w ekspresowym tempie bezpośrednio na platformie zakupowej, której dostawcą jest Saly – tłumaczy Anna Kozłowska, CEO w Finiacie. I dodaje: – Patrząc na rynek obfitujący przede wszystkim w udogodnienia płatnicze dla konsumentów, podobne rozwiązania dla firm nie są w Polsce jeszcze tak popularne. Te obecnie dostępne bazują w dużej mierze na faktoringu czy modelu RBF, gdzie spłaty pobierane są z codziennych transakcji. Z punktu widzenia platform wdrażających takie metody płatności dla swoich klientów B2B, często do pewnego stopnia muszą one partycypować w ryzyku, a więc i ponosić częściowy koszt uruchomienia takiej usługi. Sprawia to, że marketplace’y, ale i producenci, hurtownicy czy dystrybutorzy działający online niechętnie podchodzą do tego typu rozwiązań. W naszym przypadku to Finiata bierze na siebie całe ryzyko, przyznając finansowanie.

Finiata udostępni sklepom z portfolio Saly.pl nową metodę płatności, co oznacza dla klienta kupującego możliwość wnioskowania o zewnętrzny limit kupiecki w kwocie do 100 tys. zł. Opcja ta dostępna będzie w koszyku zakupowym, obok tradycyjnych form płatności. Jak wskazuje Kozłowska, poszerzenie oferty ma przełożyć się na podniesienie efektywności i konkurencyjności platform, ale i wartość koszyków zakupowych czy dotarcie do nowych klientów. 

– Klient może korzystać z platformy Finiaty jak z portfela zakupowego, w którym skonsoliduje wszystkie wydatki firmowe co dodatkowo uprości zarządzanie finansami firmy. Wykorzystana kwota z limitu będzie rozłożona na raty pobierane automatycznie z karty. Każda spłata kapitału spowoduje, że wróci on do limitu, a przedsiębiorca będzie mógł ponownie wykorzystać środki – tłumaczy CEO Finiaty.

Saly.pl włącza finansowanie od Finiaty

Z rozwiązań Saly.pl korzystają obecnie m.in. Morele, Homla czy Esotiq. Dla tego typu podmiotów, Saly.pl pełni rolę narzędzia sprzedażowego i analitycznego, z kolei dla kupujących firm to platforma do składania zamówień online. A te wciąż rosną. Według raportu e-Izby „Dekada polskiego e-commerce”, sprzedaż produktów i usług przez internet prowadzi już ok. 150 tys. polskich przedsiębiorców, natomiast odsetek kupujących w sieci wzrósł w ciągu ostatniej dekady z 45 do aż 87 proc. 

– Nie mam wątpliwości, że e-commerce to w Polsce kluczowe miejsce prowadzenia i rozwoju biznesu. By utrzymać poziom obrotów, e-sklepy muszą oferować kontrahentom coraz lepsze i atrakcyjniejsze usługi. Od dłuższego czasu obserwujemy, że nasi klienci poszukują rozwiązań, które pozwoliłyby im w sposób skuteczny zarządzać ryzykiem finansowym związanym z obsługą terminów płatności. Finiata nie tylko opracowała innowacyjne rozwiązanie, które to umożliwia, ale przede wszystkim ogranicza formalności do absolutnego minimum. W Saly staramy się dostarczać naszym klientom innowacyjne i dopasowane do segmentu B2B narzędzia. Teraz nie tylko otrzymują oni innowacyjną platformę sprzedażową, ale też łatwe w konfiguracji, darmowe rozwiązanie, dzięki któremu znacząco mogą ograniczać ryzyko finansowe, jak i wzmocnić lojalność klientów, ceniących sobie adaptacyjność i szukających nowoczesnych produktów – komentuje Sebastian Religa, wiceprezes zarządu Saly.pl.

Nowi partnerzy spodziewają się, że w początkowej fazie blisko 10 proc., a docelowo min. 30 proc. wszystkich zamówień realizowanych w oparciu o odroczony termin może zostać opłacone dzięki rozwiązaniu Finiaty.

– W Finiacie wiemy, że szybki dostęp do kapitału jest dla MŚP na wagę złota, tym bardziej że wg najnowszego badania „Skaner MŚP” z zatorami płatniczymi boryka się obecnie aż 94 proc. przedsiębiorstw w Polsce. Dlatego nasze finansowanie kierujemy do firm niezależnie w jakiej branży działają. Wspieramy kapitałowo zarówno JDG, jak i spółki już z trzymiesięczną historią przychodów. Dzięki nowoczesnym formom finansowania opartym o innowacyjny i bardzo precyzyjny scoring, również firmy mogą liczyć na szybkie, a przede wszystkim dostępne finansowanie, bez zbędnej papierologii – podsumowuje Anna Kozłowska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