Reklama

Kurierzy InPost nie będą pracować w Wigilię. Ważny komunikat Rafała Brzoski

Paczkomat InPost
Paczkomat InPost / Fot. Shutterstock/Stasya V
Prezes InPostu Rafał Brzoska poinformował, do kiedy klienci muszą zamówić świąteczne prezenty, aby dotarły jeszcze przed Bożym Narodzeniem. W tym roku kurierzy InPostu nie będą pracować w Wigilię, co wymusiło zmiany zarówno po stronie sprzedawców, jak i platform e-commerce. Sprawa wywołała reakcję Allegro i ponownie uruchomiła dyskusję o logistyce w szczycie sezonu zakupowego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Rafał Brzoska w mediach społecznościowych odniósł się do doniesień dotyczących możliwych opóźnień w dostawach przedświątecznych. Jak podkreślił, paczki nadane wyłącznie przez InPost nawet do godz. 13:00 w poniedziałek 22 grudnia mają zostać doręczone we wtorek 23 grudnia. Oznacza to, że nie będzie konieczności realizowania dostaw w Wigilię.

Wysyłka wyłącznie z InPostu nawet do 13:00 w poniedziałek wystarczy, aby prezenty dotarły przed świętami – przekazał Brzoska, nawiązując do publikacji „Gazety Wyborczej”, która informowała o ryzyku opóźnień na Allegro w związku z kumulacją zamówień.

Siódmy rok gwarancji doręczeń InPostu

Operator logistyczny zapewnia, że mimo ogromnego natężenia ruchu w grudniu, klienci mogą liczyć na terminowość. InPost już po raz siódmy wprowadza gwarancję dostaw przed świętami – także dla paczek nadanych 22 grudnia.

W grudniu jesteśmy ostatnim ogniwem, które decyduje o uśmiechu bliskiej osoby. To dla nas odpowiedzialność, ale i największa satysfakcja – podkreślał prezes i założyciel Grupy InPost w komunikacie prasowym.

Jednocześnie Brzoska zaznaczył, że InPost będzie w tym roku jedynym dużym operatorem, którego kurierzy nie będą pracować w Wigilię.

Allegro reaguje na decyzję InPostu

Decyzja InPostu nie pozostała bez odpowiedzi ze strony Allegro. Platforma poinformowała, że w ramach usługi Allegro Delivery zapewni dostawy w Wigilię poprzez innych partnerów logistycznych.

InPost nie realizuje w tym roku dostaw 24 grudnia, dlatego odpowiedzieliśmy na oczekiwania klientów, oferując alternatywne rozwiązania – przekazało Allegro w komunikacie.

Polacy coraz chętniej kupują prezenty online

Znaczenie sprawnej logistyki rośnie wraz ze zmianami w zachowaniach konsumenckich. Z raportu DXC Technology i BLIK „Cyfrowa Gwiazdka w erze Zero Trust” wynika, że 77 proc. Polaków kupuje prezenty przez internet. 34 proc. robi to głównie online, a kolejne 43 proc. łączy zakupy internetowe ze stacjonarnymi.

Coraz większą rolę odgrywają także urządzenia mobilne – 67 proc. konsumentów korzysta z aplikacji sklepów i platform zakupowych.

Zakupy świąteczne stały się procesem rozłożonym na wiele krótkich momentów w ciągu dnia. Smartfon pozwala przejść płynnie od wyboru do płatności, bez wychodzenia z jednego środowiska – zauważa Grzegorz Laudy z Polskiego Standardu Płatności, odpowiedzialny za rozwój BLIKA.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama