W placówkach Poczty Polskiej zmieni się wizualizacja i oferta – ma być wyższa jakość
Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. / fot. mat. pras.Jak powiedział portalowi dlahandlu.pl, Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży – Najlepsze doświadczenia z pilotażu Poczta Polska będzie implementować w całej sieci.
Koniec z przypadkowym asortymentem
Poczta Polska stawia na nową jakość w doborze asortymentu. Placówki mają odejść od przypadkowej sprzedaży drobnych artykułów, określanych dotychczas jako "bazarek". Nowa oferta handlowa ma odpowiadać rzeczywistym potrzebom klientów, oferując wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach.
Zależnie od lokalizacji, asortyment będzie dostosowywany do specyfiki danego rynku. W małych miejscowościach, gdzie brakuje galerii handlowych, wybór produktów zostanie poszerzony o rzeczy codziennego użytku. Kluczowe kategorie produktowe to:
- materiały pocztowe (koperty, kartony, kartki okolicznościowe),
- artykuły piśmiennicze i biurowe,
- prasa i książki,
- artykuły dla dzieci,
- napoje i przekąski,
- produkty impulsowe.
Przemyślana przestrzeń zakupowa
Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. Zmiany będą wdrażane stopniowo, aby poprawić komfort klientów i estetykę wnętrz. W nowej koncepcji powstaną dedykowane strefy tematyczne, które pomogą klientom łatwiej odnaleźć interesujące ich produkty. Wyodrębnione zostaną m.in.:
- strefa opakowań i wysyłki,
- artykuły szkolne i biurowe,
- kartki i karnety okolicznościowe,
- upominki,
- napoje i przekąski,
- wyselekcjonowane produkty sezonowe oraz artykuły lokalne.
Dodatkowo, zmianie ulegnie rozmieszczenie mebli i sposób prezentacji towaru. Wprowadzone zostaną:
- regały przyścienne i gondole dwustronne,
- obrotowe wieże na upominki,
- standy dedykowane dla wybranych dostawców, takich jak Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko i Wyjątkowy Prezent.
Wszystkie produkty będą rozmieszczone zgodnie z ustandaryzowanymi planogramami, co ma zapewnić spójny i atrakcyjny wizualnie wygląd ekspozycji oraz poprawić efektywność sprzedaży.
Nowa rola pracownika – frontman
Aby jeszcze bardziej usprawnić obsługę klienta, w placówkach pojawi się nowa funkcja – frontman. Będzie to osoba odpowiedzialna za aktywną pomoc klientom w wyborze produktów i nawigowaniu po placówce.
Zmiany już trwają
W grudniu 2024 r. Poczta Polska, we współpracy z MB Recycling i Terra Recycling, Grupa Elemental, uruchomiła pilotaż zbiórki drobnego sprzętu RTV i AGD. Specjalne pojemniki na elektroodpady pojawiają się w ponad 350 placówkach w woj. mazowieckim, śląskim i łódzkim.
Kolejną nowością jest ogłoszona w zeszłym roku współpraca Poczty Polskiej z FlixBusem. W ponad 440 placówkach Poczty Polskiej można już kupić bilety na połączenia autobusowe FlixBusa. Dzięki temu osoby, które preferują tradycyjną formę zakupu, zyskały nową możliwość kupienia biletu.