sztuczna inteligencja

zobacz inne tematy
Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Sójka to strażnik internetowych treści, dostępny w modelu open-source, który będzie można wpisać w architekturę własnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzie ma zostać udostępnione w połowie 2025 roku. - Nie przewidujemy opóźnienia. Sójka pokazuje znaczenie obywatelskiego zbierania danych - przekazuje redakcji mycompanypolska.pl Sebastian Kondracki, współtwórca Bielika i Sójki.

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Kapitał intelektualny jest kluczowym czynnikiem sukcesu startupu - to główny wniosek płynący z raportu „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego A.D. 2025”, który z inicjatywy Sebastiana Kulczyka, twórcy programu InCredibles, został opracowany przez Mentors4Starters. W publikacji wszechstronnie przeanalizowano kompetencje 125 twórców młodych spółek technologicznych, którzy odpowiedzieli na 57 pytań i udzielili 40 pogłębionych wywiadów.

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

Wraz z dynamicznym rozwojem AI pojawiają się zarówno wyzwania, jak i ogromne korzyści dla przyszłości pracy. Z jednej strony rośnie zapotrzebowanie na energię, z drugiej – AI umożliwia automatyzację, zwiększenie efektywności i przydzielanie pracowników do bardziej wartościowych zadań. Firmy, które zainwestują w komputery “AI ready” i inteligentne systemy zarządzania energią, mogą zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, jednocześnie czerpiąc korzyści z potencjału sztucznej inteligencji.

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Startupy, firmy technologiczne i organizacje wdrażające nowoczesne rozwiązania cyfrowe mogą już zgłaszać swoje projekty do tegorocznej edycji Masters&Robots Awards. Konkurs, organizowany przez Digital University, wyróżnia pionierów technologii i transformacji cyfrowej w Polsce. W tym roku wydarzenie odbywa się pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Ministra Cyfryzacji. Zgłoszenia w siedmiu kategoriach przyjmowane będą do 13 marca.

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games - polska firma technologiczna specjalizująca się w grach mobilnych opartych na geolokalizacji - ogłosiła zamknięcie rundy inwestycyjnej seed o wartości 4,7 mln dol. Środki te zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Monopoly World – innowacyjnej platformy łączącej wirtualną rozgrywkę z rzeczywistym rynkiem nieruchomości i ofertami firm na całym świecie

Ataraxis AI pozyskuje 20 mln dol. Polacy rewolucjonizują onkologię

Ataraxis AI pozyskuje 20 mln dol. Polacy rewolucjonizują onkologię

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze medycyny, a polski startup Ataraxis AI udowadnia, że może także zrewolucjonizować leczenie raka. Dzięki precyzyjnej diagnostyce i analizie prognostycznej AI może pomóc lekarzom unikać niepotrzebnej chemioterapii, poprawiając skuteczność terapii nowotworowych.

Jestem technologicznym symetrystą

Jestem technologicznym symetrystą

Pralka, lokówka i lodówka mają już AI. AI ma w telefonie moja żona, mama, siostra, a nawet nieświadomy tego szwagier. Startupy prześcigają się w kolejnych, sztuczno-inteligencyjnych pomysłach, a przeciętny użytkownik ChatGPT dodaję "poproszę" na końcu każdego prompta. Bo lepiej nie ryzykować, a jak ewentualnie AI przejmie władzę nad światem, to jest nadzieja, że zagra się kartą kulturalnego.

Powstaje "ChatGPT dla influencer marketingu"

Powstaje "ChatGPT dla influencer marketingu"

Startuje Generation9 - nowy startup technologiczny skupiony na influencer marketingu. Za projekt odpowiadają Anna Zielińska, Łukasz Misiukanis i Marek Myślicki, a także założyciele oraz członkowie zarządu agencji Stor9: Agnieszka Zielińska i Maciej Dutkowski.

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Przewiduje się, że do 2030 r. fintechy – pomimo gorszego sentymentu niż jeszcze jakiś czas temu – mogą zwiększyć swój udział w globalnym rynku finansowym z 5 proc. do 15 proc. Jakie kluczowe technologie w największym stopniu napędzają branżę?

