inpost
zobacz inne tematyInPost podbija Wielką Brytanię. 1000 paczkomatów w Tesco
Polski gigant logistyczny na dobre rozgościł się na Wyspach. InPost zainstalował aż 1000 Paczkomatów w sieci sklepów Tesco – jednej z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii.
Inicjatywa Brzoski działa i będzie przedłużona. Druga faza deregulacji we wrześniu
Rafał Brzoska i grupa ekspertów z inicjatywy SprawdzaMy ma zamiar kontynuować działania na rzecz uproszczenia prawa gospodarczego w Polsce. Do września zamierza złożyć kolejne 150 inicjatyw deregulacyjnych.
InPost i startup Migam łączą siły. Tłumacz migowy online dla niesłyszących klientów od czerwca
Nowe partnerstwo na rynku innowacji i dostępności. InPost – jeden z największych operatorów logistycznych w Polsce – nawiązał współpracę z Migam.org, startupem specjalizującym się w technologiach wspierających osoby niesłyszące. Efektem tego porozumienia będzie udostępnienie od czerwca usługi tłumaczenia online na polski język migowy (PJM) dla klientów InPostu.
InPost bardziej rentowny. Postawi kolejnych 14 tys. Paczkomatów
Grupa InPost rozpoczęła 2025 rok z bardzo dobrymi wynikami. W pierwszym kwartale odnotowała wzrost w zakresie wolumenu przesyłek, zwiększyła sieć punktów OOH oraz poprawiła rentowność. Co więcej, to kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w których jest obecna.
InPost wśród najlepszych marek. Francja wyróżnia brand obok Louis Vuitton i Hermèsa
Mondial Relay, czyli francuska wersja InPostu została wskazana w rankingu 50 najcenniejszych francuskich marek. Według Kantar BrandZ spółka InPost działająca we Francji Hiszpanii, Portugalii i krajach Beneluxu po raz pierwszy znalazła się w gronie najpopularniejszych brandów, takich jak Louis Vuitton, Hermès czy Orange.
InPost i Vinted łączą siły na europejskim rynku. Umowa wzmocni logistyczne ambicje polskiego giganta
InPost ogłosił podpisanie nowej umowy z Vinted, jedną z największych platform sprzedaży rzeczy z drugiej ręki w Europie. Na mocy kontraktu InPost będzie odpowiedzialny za dostarczanie przesyłek Vinted w ośmiu krajach: Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii.
InPost dokonuje strategicznego przejęcia na brytyjskim rynku. "Chcemy zmienić rynek dostaw w UK"
Grupa InPost wykonuje kolejny krok w kierunku osiągnięcia dominacji na brytyjskim rynku, przejmując firmę Yodel – jednego z największych dostawców przesyłek w Wielkiej Brytanii. Dzięki tej transakcji InPost umacnia pozycję trzeciego niezależnego operatora logistycznego w Zjednoczony Królestwie i znacząco przyspiesza swoje tempo wzrostu.
Zagraniczna ekspansja Rafała Brzoski. Postawił pierwszy paczkomat na Ibizie
Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, zrobił kolejny krok w swojej strategii ekspansji w Hiszpanii – otwierając pierwszy Paczkomat na Ibizie i tym samym rozszerzając swoją obecność na Balearach, gdzie obecnie działają już 193 punkty PUDO i 39 maszyn Paczkomat. W całej Hiszpanii, na koniec 2024 roku, działało ponad 2 tysiące urządzeń Paczkomat i blisko 10 tysięcy punktów PUDO.
Najlepszy rok w historii spółki. W 2024 InPost z przychodem 11 mld zł
W roku 2024 InPost dostarczył ponad miliard przesyłek, osiągając przychód sięgający 11 mld zł – co oznacza wzrost odpowiednio o 22% i 23% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dodatkowo, EBITDA wzrosła o imponujące 33%, co, jak powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu – świadczy o rosnącej efektywności operacyjnej i stabilności finansowej firmy.
InPost dostawcą prasy. Do Paczkomatu można już zamówić pierwszą gazetę
Grupa InPost w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego. Gazetę będzie można odebrać w Paczkomacie na drugi dzień po zamówieniu.
