REDD pozyskuje nowych inwestorów. W sumie 6,5 mln zł od aniołów biznesu

REDD pozyskuje nowych inwestorów. W sumie 6,5 mln zł od aniołów biznesu
REDD - polski startup budujący bazę danych rynku nieruchomości komercyjnych - pozyskuje nowych inwestorów. Firma ogłosiła, że w REDD zainwestowali Tomasz Trzósło (prezes EPP), Bartosz Mierzwiak (były dyrektor zarządzający w Logicor) oraz dr hab. Krzysztof Kalicki (w Radzie Nadzorczej Deutsche Bank Polska).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Nowi inwestorzy to rozpoznawalne na całym świecie osobowości nieruchomości i bankowości. Wejście Tomasza Trzósło, Bartosza Mierzwiaka i dr Krzysztofa Kalickiego do grona inwestorów REDD to wyraz ogromnego zaufania i strategiczny krok naprzód w realizacji naszej wizji “zmieszczenia wszystkich nieruchomości komercyjnych w cyfrowej kieszeni - mówi Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group. Jak dodaje, inwestorzy wnoszą nie tylko kapitał, ale także doświadczenie w strategicznych dla firmy obszarach. 

REDD - kim są nowi inwestorzy

Tomasz Trzósło ma 25-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej. Przed dołączeniem do EPP, gdzie pełni funkcję prezesa, był dyrektorem zarządzającym JLL na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie zarządzał operacjami firmy w Polsce oraz nadzorował przedsięwzięcia JLL w Czechach, Rumunii, na Węgrzech oraz Słowacji. Dysponuje wszechstronnym doświadczeniem zdobytym we wszystkich sektorach rynku nieruchomości, jest z wykształcenia magistrem ekonomii na kierunku rachunkowość i finanse Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Posiada również kwalifikacje w zakresie wyceny, oceny inwestycji, finansowania nieruchomości i zarządzania portfelem nieruchomości, potwierdzone dyplomem Investment Property Forum w Londynie.

Dlaczego zdecydował się na inwestycje w REDD? – Silnie wierzę w potrzebę cyfryzacji sektora nieruchomości, zwłaszcza w kontekście zarządzania danymi. Pomimo wielu projektów realizowanych w różnych firmach, zwłaszcza w branży doradczej, w Polsce ten obszar pozostaje w dużej mierze niewykorzystany, a przynajmniej niewykorzystany w wystarczającym stopniu. Wierzę, że REDD to nie tylko odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, ale także szansa na stworzenie jednego zintegrowanego systemu, który może być używany przez wszystkich uczestników rynku, w przeciwieństwie do rozwiązań oferowanych przez konkurujące agencje nieruchomości – mówi Tomasz Trzósło.

Bartosz Mierzwiak, do niedawna był dyrektorem zarządzającym w Logicor. Był odpowiedzialny za zarządzanie platformą Logicor w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech, a także Northern Europe, czyli Niemcami, Beneluxem, Austrią i Szwajcarią. Przed dołączeniem do Logicor we wrześniu 2014 r. spędził cztery lata w Prologis, nadzorując zarządzanie aktywami, rozwój, budownictwo i leasing w Polsce. Wcześniej przez prawie osiem lat związany z Jones Lang LaSalle Polska, gdzie odpowiadał za wynajem powierzchni biurowych w całej Polsce, doradzając najemcom, inwestorom i deweloperom. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także absolwentem prawa i administracji na Uniwersytecie Warszawskim.

Dziś stawia na innowację na rynku. – Podczas podejmowania decyzji inwestycyjnych kierowała mną istotna kwestia. Otóż, choć wartość branży oszacowana na dziesiątki miliardów euro jest niezaprzeczalna, to równie niezaprzeczalny jest brak pełnych, wiarygodnych i ujednoliconych danych, które byłyby nieodzowne do trafnego podejmowania decyzji w obszarze rozwoju i inwestycji – zaznacza Bartosz Mierzwiak.

Z kolei dr hab. Krzysztof Kalicki, to znany polski ekonomista, bankier i urzędnik państwowy, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, w latach 1994–1996 sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów oraz wieloletni prezes Deutsche Bank Polska, a obecnie w Radzie Nadzorczej banku. Teraz swoim doświadczeniem w bankowości będzie wspierał również firmę REDD.

– Dalsza dynamika wzrostu rynku nieruchomości, sprawność wyboru ofert oraz szybkość zawierania transakcji zależą od dostępu do wiarygodnej informacji i jej transparentności. Oferta REDD spełnia wszystkie te postulaty - wzmacnia instytucjonalnie rynek i obniża koszty transakcyjne, jednocześnie stanowiąc ważny krok w kierunku wysoce użytecznej dla umawiających się stron nowoczesności i wygody. Uważam, że cały rynek dostrzega korzyści z oferowanego przez REDD systemu – mówi dr hab. Krzysztof Kalicki.

REDD - sygnał dla rynku

- Jednym z naszych strategicznych celów jest budowa think-tanku z misją przyspieszenia procesu cyfrowej transformacji sektora nieruchomości, dlatego tak cenna jest dla nas wiedza nowych inwestorów. Wykorzystamy ją do stworzenia kompleksowej platformy danych, która ma zrewolucjonizować sposób, w jaki wszyscy uczestnicy rynku nieruchomości komercyjnych podejmują dziś strategiczne decyzje - komentuje Tomasz Olszewski, Co-Founder i Członek Zarządu REDD.

