Aktualności

Spinaker Alfa inwestuje w medtech Rehab Online

Spinaker Alfa inwestuje w medtech Rehab Online

Startup Rehab Online pozyskał wsparcie finansowe od funduszu Spinaker Alfa. Pomysł firmy pomoże poprawić proces rehabilitacji pacjentów przy użyciu wirtualnej rzeczywistości.

Cezary Szczepański (oprac.) 31.10.2023
Magic Johnson został miliarderem

Magic Johnson został miliarderem

Była gwiazda koszykówki, Magic Johnson, został uznany za miliardera przez amerykański magazyn Forbes. To czyni go jednym z zaledwie czterech sportowców, którzy dołączyli do tego ekskluzywnego klubu.

Wyborcza frekwencja rozbije bank partyjnych pieniędzy. Rekordowa subwencja: 84 mln

Wyborcza frekwencja rozbije bank partyjnych pieniędzy. Rekordowa subwencja: 84 mln

Zmiany na polskiej scenie politycznej oraz rekordowa frekwencja w ostatnich wyborach zaowocowały najwyższą dotacją dla partii od 2011 roku. Czy jest to oznaka rosnącego zaangażowania Polaków w kwestie polityczne? Czy te fundusze zostaną przeznaczone na rzeczywiście ważne cele? Zgłębiamy kwestię finansowania partii z budżetu państwa.

Elon Musk zapowiada zmiany: dawny Twitter będzie nowym "Tinderem"?

Elon Musk zapowiada zmiany: dawny Twitter będzie nowym "Tinderem"?

Jak przegrać Twittera? To pytanie mogą zadawać sobie inwestorzy, którzy obserwują poczynania Elona Muska. Miliarder lubi zaskakiwać ekscentrycznymi decyzjami. Teraz zapowiada zmiany na platformie X, która do końca 2024 roku ma wzbogacić się o funkcję aplikacji randkowej.

Od specjalizacji do dywersyfikacji

Od specjalizacji do dywersyfikacji

W badaniach naukowych rozwój firmy często porównywany jest do etapów rozwoju człowieka. Korzystając z takiego porównania, przedstawiciele mikro, małych i średnich firm w Polsce określili, na jakim etapie rozwoju znajduje się prowadzona przez nich działalność gospodarcza. Badanie EFL „Od startupu do MŚP. Etapy rozwoju firm w Polsce. Pod lupą” pozwoliło na identyfikację pięciu segmentów firm.

Test Matryc Ravena pomocny w rekrutacji

Test Matryc Ravena pomocny w rekrutacji

Narzędzie psychometryczne, używane do pomiaru ogólnej inteligencji danej osoby, może być przydatne w trakcie rekrutacji pracowników.

Sylwia Koźmińska 28.10.2023

Jak Cię widzą, tak u Ciebie kupują - AI przy personalizacji interfejsu e-sklepu

Jak Cię widzą, tak u Ciebie kupują - AI przy personalizacji interfejsu e-sklepu

Kiedy budujemy swój e-commerce, rozumiemy, jak ważny jest jego UX i użyteczny, estetyczny interfejs sklepu online. Dbamy więc o to, by wygląd sklepu był na tyle uniwersalny, aby podobał się wielu różnym klientom i pozwolił im komfortowo robić zakupy.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 27.10.2023

Ruszyły przygotowania do systemu kaucyjnego. Na co rynek powinien zwrócić uwagę?

Ruszyły przygotowania do systemu kaucyjnego. Na co rynek powinien zwrócić uwagę?

92% społeczeństwa w 20 krajach z systemem kaucyjnym popiera obecne przepisy dotyczące jego działania, a 80% chciałoby rozszerzyć go o dodatkowe rodzaje materiałów. Polski system kaucyjny, który wystartuje już w 2025 roku, różni się od tych funkcjonujących w innych krajach Europy. Warto więc przyjrzeć się raz jeszcze kluczowym aspektom, które mogą wpłynąć na jego efektywność.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 26.10.2023
Miliardy z KPO już w grudniu w Polsce? Tusk zapewnia, że to możliwe

Miliardy z KPO już w grudniu w Polsce? Tusk zapewnia, że to możliwe

Po wizycie w Brukseli Donald Tusk apeluje do prezydenta Andrzeja Dudy, by ten powierzył misję tworzenia rządu demokratycznej opozycji, która zdobyła większość w sejmie. Jak mówił: trzeba wykorzystać "każdy dzień i każdą godzinę", bo pieniądze z KPO trzeba wydać w ciągu dwóch lat i Polsce grozi stracenie tych cennych środków.

Justtag Group przejmuje fińskiego konkurenta i wchodzi na nowe rynki

Justtag Group przejmuje fińskiego konkurenta i wchodzi na nowe rynki

Justtag Group, największa platforma typu data-as-a-service w regionie CEE, przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie. Firma chce zostać liderem w Skandynawii.