Rewolucyjne zmiany dla przedsiębiorców. Zespół Rafała Brzoski i nawet 300 projektów deregulacyjnych
Zespół ds. deregulacji, kierowany przez Rafała Brzoskę, prezesa InPost, przedstawił szereg propozycji mających na celu uproszczenie przepisów i poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Inicjatywa ta spotkała się z szerokim odzewem zarówno ze strony przedsiębiorców, ekspertów, samorządowców a także obywateli, którzy myślą o założeniu firmy w przyszłości.
Paczkomaty InPost staną w sanatoriach. W których uzdrowiskach je znajdziesz?
Grupa InPost uruchomiła maszyny Paczkomat już w 20 szpitalach, a teraz rozszerza swoją usługę także o sanatoria. Obecnie finalizowane są instalacje w czterech placówkach uzdrowiskowych – w tym w popularnych kurortach, takich jak Ciechocinek czy Jelenia Góra. Do końca 2025 roku InPost będzie mieć swoje maszyny w aż 50 szpitalach i uzdrowiskach.
Przesyłki sądowe znów w rękach Poczty Polskiej? Za zwykły list Poczta chce 15 zł
Niedawny przetarg na doręczanie korespondencji sądowej wywołał burzliwą debatę na rynku dostawców usług pocztowych. Poczta Polska, jako główny uczestnik postępowania, spotkała się z zarzutami o nieuczciwą konkurencję.
InPost uruchamia paczkomaty przy stokach narciarskich. Gdzie odbierzesz przesyłkę?
InPost właśnie uruchomił mobilny Paczkomat w kurorcie narciarskim w Istebnej. Dzięki temu turyści mogą wysyłać nadmiarowy bagaż, a także odebrać potrzebne lub zapomniane przedmioty. Wkrótce usługa zostanie rozszerzona o kolejne trzy lokalizacje w Wiśle i Bukowie Tatrzańskiej.
InPost przedłuża współpracę z Newcastle United
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, przedłużyła umowę z Newcastle United. Kontynuacja partnerstwa pozwoli InPost na dalsze wzmacnianie marki w Wielkiej Brytanii, która jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem w ramach Grupy.
InPost z przychodami ponad 2,5 mld zł w trzecim kwartale 2024. Planuje zainwestować w tym roku do 1,5 mld zł
W trzecim kwartale 2024 r. grupa InPost odnotowała wzrost przychodów o 22,6 proc. co kształtuje się na poziomie 2,53 mld zł (250 mln zł.na czysto). Przez ten okres InPost zainwestował 986 mln zł, o 40 proc. więcej niż przed rokiem. Spółka planuje w całym 2024 r. zainwestować 1,4-1,5 mld zł, wykluczając wydatki na fuzje i przejęcia.
InPost wprowadza program lojalnościowy. InCoiny będą nowymi "żappsami"
Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody - InPost uruchamia program lojalnościowy dla swoich klientów. Za zebrane InCoiny będzie można zyskać rabaty na wysyłanie kolejnych przesyłek, a w przyszłości także wygrać bilety na wydarzenia i kupony do sklepów partnerskich.
Usługi pocztowe w Polsce tańsze niż chcieliby przedsiębiorcy: "Ceny przesyłek są bardzo niskie" - mówi szef DPD
Polski rynek usług kurierskich, choć zdominowany przez niskie ceny, jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, podkreśla, w rozmowie z PAP, że to właśnie ta intensywna konkurencja sprawia, że ceny przesyłek utrzymują się na wyjątkowo niskim poziomie w porównaniu do innych krajów. Mimo rosnących kosztów, takich jak inflacja, droższe paliwo i wyższe wynagrodzenia, średni przychód netto za przesyłkę kurierską od lat stabilizuje się na poziomie około 11 złotych.
InPost wprowadza autonomiczne maszyny z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych i magazynów energii
Innowacyjne rozwiązanie pozwala stawiać urządzenia bez względu na dostępność sieci elektrycznej. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.
"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców
Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.
Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost
W świecie e-commerce, firmy często zmagają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniami sprzedaży oraz zmiennością popytu. InPost, ceniony dostawca usług logistycznych, proponuje rozwiązanie tych problemów: abonament dla firm, który stabilizuje koszty i usprawnia proces wysyłki.
Rekordowe wyniki InPostu. Co szykuje w 2024 roku?
