Motonewsy. Luty 2021

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Motoryzacyjne premiery na polskim rynku.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2021 (65)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

LUKSUS NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Mercedes klasy S to najbardziej luksusowa limuzyna tej niemieckiej marki, a jej najhojniej wyposażonym wariantem jest Mercedes-Maybach, który zaprezentowano z końcem 2020 r. To jednocześnie najdłuższy wariant klasy S mierzący niemal 5,5 m.

Reaktywacja marki Maybach jako osobnego podmiotu nie była sukcesem, ale wykorzystanie jej do oznaczania szczególnych wersji Mercedesów okazała się strzałem w dziesiątkę.

W nowym modelu dużo pracy włożono w idealne wyciszenie kabiny – to dzięki dodatkowym izolacjom i za sprawą niskotonowych głośników emitujących dźwięki w przeciwfazie znoszące hałas związany z toczeniem się kół czy pracą silnika.

Co jeszcze wyróżnia Maybacha? Ekskluzywne materiały w kabinie i mnóstwo miejsca. Zajmowanie tylnych foteli też jest łatwiejsze niż w zwykłej klasie S, bo tylne drzwi są bardzo szerokie i mogą być sterowane elektrycznie. Osoby jadące z tyłu mają do dyspozycji fotele z podpórką stóp oraz możliwością rozkładania ich aż do pozycji snu. Do dyspozycji dwójki podróżnych jest funkcja masażu ramion, karku i łydek. Na liście dodatków znajdziemy też niesamowite reflektory diodowe (mają aż 1,3 mln mikroluster, dzięki którym mogą m.in. „wyświetlać” na drodze znaki ostrzegawcze i inne symbole), jest też wysokiej klasy sprzęt audio i wideo, wraz z zamontowanymi z tyłu ekranami. Do dyspozycji jadących z tyłu może być również cyfrowy asystent, który potrafi odczytywać gesty, a nawet kierunek, w jakim spoglądamy. W Mercedesie-Maybachu można też mieć lodówkę na szampana i miejsce na kieliszki. To ponoć bardzo ważne w limuzynach tej klasy.

----------------------------------------

KOMPAKT NA SPORTOWO

To na razie prototyp, ale Honda przyzwyczaiła nas, że modele w wersji produkcyjnej są niemal identyczne, jak zapowiadające je pojazdy koncepcyjne. Nowa Honda Civic to wersja 4-drzwiowa modelu. Honda zapowiada też oczywiście wersję Type-R, czyli z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i, jak zawsze, z efektownym spoilerami.

Prototyp Civika dla niektórych fanów Hondy może być jednak drobnym rozczarowaniem. Wygląd tego auta jest bardziej stonowany niż w przypadku obecnej generacji. Wnętrze nowego Civika też jest raczej minimalistyczne. Zastosowanie znajdzie także o wiele więcej nowoczesnych technologii. W miejscu analogowych wskaźników, pojawi się ekran, na którym pokazywane będą „zegary” oraz wiele innych informacji. O silnikach nowego modelu wiadomo jeszcze niewiele, ale Honda zapowiada, że skupi się już tylko na jednostkach z turbodoładowaniem, pojawi się także „dopalacz” w postaci silników elektrycznych. 

----------------------------------------

GREEN NCAP, CZYLI TEST NA NAJBARDZIEJ EKOLOGICZNE AUTO

W Green NCAP eksperci biorą pod uwagę przede wszystkim dwa rodzaje pomiarów: wskaźnik czystości powietrza, który pozwala ocenić emisji spalin oraz wskaźnik sprawności energetycznej, który nawiązuje do rzeczywistego zużycia paliwa (czyli także prądu). Autom finalnie przyznawana jest ocena – od jednej do pięciu gwiazdek.

W tym roku przedstawiono wyniki dla aż 24 modeli, w tym dwóch na prąd, czyli Hyundaia Kona i Renault Zoe. Te dwa modele uzyskały oczywiście maksymalną notę, czyli pięć gwiazdek. Tyle dostać mogą – zgodnie z obecną metodologią – tylko auta na prąd. 

A poza nimi? Najwyżej (3,5 gwiazdki) dostała hybrydowa Toyota C-HR z silnikiem 1,8-litrowym i napędem na przód. Po trzy gwiazdki uzyskały: Renault Clio TCe oraz Captur TCe 130, Peugeot 208 PureTech i model 2008 1.2 PureTech, Volkswagen Polo 1.0 TSI oraz Seat Ibiza z tym samym silnikiem. Na trzy gwiazdki zasłużył jeden model z silnikiem Diesla, czyli Mercedes C 220d z automatyczną skrzynią biegów.

Najgorzej wypadły Kia Sportage 1.6 CRDI z napędem 4x4 i duże vany: Opel Zafira Life 2.0 Diesel i Volkswagen Transporter California 6.1 2.0 TDI.    

 

My Company Polska wydanie 2/2021 (65)

Więcej możesz przeczytać w 2/2021 (65) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