Jesień, zima i hotel
Fot. Materiały prasoweHotele, hostele i im podobne biją rekordy popularności w całej historii tego typu obiektów w naszym kraju. Jak podaje raport turystyczny GUS za 2017 r., w ciągu 12 miesięcy udzieliły w Polsce prawie 83,9 mln noclegów. Rok wcześniej – 79,4 mln.
Najwięcej gości miały w lipcu i sierpniu – przypadło na nie ponad 12 mln noclegów. Na przeciwległym biegunie były styczeń, marzec i grudzień, kiedy liczba noclegów nie przekraczała 5 mln. – W Polsce sezon zimowy jest zwykle trudniejszy dla hoteli. Wszystko przez mocno zmniejszony ruch turystów i przedstawicieli biznesu – zauważa Jerzy Miklewski, partner odpowiadający za dział badań i analiz rynkowych w firmie Fortech Consulting.
Widać to nawet na przykładzie bardzo popularnych hoteli Zdrojowa Invest. Podczas letnich wakacji przeciętne obłożenie wynosi w nich niemal 100 proc. W całym roku – ok. 70 proc. (średnia rynkowa to niecałe 37 proc.). Nic dziwnego, że hotelarze zaczynają walkę o klienta spoza „wysokiego sezonu” – choć nie wszędzie równie zaciętą.
W góry, miły bracie
Bólu głowy nie mają oczywiście właściciele obiektów w obleganych górskich kurortach. Obłożenie w sezonie zimowym sięga w nich niemal 100 proc.
Mimo to i tutaj są hotele wybierane przez gości bardziej i mniej chętnie. Turyści kierują się często tym,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2018 (37) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.