Nawet połowa reklam blokowana
SHUTTERSTOCKPołowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nikt nie wie, która to połowa – mówi marketingowe porzekadło. Potwierdzają to badania firmy eMarketer, która ocenia, że na blokowaniu reklam przez internautów reklamodawcy stracili w 2016 r. blisko 22 mld dol., a w tym będzie to prawdopodobnie 26,8 mln dol.
W Europie z wtyczek typu AdBlock najczęściej korzystają osoby w wieku 16–25 lat. Na pierwszym miejscu są Grecy, a na drugim Polacy. Robi tak aż 37 proc., czyli 7 mln, naszych rodaków. Szacuje się, że rynek programów blokujących rośnie co roku o ok. 41 proc. Już dziś korzysta z nich 198 mln internautów na całym świecie. Firma ClarityRay ocenia, że blokowanych jest 10 proc. wyświetlanych reklam, a na najpopularniejszych serwisach nawet połowa.