Jesień, zima i hotel

Fot. Materiały prasowe Fot. Materiały prasowe
Boom na noclegi w polskich hotelach trwa w najlepsze. Lecz choć turystów przybywa, dla hotelarzy nadal wielkim wyzwaniem pozostaje sezon zimowy. Czy starają się temu sprostać z podobnym zacięciem jak ich koledzy na zachodzie Europy? I tak, i nie, niemniej jest coraz ciekawiej.

Hotele, hostele i im podobne biją rekordy popularności w całej historii tego typu obiektów w naszym kraju. Jak podaje raport turystyczny GUS za 2017 r., w ciągu 12 miesięcy udzieliły w Polsce prawie 83,9 mln noclegów. Rok wcześniej – 79,4 mln. 

Najwięcej gości miały w lipcu i sierpniu – przypadło na nie ponad 12 mln noclegów. Na przeciwległym biegunie były styczeń, marzec i grudzień, kiedy liczba noclegów nie przekraczała 5 mln. – W Polsce sezon zimowy jest zwykle trudniejszy dla hoteli. Wszystko przez mocno zmniejszony ruch turystów i przedstawicieli biznesu – zauważa Jerzy Miklewski, partner odpowiadający za dział badań i analiz rynkowych w firmie Fortech Consulting. 

Widać to nawet na przykładzie bardzo popularnych hoteli Zdrojowa Invest. Podczas letnich wakacji przeciętne obłożenie wynosi w nich niemal 100 proc. W całym roku – ok. 70 proc. (średnia rynkowa to niecałe 37 proc.). Nic dziwnego, że hotelarze zaczynają walkę o klienta spoza „wysokiego sezonu” – choć nie wszędzie równie zaciętą. 

W góry, miły bracie

Bólu głowy nie mają oczywiście właściciele obiektów w obleganych górskich kurortach. Obłożenie w sezonie zimowym sięga w nich niemal 100 proc. 

Mimo to i tutaj są hotele wybierane przez gości bardziej i mniej chętnie. Turyści kierują się często tym,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2018
 (37)

Więcej możesz przeczytać w 10/2018 (37) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY