Wywiady

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 23.02.2023
Wyzwania to moja specjalność

Wyzwania to moja specjalność

Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.01.2023
Stawiamy na smart

Stawiamy na smart

ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. – Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.

Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.

Moc kobiecej energii

Moc kobiecej energii

Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.

Marcin Dzierżanowski, materiał powstał we współpracy z partnerem 19.12.2022
dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Nowa i modna technika udzielania informacji zwrotnej koncentruje się na przyszłości i pozytywach. Czy rzeczywiście warto ją stosować? O feedforwardzie rozmawiamy z Pawłem Korzyńskim, profesorem Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.

Piękno ukryte w różnorodności

Piękno ukryte w różnorodności

Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.