Kurierzy InPost nie będą pracować w Wigilię. Ważny komunikat Rafała Brzoski
Rafał Brzoska w mediach społecznościowych odniósł się do doniesień dotyczących możliwych opóźnień w dostawach przedświątecznych. Jak podkreślił, paczki nadane wyłącznie przez InPost nawet do godz. 13:00 w poniedziałek 22 grudnia mają zostać doręczone we wtorek 23 grudnia. Oznacza to, że nie będzie konieczności realizowania dostaw w Wigilię.
– Wysyłka wyłącznie z InPostu nawet do 13:00 w poniedziałek wystarczy, aby prezenty dotarły przed świętami – przekazał Brzoska, nawiązując do publikacji „Gazety Wyborczej”, która informowała o ryzyku opóźnień na Allegro w związku z kumulacją zamówień.
Siódmy rok gwarancji doręczeń InPostu
Operator logistyczny zapewnia, że mimo ogromnego natężenia ruchu w grudniu, klienci mogą liczyć na terminowość. InPost już po raz siódmy wprowadza gwarancję dostaw przed świętami – także dla paczek nadanych 22 grudnia.
– W grudniu jesteśmy ostatnim ogniwem, które decyduje o uśmiechu bliskiej osoby. To dla nas odpowiedzialność, ale i największa satysfakcja – podkreślał prezes i założyciel Grupy InPost w komunikacie prasowym.
Jednocześnie Brzoska zaznaczył, że InPost będzie w tym roku jedynym dużym operatorem, którego kurierzy nie będą pracować w Wigilię.
Allegro reaguje na decyzję InPostu
Decyzja InPostu nie pozostała bez odpowiedzi ze strony Allegro. Platforma poinformowała, że w ramach usługi Allegro Delivery zapewni dostawy w Wigilię poprzez innych partnerów logistycznych.
– InPost nie realizuje w tym roku dostaw 24 grudnia, dlatego odpowiedzieliśmy na oczekiwania klientów, oferując alternatywne rozwiązania – przekazało Allegro w komunikacie.
Polacy coraz chętniej kupują prezenty online
Znaczenie sprawnej logistyki rośnie wraz ze zmianami w zachowaniach konsumenckich. Z raportu DXC Technology i BLIK „Cyfrowa Gwiazdka w erze Zero Trust” wynika, że 77 proc. Polaków kupuje prezenty przez internet. 34 proc. robi to głównie online, a kolejne 43 proc. łączy zakupy internetowe ze stacjonarnymi.
Coraz większą rolę odgrywają także urządzenia mobilne – 67 proc. konsumentów korzysta z aplikacji sklepów i platform zakupowych.
– Zakupy świąteczne stały się procesem rozłożonym na wiele krótkich momentów w ciągu dnia. Smartfon pozwala przejść płynnie od wyboru do płatności, bez wychodzenia z jednego środowiska – zauważa Grzegorz Laudy z Polskiego Standardu Płatności, odpowiedzialny za rozwój BLIKA.
Bielik.ai w aplikacji InPost Mobile. To duża szansa na rozwój modelu językowego
InPost wspiera akcję „Nakarm Bielika” zainicjowaną przez Fundację SpeakLeash, która ma rozwinąć polski model językowy Bielik.ai. Klienci InPost, jako pierwsi, na swoich telefonach w aplikacji, otrzymają tak szeroki dostęp do modelu.
Paczkomaty w Wielkiej Brytanii. InPost nawiązał strategiczną współpracę z Post Office
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozpoczęła współpracę z Post Office – brytyjskim przedsiębiorstwem państwowym, świadczącym usługi pocztowe i posiadającym 11 500 placówek. To ważny krok w realizacji misji polskiej firmy.