e-commerce
zobacz inne tematyAmazon rozpycha się w Polsce. Ruszają wysyłki do paczkomatów
Jak wynika z dzisiejszej publikacji Pulsu Biznesu, zakupy z niemieckiego sklepu Amazona można odbierać w polskich paczkomatach InPost.
DPD zmienia model logistyczny. Powstała nowa sortownia na Śląsku
DPD Polska oddała do użytku sortownię regionalną w Rudzie Śląskiej. Obiekt docelowo będzie obsługiwał do 300 tys. paczek na dobę, optymalizując procesy obsługi przesyłek z regionów Rzeszowa, Krakowa, Katowic i Wrocławia. Jest to kolejny etap wdrażania nowego modelu logistycznego zakładającego decentralizację procesów logistycznych.
Szykuj się na zmiany w prawie. Firmy będą jak konsumenci. Co to oznacza dla e-commerce?
Od 1 stycznia 2021 r. wejdą w życie przepisy znacznie zmieniające funkcjonowanie rynku e-commerce w Polsce. Są one związane z przyznaniem niektórym przedsiębiorcom statusu konsumenta. O tym, jak przygotować się do nadchodzących zmian piszą eksperci TGC Corporate Lawyers.
Nie trać czujności! Rynek e-commerce mocno rośnie, ale nie każdy na tym wygra [ANALIZA]
- Rynek e-commerce dynamicznie rośnie. To może nieco uśpić czujność, bo przecież jesteśmy na silnej ścieżce wzrostowej - mówi Robert Ćwiertnia, konsultant ds. robotyzacji procesów biznesowych w Crowe. Tymczasem wielcy gracze każdego dnia inwestują w poprawę biznesu w internecie. Jeśli mniejsza firma nie dopasuje się do tych trendów, zginie.
Raport E-commerce. Logistyka kluczowym elementem w walce z konkurencją
Dawniej logistyka postrzegana była jako koszt. Dziś jest to podstawowe narzędzie do tworzenia przewagi konkurencyjnej – mówi Konrad Osiadacz, Senior Business Development Director w FM Logistic.
Allegro wchodzi na giełdę. Cena akcji wzrosła o 50 proc.! [AKTUALIZACJA]
Dziś, 12 października, o godz. 9:15, oficjalnie wystartują notowania Allegro, największego polskiego serwisu skupiającego sprzedawców handlujących przez internet. Sukces IPO oznacza, że jest to jedna z najbardziej wartościowych polskich firm.
Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]
Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, bezpieczne płatności, szybka i bezproblemowa dostawa – to trzy czynniki, które decydują o sukcesie w e-commerce. Ten ostatni daje dziś największe pole do popisu.
Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich
Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi niesie za sobą nowe wyzwania. Związane są one nie tylko z obsługą logistyczną większego wolumenu przesyłek, ale także z podniesieniem wydajności magazynów, usprawnieniem floty pojazdów dostawczych czy zatrudnieniem większej liczby kurierów i pracowników magazynowych.
Raport. E-commerce naprzód! Kto wygrał (i przegrał) na pandemii?
Polacy rzucili się do klikania i kupowania. Trendy są nieubłagane – jeśli firmy z branży handlowej szybko nie przestawią się na obsługę klienta internetowego, wypadną z gry o duże pieniądze.
H&M zlikwiduje setki sklepów. Firma przestawi się na e-commerce
Sieć H&M planuje zlikwidować w 2021 roku setki sklepów na całym świecie. Wszystko przez konsekwencje pandemii COVID-19, która mocno wpłynęła na obroty placówek stacjonarnych. Firma zamierza nastawić się na inwestycje w sektorze e-commerce.
Rośnie liczba pustych lokali w galeriach handlowych
W większości dużych miast w Polsce wzrósł wskaźnik pustostanów, czyli wolnych lokali w centrach handlowych - wynika z analizy firmy CBRE. Najgorsza sytuacja obserwowana jest w Szczecinie, Górnym Śląsku i Poznaniu.
Raport E-commerce. Wojna o klienta
Nowe technologie, bezpieczne płatności i optymalizacja biznesu. Oto, jak poprawić swoją skuteczność w walce o klienta w e-commerce.
ABC sprzedaży w internecie. Poradnik dla początkujących przedsiębiorców
Chcesz przenieść biznes do sieci? To dobrze. Dowiedz się, co zrobić i jak się przygotować, aby twoja przygoda z e-biznesem nie była tylko chwilowym zrywem.
