Chcesz być bardziej eko – wybierz leasing!

Tomasz Sudaj, prezes zarządu Alior Leasing
Tomasz Sudaj, prezes zarządu Alior Leasing, fot. materiały prasowe.
Wszelkie trendy rynkowe wskazują, że firmy – by utrzymać przewagę konkurencyjną – będą musiały jeszcze bardziej zwracać się ku proekologicznym działaniom oraz filozofii zrównoważonego rozwoju. Im dany biznes będzie miał mniejszy wpływ na środowisko naturalne, tym stanie się atrakcyjniejszy dla potencjalnych klientów i kontrahentów.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 4/2023 (91)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Konsumenci coraz częściej uzależniają decyzje zakupowe od odpowiedzialności społecznej poszczególnych organizacji. 

Modernizacja przedsiębiorstwa w proekologicznym duchu nie jest najłatwiejsza, ale z pomocą przychodzą różne przydatne narzędzia. Jednym z nich jest leasing. 

– ESG i zielona transformacja gospodarki wiele zmieniły. Tak jak jeszcze kilka lat temu dla mniejszych firm – szczególnie z segmentu MSP – podstawowym wektorem była efektywność kosztowa, tak dziś zrównoważony rozwój staje się jednym z głównych elementów rachunku wyników. Zmianę wzmacniają problemy z łańcuchem dostaw oraz gwałtownie rosnące ceny aktywów, m.in. ze względu na historycznie wysoką inflację w skali globalnej – uważa Tomasz Sudaj, prezes zarządu Alior Leasing. 

Rosną inwestycje w OZE (pozwalające ograniczyć wpływ rosnących cen energii na koszty działania), rośnie też popularność używanych środków trwałych pozwalających przedsiębiorcom o mniejszych możliwościach finansowych wymieniać często kilkunastoletni park maszynowy czy flotę pojazdów na nowsze o zdecydowanie lepszej efektywności energetycznej. Duża w tym zasługa leasingu, który – zwłaszcza małym i średnim przedsiębiorcom – daje zupełnie nowe możliwości rozwoju. 

Leasing, czyli kompleksowość 

Szczególnie w Polsce leasing jest jednym z najpopularniejszych źródeł finansowania inwestycji przedsiębiorstw w środki trwałe. – To dowód na dostępność, ale też atrakcyjność tej formy finansowania. Bo trzeba pamiętać, że wartość leasingu to nie tylko kwestie podatkowe czy obniżane koszty, ale też kompleksowość oferty, która pozwala właściwie i optymalnie uwzględniać indywidualne potrzeby klientów oraz specyfikę danego aktywa. Leasingodawcy uzupełniają już ofertę o kompleksowe ubezpieczenia, pakiety serwisowe i inne dodatkowe usługi, istotne w użytkowaniu sprzętu – dodaje Sudaj. 

Mówiąc o korzyściach ofert leasingowych, należy zwrócić uwagę na szeroko definiowany dostęp do produktów finansowych wynikający ze współpracy z firmami leasingowymi działającymi w ramach grup bankowych. Dla przykładu: Alior Leasing proponuje przedsiębiorcom będącym klientami Alior Banku limity leasingowe nadawane równolegle z procesem np. wnioskowania o kredyt lub cyklicznie w ramach współpracy klienta z Grupą Alior Banku. Proces ten nie angażuje klienta, bo nie musi on spełniać dodatkowych formalności. Działa to również w drugą stronę – klienci Alior Leasing mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty Alior Banku, a ich historia współpracy z Leasingiem pozwala na uzyskanie atrakcyjniejszych ofert obejmujących produkty bankowe. 

Skorzystaj z zielonej energii 

Rosnąca świadomość polskich przedsiębiorców dotycząca konieczności ochrony klimatu, a także czynniki ekonomiczne powodują, że firmy są coraz bardziej zainteresowane inwestycjami w panele fotowoltaiczne. – Popularność finansowania zielonej energii będzie stale rosnąć. Zaczynaliśmy od prostych projektów, a dziś Alior Leasing rozwija też ofertę finansowania instalacji do 50 kW –  upraszczając jednocześnie cały proces finansowania – a także tych powyżej 50 kW, dostosowując produkt do finansowania dużych profesjonalnych projektów. Nasza oferta wyróżnia się prostotą, zapewniamy klientowi profesjonalne doradztwo i pomoc w optymalnym zaplanowaniu inwestycji – tłumaczy prezes zarządu Alior Leasing. 

Leasing tworzy zmianę 

W krótszej perspektywie głównym determinantem zmian rynkowych będą z pewnością kolejne działania wspierające zieloną transformację gospodarki – rosnąć będzie finansowanie pojazdów elektrycznych czy źródeł zielonej energii. Z kolei w dłuższej perspektywie branża będzie musiała odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów na cyfryzację działalności gospodarczej. 

– Branża leasingowa, mając kompetencje w zarządzaniu aktywami i optymalizacji ich rotacji w gospodarce, powinna koncentrować się na wspieraniu zrównoważonego rozwoju i materializacji gospodarki zamkniętego obiegu – podsumowuje Tomasz Sudaj.

My Company Polska wydanie 4/2023 (91)

Więcej możesz przeczytać w 4/2023 (91) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