Wydanie 2/2021 (65) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 2/2021 (65)

Data publikacji: 02.02.2021

Czysty biznes, zero polityki? "Dzisiaj wszystkiemu można nadać kontekst polityczny"

Wiemy, że w październiku ubiegłego roku były wywierane naciski na Verlagsgruppe, by nie sprzedawać nam żadnych mediów. Podobne naciski były też w tej sprawie bezpośrednio na Polska Press – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu

Grzegorz Sadowski i Marcin Dzierżanowski

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 2/2021 (65)

112

Prawo i podatki

Przedsiębiorca jak konsument

Wariacki kraj, język idiotyczny. U nich ja to jest moi, ale ja dla niego to nie jestem moi tylko vous, ale on dla siebie jest moi! Ale dla mnie on to jest lui? Bądź tu mądry, kto jest kto?”. To monolog poświęcony zawiłościom gramatyki języka francuskiego z komedii Stanisława Barei „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?”. Ilustruje on również bardzo dobrze problemy, jakie będziemy mieć w związku z nowymi regulacjami prawnymi oraz różnym traktowaniem działających na rynku podmiotów gospodarczych. W istocie te same umowy zawierane przez takie same podmioty gospodarcze mogą mieć bowiem charakter transakcji B2B lub B2C.

116

Felietony

Wash and Go

Dwa w jednym. Szampon i odżywka do włosów razem! To wspaniały produkt firmy Vidal Sassoon sprzedawany pod marką „Wash & Go”. Pamiętacie jego reklamy z lat 90.? Pomysł, aby zmieszać dwie substancje i sprzedać je jako coś zupełnie nowego, jest znany. No choćby w drinkach, takich jak whisky z colą albo wódka z sokiem pomarańczowym. Tym razem jednak idea została wykorzystana do stworzenia zupełnie czegoś innego.

122

Drive

Auto z Amazona lub Apple’a? Już wkrótce!

Największe – wcale niemotoryzacyjne! – koncerny na świecie coraz poważniej biorą się za samochody. Mocna pozycja w świecie technologii sprawia, że mają spore szanse, by odnieść sukces. Szczególnie, że ich zainteresowanie nie ogranicza się do nowoczesnej elektromobilności.

130

Wywiady

Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]

Które związki wyszły z lockdownu obronną ręką? Jakie strategie musieliśmy wymyślać, by podczas pracy nie przeszkadzać... w pracy tej drugiej osobie? O wynikach najnowszych badań dotyczących funkcjonowania par w pandemii opowiada dr Marta Roczniewska, psycholożka Uniwersytetu SWPS.

134

Inspiracje

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

138

Książki

Szerokie horyzonty

W prowadzeniu biznesu przydają się nie tylko pieniądze i znajomości, ale przede wszystkim otwarta głowa. Oto pozycje, które mogą nam w tym pomóc.

144

Felietony

Więcej czasu!

Uwaga! To nie będzie tekst o piłce nożnej, chociaż początkowo może na taki wyglądać. To jednak tylko pozory.