Wydanie 11/2024 (110) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 11/2024 (110)

Data publikacji: 31.10.2024

Być jak Louis Vuitton

Raczej adaptujemy się do sytuacji, obecnie mamy ten komfort, że nie musimy łapać się każdego zlecenia. Kiedy mówimy, że będziemy mieli czas, by zająć się projektem, za kilka miesięcy, to klienci zwykle nie mają tego czasu, więc po prostu czekamy na kolejnych. Obecnie jesteśmy rentowni i mamy trochę za dużo pracy – deklaruje Kuba Matyka, współzałożyciel Melt Immersive.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 11/2024 (110)

105

Moja firma

10 zasad prostej polszczyzny

Według badań językoznawców umowy, oferty handlowe, a nawet strony internetowe wielu firm napisane są językiem, który może zrozumieć osoba mająca wykształcenie wyższe. Skomplikowany urzędniczy i biznesowy język wyklucza więc z komunikacji większość Polaków. Lekarstwem jest prosta polszczyzna, nad którą od 15 lat pracują naukowcy.

112

Aktualności

Patent na sukces

Chcesz dać awans? Nigdy nie rób tego na Zoomie! Kluczowe rozmowy firmowe powinno się przeprowadzać osobiście, a nie zdalnie – wynika z badań, których wyniki opublikował naukowy magazyn „NeuroImage”.

116

Moja firma

Jak budować markę na pokolenia

Budując odpowiedzialny biznes, trzeba myśleć długookresowo. To się po prostu opłaca! – przekonują Anna Mączka, menedżer Zespołu Doświadczeń Pracowników i Wellbeingu w Banku Gospodarstwa Krajowego, oraz Adam Sanocki, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych SA.

118

Moja firma

Więcej niż firma, czyli 4 filary zrównoważonego łańcucha dostaw

Żadne przedsiębiorstwo nie działa samodzielnie. Do jego funkcjonowania potrzebnych jest szereg innych, mniejszych i większych firm: dostawców, usługodawców, producentów, importerów itd. Powstała w ten sposób sieć nazywana jest łańcuchem dostaw. Kiedyś zarządzanie nim polegało przede wszystkim na jak najszybszym, najtańszym wyprodukowaniu towaru i dostarczeniu go do klienta. Dziś marki, które chcą uchodzić za odpowiedzialne i godne zaufania, muszą myśleć nie tylko o zysku, ale także brać pod uwagę czynniki społeczne i środowiskowe.

120

Felietony

Morderca działa nocą

W mrocznych czasach amerykańskiej prohibicji stróże prawa sprawdzali, czy klienci, pod pozorem lemoniady, nie dostawali przypadkiem w barze burbona, whisky lub rumu. Teraz nasi dzielni agenci skarbowi zamawiają alkoholowe drinki, żeby sprawdzić, czy ich sprzedaż odbywa się legalnie i czy otrzymają paragon fiskalny.

123

Moja firma

Po początkowej euforii trzeźwe spojrzenie na AI

Na początku było jak z zakochaniem – motyle w brzuchu i milion wspólnych planów. Potem przyszła szara rzeczywistość. Jak mądrze korzystać z AI, by jej zalety nie przysłoniły nam ewentualnych zagrożeń – podpowiada Tomasz Stec z Simon-Kucher.

124

Fajrant

Muzy i marki

Korporacje na potęgę budują swoje muzea. Fenomen „marketingu dziedzictwa” jest tematem prac naukowych, a działy PR firm starają się mierzyć jego skuteczność. Czego marki szukają w muzeach? I co przyciąga do nich publiczność?

128

Fajrant

Sprawdzamy, ile kosztuje cisza

Cisza stała się towarem. Dzisiaj jest słono opłacanym produktem premium. I choć zdaje się, że każdy z nas może z niej do woli czerpać, dziś nie ma do ciszy równego dostępu.

132

Fajrant

Doskonałe uzupełnienie

Jeśli interesowało was, z czym wiąże się założenie własnego brandu modowego, zapraszamy do lektury kolejnej odsłony „Na nasz rachunek”. Bajgle, honey matcha latte – spędziłem z dziewczynami naprawdę miły poranek.

138

Fajrant

Twoje klimaty

Głucho wszędzie, ciemno wszędzie… Stop! W listopadzie też może być pięknie, kolorowo i optymistycznie. Warunek? Sami o to zadbamy – otaczając się ładnymi przedmiotami, jedząc w zgodzie z naturą, czy używając wysokiej klasy kosmetyków.

140

Fajrant

W stylu: Lee Radziwiłł

Lee Radziwiłł całe życie żyła w cieniu starszej siostry, która najpierw została pierwszą damą u boku Johna F. Kennedy’ego, a następnie żoną jednego z najbogatszych ludzi świata, Aristotelisa Onasisa.

142

Fajrant

Auta na trudne warunki

Gołoledź, śnieg, zaspy, śnieg z deszczem, mżawka... Tak, właśnie to nas, kierowców, czeka w najbliższych miesiącach na polskich drogach. Na szczęście historia motoryzacji, to także historia wynalazków, które ułatwiają przetrwanie trudnych, zimowych miesięcy.

145

Moja firma

Karta paliwowa – sposób na oszczędności w firmie

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce muszą codziennie stawiać czoło wyzwaniom związanym z zarządzaniem kosztami. Jednym z obszarów, który generuje znaczne wydatki, jest transport – w szczególności koszty paliwa. Dlatego karty paliwowe stają się coraz popularniejszym narzędziem, które pomaga firmom lepiej zarządzać i monitorować wydatki na paliwo.

146

Fajrant

Zakazana miłość – Test Lenovo ThinkPad X1 Fold

Bardzo lubimy testy sprzętu, które ewoluują w zaskakującym kierunku. Minione dni z gadżetem od Lenovo nie były li tylko zwykłym testem – okazały się rozbuchaną historią miłosną. Ale czy z happy endem?

150

Patronaty

Global Check-in 2024. Cyfrowa ekspansja zagraniczna dla polskich firm

19 września 2024 r. w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji Global Check-in, poświęcona zagadnieniom ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Organizatorem wydarzenia była Krajowa Izba Gospodarcza, a partnerem strategicznym – Amazon. Konferencja zgromadziła przedstawicieli biznesu, ekspertów z zakresu e-commerce oraz instytucji rządowych, którzy z wielu perspektyw omawiali najlepsze praktyki służące rozwojowi polskich firm w cyfrowym eksporcie.

151

Fajrant

Michał Strugarek. Poza biznesem

Student Politechniki Wrocławskiej od kilku lat eksplorujący środowisko Roblox – jego startup BloxIT tworzy w nim gry, które marki mogą wykorzystać marketingowo. Choć sam pewnie chętniej zaprosi cię na EA Sports FC (dawna FIFA) czy Minecrafta.

152

Felietony

Efekt uboczny

Czego chce świat przede wszystkim? W każdym razie ten bogaty świat. Pierwszy. On chce schudnąć. Chyba chce tego nawet bardziej niż pokoju między narodami oraz zatrzymania zmian klimatycznych.