Moja firma
Ciche odejścia. Czy quiet quitting to nowy trend na rynku pracy?
Czy quiet quitting to nowy trend na rynku pracy, czy jedynie modne hasło?
Jak skutecznie oszczędzać energię? Komu w tym sezonie przysługuje tani prąd? Wyjaśniamy!
Ostatni gasi światło? Jeśli twoja firma ma przetrwać zimę, wyłącz żarówkę jako pierwszy. Podpowiadamy, jak skutecznie oszczędzać energię i komu w tym sezonie przysługuje tani prąd.
E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!
W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.
Innowacja sposobem na trudne czasy. Jak wdrożyć innowacje w firmie? [CASE STUDY]
Innowacje w firmach to nie tylko prace badawczo-rozwojowe, rozwiązania naukowo-techniczne czy nowe technologie. Innowacje to prosty proces, który może wdrożyć każda firma. Co więcej, nie musi być duża, aby być ciekawa, konkurencyjna i gotowa na wyzwania przyszłości. Jak wygląda proces wdrażania innowacji w firmie? Przedstawia Zuzanna Mikołajczyk, strateg i trener innowacji.
Biznes w kolorach tęczy. Jak stworzyć bezpieczne miejsce pracy?
W sytuacji, w której polskie państwo nie dostrzega praw osób LGBT+, bezpieczną przystanią dla osób nieheteronormatywnych coraz częściej staje się miejsce pracy. Jak stworzyć taką przestrzeń? Mówi o tym pionierski raport stworzony wspólnie przez Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz firmę Skanska.
Let's Christmas Party! Jak zorganizować udaną firmową imprezę wigilijną?
Boski Elvis Presley, głosem gęstym niczym śmietana kremówka, jak przed laty śpiewa nieśmiertelny świąteczny przebój. I’m dreaming of a white Christmas. Wszyscy są zachwyceni. Jesteśmy na firmowej imprezie wigilijnej! Dlaczego warto wrócić do tego typu spotkań? Bo to się może po prostu opłacić.
Firmy vs. niepewność. Jak radzić sobie w trudnych czasach?
„Niepewność” – to słowo najtrafniej opisujące obecną rzeczywistość gospodarczą. Biznes z natury powinien być elastyczny, reagować na zachodzące zmiany, jednak nie do każdej sytuacji można się przystosować.
Jak przygotować się na problemy w e-commerce
– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.
Jak dogonić króliczka, czylI technologiczna rewolucja w płatnościach
Czy płatności kartą zastąpią obrót gotówkowy i co może otworzyć rynek usług na terminale płatnicze, rozmawiamy z Arturem Żymańczykiem, Country Managerem Worldline Polska.
Płatności mobilne na fali - to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce
Bez zróżnicowanych metod płatności nie masz szans na zwiększenie konwersji w e-commerce. Hitem ostatnich lat są płatności mobilne – także w sferze offline!
Jak zdążyć przed hakerem
Nowy sposób myślenia o bezpieczeństwie opiera się na haśle „zero trust”, czyli założeniu, że każde urządzenie w naszej sieci może być nie tylko celem, lecz także źródłem ataku. Musimy być więc gotowi na podjęcie aktywnej obrony przed działalnością hakerów, a nie biernie oczekiwać na incydent.
Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]
Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.
Julia Kołodko: "Pieniądze przestają być znaczącą motywacją do pracy"
Strategia „nisko wiszących owoców” polega na tym, że zaczynamy od czegoś najprostszego, a jak to już zostanie wdrożone, przechodzimy na wyższy poziom. Jak wykorzystać ekonomię behawioralną w zarządzaniu pracownikami – opowiada dr Julia Kołodko.
Trzy filary bezpiecznej firmy
Dziś nie wystarczy już tylko szukać odpowiedniego narzędzia do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa firmy. Celem powinien być rozwój biznesu, a reszta powinna temu służyć. Tylko jak to osiągnąć?
Przestrzeń i luksus. Największe samochody wciąż pozostają rynkową niszą
W Ameryce to norma – na drogach tego kraju pełno jest ogromnych SUV-ów i pick-upów. U nas to rzadkość. Jednak w ofercie wielu marek, nie tylko tych luksusowych, można znaleźć blisko 5-metrowe samochody, czasem nawet większe. Kosztują krocie, ale rozpiętość cen jest ogromna.
Mieć czy być? Oto jest (biznesowe) pytanie
W obliczu rynkowych zawirowań przedsiębiorcy szukają elastycznych rozwiązań, które pozwolą im nie tyle „mieć”, co „być”. Czy najem jest szansą dla rodzimego sektora MSP?
Czas na dobrego adwokata... naszej marki
Są sytuacje, gdy zamiast mówić samemu, znacznie lepiej jest postawić na dobrego adwokata, który naszym myślom doda wagi i znaczenia – to założenie powinno przyświecać markom, które chcą wiarygodnie opowiedzieć o tym, czym są i co robią.
Bobrowska-Budny: "Każda firma ma coś, co dla nowych pracowników może być WOW" [WYWIAD]
Czasem słyszę, że zdobycie komputera przez nowego pracownika to „taka próba bojowa”. Czy naprawdę zatrudniamy dobrego menedżera za duże pieniądze, żeby przez kilka dni chodził i załatwiał sobie sprzęt, tracąc przy tym poczucie sensu? – mówi Iwona Bobrowska-Budny, trenerka biznesu.