Ubiegły rok Grupa InPost zakończyła rekordowymi poziomami zarówno jeżeli chodzi o przychody, jak i obsłużone wolumeny przesyłek oraz zyski.
To nie były „bogate” święta, ale będzie lepiej. Czy 2024 będzie przełomowy dla e-commerce?
Grudzień 2023 r. nie przyniósł oczekiwanego odbicia w handlu internetowym, sprzedaż była gorsza niż przed rokiem. Firmy z branży e-commerce na szczęście patrzą w przyszłość. Bo 2024 r. ma być przełomem!
Paczkomaty na kolejnych lotniskach - tym razem Wrocław i Katowice
Grupa InPost uruchomiła lotniskowe Paczkomaty w portach lotniczych we Wrocławiu i Katowicach. Tym samym nowe miasta dołączyły do lotniska w Warszawie, gdzie Paczkomat InPost trafił w sierpniu ur.
InPost: Gwarantujemy dostawy przed świętami paczek nadanych do 21 grudnia
InPost ogłosił nietypowy program. Każdą przesyłka dostarczoną przez sprzedawcę do sieci InPost w dniu 21.12 do godz. 13.00 zostanie dostarczona przed świętami.
Orlen dogania InPost. Konkurencja w branży kurierskiej opłaca się klientom
Orlen Paczka, należąca do spółki Ruch, zrobiła ogromny skok na rynku dostaw e-commerce, zwiększając liczbę automatów paczkowych z 200 do 4000 w zaledwie dwa lata. To wynik strategicznego planowania i szybkiego rozwoju, który umocnił pozycję firmy w konkurencyjnym sektorze bezobsługowych dostaw.
InPost notuje gwałtowny wzrost przychodów i zysków mimo trudnej sytuacji na rynku
Grupa InPost kontynuowała wzrost pod względem liczby przesyłek, przychodów oraz zysków. Mimo trudnej sytuacji na rynku, w Polsce firma zanotowała rekordowy poziom zrealizowanych przesyłek.
Nova Poshta: Ukraińska rewolucja w branży przesyłek. Konkurencja dla InPostu?
Gdy myślimy o przesyłkach międzynarodowych, często mamy na myśli gigantów rynku takich jak FedEx czy DHL. Teraz jednak na europejskim rynku pojawia się nowy gracz, który ma już silną pozycję w Europie Wschodniej. Chodzi o ukraińskiego operatora pocztowego Nova Poshta. Umożliwi przesyłki m.in. na linii Polska-Ukraina.
InPost stawia paczkomat na lotnisku. Zostawisz w nim rzeczy, których nie można zabrać do samolotu
Grupa InPost we współpracy z Lotniskiem Chopina w Warszawie, uruchamiła paczkomat dla rzeczy, których nie można zabrać na pokład samolotu. Wystarczy zapakować taki przedmiot na wyznaczonym stoisku i za pomocą aplikacji InPost Mobile nadać przesyłkę .
InPost inwestuje w brytyjską firmę Menzies
Grupa InPost nabyła za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited – firmie logistycznej operującej na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wcześniej, w maju bieżącego roku firmy zawarły także umowę o strategicznym partnerstwie. W ramach transakcji InPost zapewnił sobie także 3-letnią opcję nabycia pozostałego 70% udziału w Menzies.
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
Poczta Polska likwiduje całodobowe strefy do samoobsługi. Zastąpi je Pocztex
Poczta Polska, w odpowiedzi na zmieniające się preferencje klientów, zdecydowała się na likwidację samoobsługowych stref 24h, skupiając się natomiast na rozwijaniu usług Pocztex.
Brzoska o 800 plus "Markety otwierają szampana"
Rafał Brzoska, prezes inPostu opowiada o wpływie podwyższenia świadczenia 500 plus na branżę e-commerce.
Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem
Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.
Zwroty w e-commerce
Możliwość dokonania zwrotu zakupionych w internecie towarów to dziś standard. Produkty zamawiane w e-commerce widzimy fizycznie dopiero po doręczeniu i nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Obsługa zwrotów może być uciążliwa, lecz jest niezbędna, aby zapewnić sobie przychylność klienta. Wymaga jednak dobrze przemyślanej logistyki lub rozwiązań odciążających e-sklepy w tym obszarze.