Wyjazdy w rytmie zmian
Rys. Jakub FerencIncentive Research Foundation (IRF) podsumowała w zeszłym roku, że w Stanach Zjednoczonych, w latach 1996–2016, odsetek firm przyznających swym pracownikom nagrody niepieniężne wzrósł z 26 do aż 84 proc. Przy czym ok. 40 proc. przedsiębiorstw organizuje dla swoich pracowników wyjazdy motywacyjne (zwane też incentive travel), w celu wzmocnienia ich służbowego morale, a zwłaszcza lojalności. W Polsce rynek takich podróży też rośnie (co roku o 10–15 proc.), lecz w USA na większą niż u nas skalę mają one charakter wyjazdów indywidualnych. – Amerykanie są mistrzami motywowania – mówi Artur Miernik, wiceprezes ds. HR w Grupie Wirtualne Media. Warto ich więc podpatrywać.
Według IRF rosnąca popularność indywidualnych podróży wynika stąd, że firmy poszukują dla swoich pracowników doświadczeń i emocji „szytych na miarę”, a jednocześnie, tworząc programy incentive, budują własny etos, aby stać się przez to bardziej rozpoznawalnymi i wyjątkowymi.
Z jednej strony, zbiega się to z nasilającymi się od lat trendami zauważalnymi także w Polsce. Są one związane ze zmianami w potrzebach i stylu życia (dziś o wiele więcej osób oczekuje indywidualnego traktowania nie tylko przez marki, ale też przez swoich pracodawców), a także z przeobrażeniami na rynku pracy, gdzie pozycja zatrudnionych się wzmocniła i trzeba umieć zawalczyć o ich lojalność.
Z...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2018 (31) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.