Dr Jarosław Szczepański: Uczelnie humanistyczne mogą pomóc w budowie kadr dla przemysłu
- Polskie uczelnie humanistyczne mają wbrew pozorom dość duże możliwości, jeśli chodzi o wsparcie kształcenia kadr dla przemysłu - mówi dr Jarosław Szczepański, Uniwersytet Warszawski.
Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich: Jak finansować kadry dla przemysłu?
Środki unijne można wykorzystać m.in. dla szkolenia pracowników. Jak to zrobić? Opowiada Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich.
Budujemy interakcje
Rynek staje się coraz bardziej wymagający, a klienci coraz bardziej świadomi. To szansa dla firm, które oferują wysokiej jakości rozwiązania – mówi Miron Kłosiński, CEO Sunrise System.
Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych. Listopad 2022
Oto nowe zmiany w prawie i kalendarium przedsiębiorcy.
Pomyśl, zanim klikniesz! Co dziesiąta firma wstrzymała działalność przez cyberatak
W okresie pandemii banki stały się jednym z głównych sojuszników firm w walce o cyberbezpieczeństwo. Problem jest poważny – w wyniku działalności hakerów zakłócono lub wstrzymano pracę co dziesiątej zaatakowanej firmy.
bethechange z Columbus Elite: Budując niezależność energetyczną, budujemy niezależność biznesową
Spółka Columbus Elite powstała w 2019 r. Dziś jest największą organizacją sprzedażową branży OZE w Polsce i partnerem pierwszego wyboru dla przedsiębiorców chcących budować swój biznes w branży przyszłości. W ciągu trzech lat pozyskała ponad 27 tys. klientów i wypłaciła 130 mln zł w sieć sprzedażową.
E-fektywny E-sklep. Im większy, tym lepszy?
Jak skalować swój biznes w e-commerce? Czy opłaca się wypływać na zagraniczne rynki? Co z kosztami działalności? Znamy odpowiedzi.
Zaufanie w 4 krokach. Marka godna zaufania
Czyli jak uwieść nowe talenty, dbając o employer branding i budując candidate experience tak, by być marką godną zaufania.
Mądry lider nie boi się zmian
– W dzisiejszym świecie liczy się przede wszystkim inteligencja adaptacyjna. Osoba o wysokim IA szybciej akceptuje zmiany, uczy się nowych rzeczy, zyskuje nowe kompetencje – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Ani Iron Man, ani Wonder Woman. Koncepcja prezesa jako kapitana statku straciła rację bytu
Koncepcja prezesa jako kapitana statku straciła rację bytu. Pora zarzucić poszukiwania liderów o nadludzkich zdolnościach. Teraz potrzeba nam organizacji zdolnych wyzwolić i spieniężyć codzienny geniusz „zwyczajnych” pracowników.
E-fektywny E-sklep. Jak zacząć przygodę w internecie
Wejdź do internetu i zarób pieniądze! Ruszamy z nowym cyklem dla osób, które chciałyby założyć własny e-sklep, ale nie wiedzą, jak to zrobić.
Język to pieniądz . Czym jest ruch plain language, który właśnie wchodzi do polskich korporacji?
Używanie skomplikowanego, nieprzyjaznego języka w biznesie nie tylko utrudnia komunikację, ale też naraża przedsiębiorców na straty finansowe. Stara się to zmienić międzynarodowy ruch plain language, który właśnie wchodzi do polskich korporacji.
ESG. Zielone raportowanie
W cyklu trzech artykułów chcemy przybliżyć czytelnikom ideę raportowania ESG, które staje się jednym z największych wyzwań biznesu. Na początek na warsztat bierzemy pierwszą literkę skrótu, czyli E (Environmental) symbolizującą czynniki środowiskowe.
Poradnik biznesowego przetrwania
„Nie możemy dopuścić do siebie myśli o zrezygnowaniu – pokusa byłaby zbyt silna”. To dewiza Jacka Pałkiewicza, którą podróżnik zawarł w książce „Syberia. Wyprawa na biegun zimna”. Teraz podobne wyzwanie staje przed polskimi przedsiębiorcami.
Zbuduj odporność swojej firmy - sprawdzone rozwiązania na kryzys
Business Resilience, czyli odporność biznesu na zawirowania, staje się najważniejszym warunkiem przetrwania firmy w trudnych chwilach. Nie ryzykuj i nie idź na żywioł jak w 2020 r . Lepiej zastosuj sprawdzone rozwiązania.
Compliance w młodej firmie i startupie? To szansa na płynne skalowanie wzrostu! [PORADNIK]
Słowo "compliance" może kojarzyć się z domeną korporacji. Nic bardziej mylnego - także początkujące firmy powinny poznać podstawowe zasady dotyczące tego obszaru, ale także i przygotować procedury. Bez tego szansa na osiągnięcie długofalowego sukcesu jest znacznie trudniejsza i dodatkowo obciążona dodatkowym ryzykiem - pisze ekspertka, Agnieszka Hajos-Iwańska.
Wojciech Hann, prezes BOŚ: Wojna w Ukrainie nie zatrzyma zielonej transformacji
Rosyjska agresja na Ukrainę i wywołany nią kryzys energetyczny zrodziły naturalne pytanie, czy w efekcie wydarzeń za naszą wschodnią granicą nie dojdzie do wywrócenia flagowego projektu Unii Europejskiej, jakim jest Zielony Ład. Ta nadzwyczajna sytuacja nie zmienia jednak optyki długoterminowej - pisze w specjalnym komentarzu Wojciech Hann, prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska.