Rusza emisja akcji e-commerce z rzemieślniczym obuwiem. Akardo SA chce pozyskać ponad 1,6 mln zł
Fot. materiały prasoweAkardo SA - cele emisji
Celem emisji prowadzonej za pośrednictwem platformy Crowdway jest przede wszystkim pozyskanie funduszy na ekspansję zagraniczną. Ponadto Akardo SA chce skupić się na działaniach marketingowywch – budowie od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek oraz poszerzeniu asortymentu.
- Uważamy, że wysokiej jakości rzemiosło jest wartością, o której powinien usłyszeć świat. W związku z tym w 2021 roku stawiamy na ekspansję zagraniczną. Chcemy, aby Akardo rozpoczęło działalność eksportową od Czech oraz Słowacji. Uruchomienie platform e-commerce na tych rynkach mamy zaplanowane odpowiednio na trzeci i czwarty kwartał tego roku. Jest to jeden z celów obecnej emisji akcji spółki. Ponadto trwają ostatnie prace nad startem w drugim kwartale br. nowej marki Haka Shoes, która od razu będzie oferowana w krajach Unii Europejskiej – tłumaczy Adam Kubarski, prezes Akardo SA.
- Emitent będzie dalej konsekwentnie skupiał się na zwiększaniu skali biznesu, co przełoży się na wolumeny sprzedaży oraz dynamikę ich wzrostu. Akardo już udowodniło, że potrafi sprawnie realizować plany. Potwierdzeniem jest pierwsza emisja, środki z niej pochodzące zostały efektywnie przeznaczone na rozwój biznesu i akcelerację wzrostu – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.
Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes
Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 90 proc., a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.
Akardo SA - rozwój sprzedaży
Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówień na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.
Akardo SA - dofinansowanie ze środków UE
Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70 proc.