Kombinat Konopny zakończył kolejną udaną emisję crowdfundingową. Firma zebrała milion euro

Kombinat Konopny
Kombinat Konopny, fot. materiały prasowe
Kombinat Konopny po raz trzeci pokazał moc swojej społeczności inwestorów. W emisji akcji przeprowadzonej 14 lutego pozyskał ponad 1000 inwestycji na łączną kwotę 4,5 mln zł w ciągu niecałych trzech godzin. To jeden z najlepszych wyników w polskim crowdfundingu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

– Tę emisję prowadziliśmy w trudnym dla rynków kapitałowych czasie, a mimo to osiągnęliśmy cel emisyjny w ciągu kilku godzin. Jestem bardzo zadowolony z wyniku. Pokazaliśmy, że dobrze przygotowany biznes i praca nad przygotowaniem dobrej oferty dla inwestorów nadal są w stanie przyciągnąć dodatkowy kapitał. Nad realizacją celów emisyjnych pracujemy już teraz, część z nich, tak jak wzmocnienie marketingu, to kontynuacja działań z poprzednich miesięcy, a pozytywne wyniki widzimy już dziś – komentuje Maciej Kowalski, prezes Kombinatu Konopnego.

– Udana kampania Kombinatu Konopnego pokazuje, że polski rynek crowdfundingu jest już gotowy na zwiększenie limitów finansowania do 2,5 mln euro, a następnie 5 mln euro. Choć gorsza sytuacja geopolityczna i ekonomiczna może spowolnić dynamikę kampanii crowdinvestingowych, to nadal rynek ECF ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Liczymy na to, że kolejny rok przyniesie nowe, rekordowe emisje, dzięki zwiększonemu limitowi finansowania i jako Crowdway, po otrzymaniu licencji, chcemy być pierwsi z takim rekordem – dodaje Michał Stanek, wiceprezes platformy Crowdway, która wspierała emisję.

Pozyskane 4,5 mln zł Kombinat Konopny przeznaczy m.in. na uzupełnienie linii technologicznej przerobu włókna konopnego, a także marketing, mający umocnić pozycję na polskim rynku i podtrzymać wzrost sprzedaży. Kombinat Konopny stawia też na dalszy rozwój oferty zielarskiej, ukierunkowany na produkty BIO dla najbardziej wymagających klientów oraz maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni na terenie zakładu, w tym rozbudowa magazynu.

Polski rynek produktów CBD to blisko miliard złotych rocznie

Do inwestycji w marketing zachęciły Macieja Kowalskiego, prezesa Kombinatu Konopnego, wyniki badania opinii publicznej sprawdzające zainteresowanie Polaków produktami konopnymi. – Prawie 1,7 mln Polaków regularnie korzysta z produktów zawierających CBD, na tej podstawie można szacować wielkość rynku na blisko miliard złotych rocznie. A mówimy tu tylko o części naszego biznesu, bo włókiennictwo to osobny temat. Do tej pory nasza komunikacja z klientami ograniczała się do działań organicznych, stąd obsługujemy zaledwie niewielką część tego rynku. Wyraźnie widzimy, że potrzebujemy wzmocnienia naszego przekazu reklamą, by dotrzeć do tak dużej grupy potencjalnych klientów – komentuje Maciej Kowalski.

Pierwsze, udane testy działań reklamowych Kombinat Konopny prowadził w ostatnim kwartale ubiegłego roku. W styczniu 2023, dzięki płatnej promocji, wartość sprzedaży w sklepie internetowym spółki wzrosła już niemal dwukrotnie w porównaniu do września 2022 r.

– W ciągu ostatniego roku rozszerzyliśmy nasze portfolio z kilku do kilkudziesięciu produktów, są wśród nich nowe rodzaje olejków, suplementy diety, kosmetyki czy produkty dla zwierząt. Za każdym razem na pierwszym miejscu stawiamy jakość, bo to ona decyduje o tym, że klienci do nas wracają. Wydatki na dotarcie do kupujących to jedno, ale naszym celem jest zdobycie klientów lojalnych, regularnie dokonujących zakupów. W ten sposób maksymalizujemy efekt działań reklamowych – uzupełnia Kowalski.

Kombinat Konopny - wyniki oraz prognozy finansowe spółki

Rok 2022 spółka zakończyła z przychodami na poziomie 3,36 mln zł. W tym roku przewiduje przychody na poziomie 5 mln zł, a w kolejnym – wzrost do 12 mln zł, co ma przełożyć się na zysk w wysokości 2 mln zł.

– Dotychczasowe inwestycje w rozwój portfolio, rozbudowę zakładu i zwiększenie mocy produkcyjnych sprawiły, że w naszej działalności zielarskiej możemy już dostarczyć konsumentom gotowe produkty, a wyzwaniem jest zwiększenie bazy klientów. Prognozowany przez nas wzrost wartości sprzedaży po włączeniu płatnych kampanii marketingowych to około 20 proc. wzrostu w ujęciu kwartalnym – szacuje założyciel Kombinatu Konopnego.

Drugim, po zwiększeniu sprzedaży, celem spółki na ten rok jest uruchomienie seryjnej produkcji włókniny i przędzy konopnej. Ten filar działalności już dziś odpowiada za część przychodów dzięki m.in. sprzedaży włóknin, do producentów odzieży, pościeli czy kołder, oraz paździerzy, potrzebnych na placach budowy (jako ekologiczny materiał budowlany) czy w stadninach koni. Do osiągnięcia pełnych możliwości niezbędne jest doinwestowanie linii technologicznej i zwiększenie skali produkcji.

Kombinat Konopny - plany giełdowe

W tym roku, na przełomie drugiego i trzeciego kwartału, spółka planuje złożenie wniosku o dopuszczenie do obrotu akcji na NewConnect. Następnym planowanym krokiem jest przejście na Główny Rynek. Pierwotnie spółka liczyła na szybszą realizację giełdowych planów, ale obecna koniunktura gospodarcza nie sprzyjała debiutom.

ZOBACZ RÓWNIEŻ