Wywiady
Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"
W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.
Sztuczna inteligencja zagrożeniem dla cyberbezpieczeństwa? "Musimy bić na alarm"
Testy wykazały, że sztuczna inteligencja potrafi wygenerować „lepsze” treści phishingowe niż te tworzone przez domorosłych hakerów. To może stać się dużym problemem w nadchodzącej przyszłości – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Quantee zapowiada dalszą automatyzację usług. "Na ten moment nie planujemy kolejnej rundy" [WYWIAD]
Naszym priorytetem jest obecnie budowa zyskownej spółki. Produkt jest w pełni funkcjonalny, ale zespół R&D nigdy nie zasypia! W najbliższych miesiącach skupimy się na jeszcze większej automatyzacji pracy aktuariusza, wykorzystując wytłumaczalną AI - zdradza Dawid Kopczyk, CEO Quantee.
Wyzwania to moja specjalność
Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.
Twitter nie ma asa. Jak styl zarządzania Elona Muska wpłynie na media społecznościowe
Elon Musk nie jest menedżerem, jest przedsiębiorcą, a to znacząca różnica. Przedsiębiorca to przede wszystkim architekt. Menedżer to kierownik budowy, który robi „czarną robotę”. W Twitterze Musk takiej osoby nie ma – mówi dr Piotr Kaczmarek-Kurczak z Katedry Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Akademii Leona Koźmińskiego.
Tensorflight rozwija współpracę z Google. W planach dalsze wsparcie ukraińskich instytucji
Niemalże błyskawicznie dostarczamy ubezpieczycielom dostęp do bogatych, szczegółowych baz danych o nieruchomościach z całego świata. Dzięki Tensorflight firmy ubezpieczeniowe znacznie usprawniają swoje procesy - przekonuje Kuba Dryjas, CEO Tensorflight.
K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara
Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]
Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.
"Królowie basicu" czy pionierzy polskiego streetwearu? O Diamante znów będzie głośno [TYLKO U NAS]
Diamante rozkręcił wspólnie z bratem za 10 tys. zł. Ale historia marki to również wiele złych decyzji – Tomek Grande otwarcie mówi o biznesowych błędach i trwonieniu pieniędzy. Dziś, po pandemicznym kryzysie, chce wrócić na szczyt. Złośliwi nazwą go „królem basicu”, dla innych Diamante to pionierzy polskiego streetwearu.
Aleksandra Przegalińska: "Dla biznesu sztuczna inteligencja to kura znosząca złote jajka" [WYWIAD]
Dla biznesu sztuczna inteligencja to kura znosząca złote jajka – mówi prof. Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, futurolożka, specjalistka od sztucznej inteligencji.
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.
Stawiamy na smart
ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. – Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.
Allegro. Notowania akcji wystrzelą po wdrożeniu nowych produktów?
Allegro stawia na innowacje: polska firma połączyła siły z DHL i oferuje przesyłki do 24 krajów UE, mówi się też o powstaniu Allegro Banku. Czy nowe pomysły sprawią, że notowania Allegro powrócą do cen obserwowanych tuż po giełdowym debiucie w 2020 roku?
Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]
Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.
Toscanizzazione to projekt, który wziął się z miłości do Włoch. Na czym polega ten biznes?
Tokenizacja - jako forma nowoczesnego crowdfundingu - pozwoliła nam bardzo rozwinąć ten projekt. Po dwóch lata mamy już fizyczne dowody, że Toscanizzazione działa i świetnie funkcjonuje! - przekonują Ariel Goczoł i Sebastian Adamik, przedstawiciele firmy.
Suicide attempts even among 6-year-olds. AI is trying to help [INTERVIEW]
“Given the prevalence of smartphones, children can potentially experience cyberbullying 24 hours a day. Even home is no longer a safe haven like in the case of schoolyard bullying,” says Patrycja Tempska, Impact Co-founder at Samurai Labs.
Chatboty i automatyzacja w biznesie. Jak technologia zwiększa zyski [WYWIAD]
Chatboty i boty są przyszłością biznesu, a ich polskie odpowiedniki podbijają świat. O ogromnych możliwościach tej technologii dla przedsiębiorców opowiada Michał Pawełczyk, CEO i prezes zarządu KODA.
Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]
Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.