Piotr Smagała, Co-Founder i VP of Sales & Product REDD dodaje, że doświadczenia nieruchomościowo-bankowe nowych inwestorów są kluczowym wsparciem dla rozwoju produktu w kontekście ekspansji zagranicznej spółki. - Wiedza na temat skomplikowanego świata finansów i nieruchomości pozwoli na jeszcze lepsze zbudowanie product-market fit i dostosowanie produktów technologicznych REDD do potrzeb wszystkich profesjonalistów sektora powierzchni biurowych, magazynowych i handlowych – wskazuje Piotr Smagała. - W momencie, gdy rynek nieruchomości komercyjnych zmierza ku nowej erze cyfrowej, pozyskanie nowych inwestorów staje się potężnym narzędziem REDD w realizacji swoich ambicji. To więcej niż tylko finansowanie; to potwierdzenie, że firma jest na właściwej ścieżce, aby zmieniać oblicze branży nieruchomości w erze digitalizacji - uzupełnia Olszewski.

REDD - dotychczasowi inwestorzy

Nowe nazwiska na pokładzie inwestorskim REDD wpisują się w strategię rozwoju spółki przy wsparciu aniołów biznesów. Jak informują przedstawiciele firmy, REDD Group pozyskał w obecnej rundzie inwestycyjnej w sumie 6,5 mln zł. Na początku roku w roli strategicznego inwestora i co-foundera do spółki dołączył Tomasz Olszewski, który ma 28 lat doświadczenia na rynku nieruchomości magazynowych i przemysłowych. Przez ostatnie lata odpowiadał za rozwój usług doradczych w Europie Centralno-Wschodniej w JLL Poland. W swojej karierze doradzał przy najbardziej prestiżowych transakcjach na rynku m.in. dla takich klientów jak Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, Antalis, Volkswagen, Gestamp, H&M, Coty, FM Logistic, Orsay, ACP Pharma.

W ostatnim czasie w REDD zainwestowali również Mikołaj Grzybek (prywatny inwestor/landlord), Rafał Fabisiak (Kancelaria KPRF) oraz Mateusz Szustkiewicz.

– Inwestuję w REDD, ponieważ jako właściciel nieruchomości potrafię docenić narzędzie, które rewelacyjnie redukuje asymetrię informacyjną na rynku nieruchomości. Wierzę w ludzi, którzy stoją za projektem REDD, w ich wizję, doświadczenie i zaangażowanie – mówi Mikołaj Grzybek.

REDD - funkcjonalności

Nieruchomości komercyjne to jeden z największych rynków kapitałowych na świecie, który od czasu wybuchu pandemii COVID-19 poddawany jest kolejnym próbom i dziś – jak wskazuje Tomasz Ogrodzki – przechodzi kolejne fale uderzeniowe. - Początkiem zmian na rynku była pandemia, która nieodwracalnie zaburzyła sektor biurowy. Dane nie pozostawiają wątpliwości – ponad 90 proc. dużych firm zgłasza wskaźniki wykorzystania biur poniżej 60 proc., połowa pracowników nie zgadza się na pełny powrót do pracy biurowej, a wskaźniki pustostanów w USA notują 30-letnie rekordy (CBRE, 2022) - wyjaśnia przedsiębiorca.

Kolejne wyzwanie rynku to rosnąca presja klimatyczna na sektor nieruchomości, który, ogółem, odpowiada za 40 proc. światowej emisji CO2, czyli dwa razy więcej niż branża transportowa. Podczas, gdy cały świat szuka drogi do ‘net zero’, eksperci nieruchomości wskazują, że obecne technologie nie potrafiłyby ograniczyć emisji CO2 budynków nawet o połowę (The Real Deal, 2021), i jedyna droga to olbrzymie inwestycje w nowe, nieznane jeszcze rozwiązania. Tak działa między innymi fundusz Fifth Wall, który niedawno ogłosił zebranie 1.5 mld dolarów na finansowanie rozwoju climate tech.

Trzecie wyzwanie, sztuczna inteligencja i sukces Chat GPT, weszło sztormem i natychmiast wzmocniło narrację, która narasta na rynku od lat – nieruchomości komercyjne muszą przyspieszyć transformację cyfrową. Branża, która rozmiarami dorównuje sektorowi finansów, jest w tym zakresie daleko w tyle.

– Naszym celem jest “zmieścić wszystkie nieruchomości komercyjne do cyfrowej kieszeni”. Tak dziś działa branża finansowa, która jest całkowicie zdigitalizowana. Tak będzie funkcjonować rynek nieruchomości, w który wierzę całym sercem. Dziś jesteśmy największym źródłem wiedzy dla sektora w Polsce. To realne wsparcie, które odczuwają wszyscy uczestnicy rynku. Realizując ambicję europejskiego banku danych będziemy fundamentem zarówno dzisiejszej rewolucji, jak i każdej kolejnej, która czeka za rogiem – podsumowuje szef REDD Group.

ZOBACZ RÓWNIEŻ