Agenci z licencją na usprawnianie

Agenci z licencją na usprawnianie

Agenci AI to jeden z pięciu kluczowych trendów technologicznych, jakie wskazaliśmy w naszym materiale poświęconym prognozom na 2025 r. Agentowa sztuczna inteligencja ma się różnić od dominujących obecnie rozwiązań bazujących na statycznych regułach oraz danych. O tym, na ile jest to przełomowa technologia, rozmawialiśmy w drugim odcinku programu „Polskie AIQ”, a naszymi gośćmi byli Estera Haas-Abgarowicz, Head of AI w Asseco Poland, oraz Cezary Grabowski, Chief Development Business Officer, RentInvesto.app.

200 mld euro na projekty technologiczne w UE. Startupy AI mogą liczyć na specjalne wsparcie

200 mld euro na projekty technologiczne w UE. Startupy AI mogą liczyć na specjalne wsparcie

W zeszłym tygodniu KE poinformowała o utworzeniu funduszu InvestAl, który ma przyciągnąć kapitał prywatny i publiczny do wspólnych projektów technologicznych. Początkowo kapitał będzie pochodził z programów unijnych: Cyfrowa Europa, Horyzont Europa i InvestEU. Fundusz pomoże w rozwijaniu inicjatyw wspierających startupy, rozwoju europejskich talentów Al oraz wspólnych przestrzeni danych dla badaczy Al.

Startup ElevenLabs partnerem polskiej prezydencji w Radzie UE – zapewni dubbing konferencji prasowych

Startup ElevenLabs partnerem polskiej prezydencji w Radzie UE – zapewni dubbing konferencji prasowych

W ramach bezkosztowego porozumienia, treść każdej konferencji prasowej po nieformalnych spotkaniach ministrów UE w Warszawie będzie dubbingowana ElevenLabs na języki polski, angielski i francuski przy użyciu technologii audio AI. Co ważne: dubbing jest odzwierciedleniem 1:1 oryginalnej wypowiedzi, a jakość tłumaczenia jest dodatkowo sprawdzana i weryfikowana.

Elon Musk chce przejąć Open AI. Technologiczna wojna gigantów

Elon Musk chce przejąć Open AI. Technologiczna wojna gigantów

Elon Musk złożył propozycję przejęcia OpenAI, firmy odpowiedzialnej za sukces popularnego Chata GPT. Jego oferta opiewa na zawrotną sumę 97,4 miliarda dolarów, co stanowi jedno z największych potencjalnych przejęć w historii sektora sztucznej inteligencji. Sam Altman, szef Open AI odpowiedział miliarderowi propozycją kupna Twittera za dziesięciokrotnie niższą stawkę.

Polsko-niemiecki startup uruchomił właśnie copilota AI dla menedżerów, a w ostaniej rundzie zgarnął prawie 19 mln dolarów

Polsko-niemiecki startup uruchomił właśnie copilota AI dla menedżerów, a w ostaniej rundzie zgarnął prawie 19 mln dolarów

KYP.ai to powstały w 2018 r. startup, pomagający globalnym korporacjom w zwiększaniu efektywności. Firma, której współzałożycielami są m.in. Adam Bujak i Mirosław Bartecki w ostatniej rundzie finansowania pozyskała 18,7 mln USD (w tym od polskiego OTB Ventures) i obecnie rozwija się m.in. w USA i w Polsce (np. Castorama).

Nowi gracze w świecie influencerów. Jak unikalność w trzech wymiarach kształtuje wirtualnych twórców?

Nowi gracze w świecie influencerów. Jak unikalność w trzech wymiarach kształtuje wirtualnych twórców?

Tradycyjna reklama przez dekady opierała się na masowym przekazie: billboardach, reklamach telewizyjnych czy radiowych, które docierały do szerokiego grona odbiorców, lecz pozostawiały niewielkie pole do interakcji. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych pojawiła się możliwość nawiązania bliższych relacji z odbiorcami, co wykorzystali influencerzy.