Służbowe maile. Dlaczego pisanie służbowych maili sprawia nam kłopoty? [WYWIAD]
Pisząc służbowy mail, nie zasypujmy się wielosłowiem. Szanujmy czas współpracowników – przekonuje Mateusz Adamczyk, polonista, popularyzator wiedzy o języku, współautor „Słownika neologizmów polskich” opracowywanego przez Obserwatorium Językowe UW.
Z cyberatakiem jest jak z zawałem serca [WYWIAD]
I dlatego – trzymając się medycznych porównań – lepiej zapobiegać, niż leczyć. Jak ochronić się przed cyberprzestępcami?
Mikołaj Kopernik - liberał czy socjalista? Wywiad z Wojciechem Orlińskim
Mikołaj Kopernik z całym przekonaniem twierdził, że inflacja jest szkodliwa. Niestety, całkowicie go zlekceważono – mówi Wojciech Orliński, dziennikarz, publicysta i pisarz, autor biograficznej książki „Kopernik. Rewolucje”.
Marcin Duma: "Polacy się boją, że pierwszy raz od lat mogą zbiednieć" [WYWIAD]
Wybory wygra formacja, która lepiej się zaopiekuje lękami Polaków i da nadzieję, że ich poziom życia i status klasowy się nie obniżą – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badań Społecznych i Rynkowych IBRIS.
Genu przedsiębiorczości się nie dziedziczy, ale o biznes będzie można zadbać
O tym, co zmienią nowe przepisy, rozmawiamy z Pawłem Tomczykowskim, partnerem zarządzającym Kancelarią Ożóg Tomczykowski i współautorem pierwszego projektu ustawy o fundacji rodzinnej.
Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni
Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.
Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem
Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Śpiewa, gra na ukulele i dba o psiaki. Oto tajemnice Sary Sobani z Supuppy
Poznanianka zainteresowana psim żywieniem. Na pomysł Supuppy – naturalnych suplementów dla psów w formie subskrypcyjnej – wpadła jeszcze na studiach magisterskich. Sama siebie nazywa „zadaniowcem”, który im więcej ma zajęć, tym lepiej się organizuje.
Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]
Uważam, że forma wertykalnych wideo wkrótce stanie się na tyle powszechna, że firmy nie będą mogły jej nie zauważać. To treści rosnące najszybciej, konsumujemy ich zdecydowanie najwięcej. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby pożądany układ treści wkrótce się zmienił – mówi Mateusz Buczkowski, Agency Marketing Manager w Green Parrot.
Próby samobójcze mają za sobą już nawet 6-latki. Polska AI spróbuje im pomóc [WYWIAD]
Najmłodsi, za sprawą powszechności smartfonów, mogą potencjalnie doświadczać cybernękania przez 24 godziny na dobę, więc nawet dom przestał być bezpieczną przystanią, tak jak mogło to być w przypadku nękania na szkolnym boisku - mówi Patrycja Tempska, impact co-founder w Samurai Labs.
ORLEN VC szuka kolejnych startupów. "Najtrudniejszy w ocenie jest zawsze potencjał zespołu" [WYWIAD]
ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. - Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi, oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.
StepApp zbiera rundę i zapowiada nowe funkcje. "To trudny okres dla startupów" [WYWIAD]
Mało kto chwali się spektakularnymi wieściami, większość cieszy się, że udaje się przetrwać. Startupy muszą oszczędzać, prognozujemy, że pieniądze z ostatniej rundy wystarczą nam na najbliższe dwa lata - mówią Thomas Werner i Kuba Mocarski, założyciele startupu StepApp.
Moc kobiecej energii
Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.
dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."
W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.
Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?
Nowa i modna technika udzielania informacji zwrotnej koncentruje się na przyszłości i pozytywach. Czy rzeczywiście warto ją stosować? O feedforwardzie rozmawiamy z Pawłem Korzyńskim, profesorem Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Piękno ukryte w różnorodności
Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.
Jak dbać o pozytywne Candidate Experience kandydatów na stanowiska niższego szczebla? [WYWIAD]
Candidate Experience to temat "na językach" nie od wczoraj. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że o kandydatów trzeba zabiegać i wychodzić w ich stronę z inicjatywą. Skończyły się już czasy, kiedy pracodawca był przekonany, że pracownicy sami przyjdą i będą wdzięczni z samego faktu otrzymania posady.