Allegro przeprowadzi się do nowego biura
Allegro wynajęła blisko 16 200 mkw. w Fabryce Norblina w Warszawie. Firma zajmie pięć pięter w biurowcu B kompleksu. Firma przeprowadzi się z biurowca Q22 do Fabryki Norblina etapami, zaczynając od lipca 2021 r.
Uber Eats dowiezie zakupy z Żabki do domu. Rusza nowa usługa
Żabka, jedna z największych sieci sklepów w Polsce i platforma do zamawiania jedzenia na wynos Uber Eats, uruchamiają usługę dostaw zakupów do domu. W trakcie programu pilotażowego, który rozpoczął się na początku sierpnia br., użytkownicy zyskali dostęp do oferty artykułów spożywczych z wybranych sklepów Żabki w Warszawie i Poznaniu.
Prowadź e-sklep w Europie!
Prowadzenie sklepu online tylko dla Polaków to marnowanie biznesowego potencjału. Podpowiadamy, co zrobić, aby rozszerzyć działalność na inne kraje Unii Europejskiej.
Hiszpański startup tworzy hub technologiczny w Polsce
Glovo uruchomił w Polsce drugie europejskie centrum technologiczne. Pracę znajdzie łącznie 50 osób - poinformowała firma.
Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?
Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.
Wydatki reklamowe sektora e-commerce. Gdzie trafiają pieniądze sklepów?
Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Jak informują przedstawiciele firmy Shoper, sprzedający na platformie zwiększyli wydatki na reklamę w Facebook Ads aż o 142 proc. w porównaniu do początku roku.
E-sprint w handlu
Rewolucja dzieje się na naszych oczach. Rok 2020 zostanie zapamiętany nie tylko przez pryzmat zarazy, ale także przez totalną przemianę w handlu. Ci, którzy się na nią spóźnią, będą żałowali przez lata.
Jak dobrze zmierzyć sprzedaż
Sprzedaż naszego sklepu internetowego może skoczyć nawet o 20–30 proc., jeśli będziemy mądrze korzystać z narzędzi do analizy i optymalizacji.
Sklepy listy piszą
Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.
Reklama dźwignią handlu
To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.
Niech cię klient odnajdzie
Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.
Pokaż to tak, aby sprzedać
Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.
Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem
Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.
Zaczynamy przygodę z e-commerce
Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.
Zanim cokolwiek zrobisz
Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.
Ma być tanio, szybko i bezpiecznie
Dwa tygodnie oczekiwania na towar kupiony w sklepie internetowym – kiedyś to standard, dziś rzecz nie do pomyślenia. Klienci rzadko są gotowi czekać na odbiór zamówienia dłużej niż dwa dni. Dlatego logistyka jest jednym z najbardziej newralgicznych elementów e-handlu.
Przepis na płatności instant
Pieniądze na koncie w kilka sekund. Szybkie zamknięcie transakcji, wygoda i bezpieczeństwo kupującego. To najważniejsze zalety systemów płatności, jakie można zastosować w sklepach online bądź na stronach internetowych, na których prowadzimy sprzedaż. Oferuje je kilku dostawców. Na co zwrócić uwagę, wybierając najlepszego dla nas i naszych klientów?
Baza danych albo kula w płot
Big Data i „ciasteczka” wydają się stworzone dla sklepu internetowego. Przede wszystkim dlatego, że służą personalizacji podejścia do e-klienta. Bez niej rośnie prawdopodobieństwo, że skierowane do internauty zabiegi handlowe i marketingowe trafią jak kulą w płot.
Gotowiec czy samodzielna konfiguracja?
Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, na pewno nie bardziej niż znalezienie i wynajęcie lokalu na stacjonarną placówkę. Za to mniej kosztuje. O ile mniej, zależy jednak od ustalenia kilku rzeczy, zanim jeszcze wydamy na jego uruchomienie pierwszą złotówkę.
W internecie lepiej być, niż nie być
Przez kilkanaście lat e-handel w Polsce rozwinął się z ciekawostki z wielkim potencjałem w prawdziwą potęgę. W 2015 r. wygeneruje u nas grubo ponad 30 mld zł obrotów. W kolejnych latach ta kwota pójdzie jeszcze w górę, choćby dlatego, że liczba e-sklepów co roku rośnie o ok. 15 proc., a cyfryzacja społeczeństwa postępuje.