gry
zobacz inne tematyCD Projekt w tarapatach. W USA złożono pozew zbiorowy przeciwko spółce
Spółka otrzymała informację o złożeniu pozwu przeciwko zależnej od niej firmie Gog.com. Użytkownicy zarzucają firmie niewłaściwe praktyki, domagają się odszkodowania. Akcje CD Projektu poleciały w dół.
Zagraj w Dooma na... robotach koszących. Nietypowy pomysł Husqvarny
Firma Husqvarna, jedna z największych firm na rynku automatycznych robotów koszących, wiosną tego roku udostępni przełomową grę wideo DOOM z 1993 roku na swoich robotach koszących.
Co się wydarzyło w kamieniołomie?
Letni obóz dla młodzieży, zachodzące słońce, wakacyjna beztroska... W „The Quarry” znajdziecie wszystko poza tym ostatnim, gdyż sprawy w trakcie niewinnej imprezy nastolatków szybko wymykają się spod kontroli. Interaktywny horror od Supermassive Games to kawał intrygującej historii, choć produkcja nie przypadnie do gustu każdemu.
God of War Ragnarok z budżetem wyższym niż wiele biznesów
Gry to poważny biznes. Jak bardzo? Może o tym świadczyć budżet topowych produkcji. 100, 200 czy nawet 400 mln dolarów – tyle potrafią kosztować najlepsze gry nowej generacji. Ale czy to się później zwraca?
Symulator bimbrownika coraz bliżej. Już wkrótce pojawi się pierwsze demo gry
W trakcie Festiwalu Steam 2022 światło dzienne ujrzy demo gry Booze Master. Tytuł, nad którym na zlecenie Gaming Factory pracuje studio Asmodev, został znacząco rozbudowany względem pierwotnych założeń. Po prezentacji dema ruszyć ma również kampania promocyjna, natomiast premiera gry zaplanowana jest na przełom 2022/2023 r.
Polska gra o stacji benzynowej zwróciła się w 90 minut. "Wyprzedziliśmy wysokobudżetowe projekty"
Gas Station Simulator – autorski tytuł od notowanego na NewConnect DRAGO entertainment, który swoją premierę na PC miał 15 września, w zaledwie 90 minut od premiery zwrócił jego twórcom wszystkie koszty produkcyjne o wartości 450 000 zł. Jednocześnie tytuł uplasował się na 1. pozycji na Global Top Sellers, a także na 1. miejscu w zestawieniu New and Trending i Top Sellers.
Aktorzy z filmów Patryka Vegi promują grę Prison Simulator. "Dostrzegam w tej grze duży potencjał"
Ruszyła marketingowa promująca Prison Simulator, autorską produkcję Baked Games, poprzedzająca planowaną w trzecim kwartale br. premierę gry. W ramach wspomnianej kampanii producenci gry zrealizowali filmy promocyjne obrazujące rozgrywkę, której akcja toczy się w amerykańskim zakładzie karnym.
Road Studio coraz bliżej debiutu na NewConnect. "Liczę, że nastąpi to jesienią tego roku"
Road Studio S.A., producent i wydawca gier związanych z motywem podróży, w dniu 30 lipca br. złożył Dokument Informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku sprawnej akceptacji Dokumentu Informacyjnego przez GPW, spółka może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze jesienią 2021 roku.
Akcje Tencent i innych firm gamingowych w dół. Chińskie media określiły gry "duchowym opium"
Wystarczył jeden artykuł w mediach kontrolowanych przez rząd i nagle akcje spółek gamingowych odnotowały duże spadki.
Rusza kampania crowdfundingowa WeirdFish. W fazie koncepcyjnej spółki pozostają 3 nowe projekty
22 lipca WeirdFish S.A. rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.
Gry o kosmosie znów na topie. W planach m.in. symulator przetrwania na Marsie oraz naprawy łazików
Gry o kosmosie zawsze miały grono oddanych fanów, jednak liczba takich tytułów nie zawsze szła w parze z popytem. Wszystko wskazuje na to, że niebawem produkcji dotyczących innych planet będzie coraz więcej, co ma związek z trwającą właśnie marsjańską misją łazika Perseverance.
Wielka inwestycja CD Projekt. "Kolejne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne"
CD Projekt podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.
Już wkrótce gra inspirowana słowiańskimi wierzeniami. "Nadamy znanym baśniom nowoczesny twist"
The Parasight pracuje nad pierwszym, autorskim projektem i w 2021 roku chce zadebiutować na rynku NewConnect. Tytuł inspirowany słowiańskimi mitami i wierzeniami, jest nastawiony na odkrywanie rozbudowanej fabuły. Celem The Parasight jest realizowanie wysokiej klasy projektów i zdobycie pozycji lidera segmentu gier opartych o baśnie, mity i legendy.
Polskie studio zapowiada grę o Zorro. W produkcji uczestniczą twórcy współpracujący z Disneyem
BTC Studios S.A. wyda grę przygodową pt. „Zorro The Chronicles”, opracowaną na podstawie popularnej serii filmów animowanych z udziałem jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów na świecie.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Chaos, złe zarządzanie, kopiowanie pomysłów - wielkie problemy Techlandu
Serwis The Gamer opublikował artykuł, w którym opisuje kulisy pracy w słynnym Techlandzie. Dziennikarze sugerują, że Paweł Marchewka - CEO firmy - źle zarządza studiem, a prace nad flagowym Dying Light 2 coraz bardziej się opóźniają.
Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]
Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.
Nie tylko projektowanie - na grach można zarabiać także o nich pisząc
GRY-online.pl - wiodący polski portal internetowy o grach komputerowych - poinformował o wynikach finansowych za 2020 rok. Firma zanotowała prawie 40 proc. wzrost EBIDTA, w planach ma kolejne serwisy.
Smartfonowy gigant chce produkować konsole. Xbox i PlayStation zagrożone?
Serwis HuaweiCentral donosi, że Huawei zamierza z impetem wkroczyć na konsolowy rynek. Dokładne plany firmy nie są jeszcze znane, ale nową konsolę najprawdopodobniej zobaczymy najwcześniej w przyszłym roku.
Polskie studio zabiera nas w kosmos. Budżet projektu to 8 mln zł
Po kilku miesiącach lotu, na Marsie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish, które przygotowuje projekt o eksploracji nieznanej planety.
ConsoleWay pozyskało 1 mln zł z prywatnej emisji akcji. W planach debiut na NewConnect
ConsoleWay, spółka z grupy Ultimate Games, specjalizująca się w portowaniu gier na konsole, w ramach przeprowadzonej w grudniu prywatnej emisji akcji, pozyskała od inwestorów 1 mln zł. Zebrane środki studio przeznaczy na realizację bieżących i nowych projektów oraz rozwój spółki.
Rewolucyjna zmiana na Allegro. Gracze nie będą zachwyceni?
Allegro zakazuje sprzedaży dostępów do kont z grami. Nowe regulacje wejdą w życie już w styczniu 2021 roku i - jak tłumaczy firma - w dłuższej perspektywie mają pozytywnie wpłynąć na doświadczenia zakupowe w kategorii gry.
Grasz w FIFĘ lub Call of Duty? Szybciej znajdziesz pracę
ManpowerGroup przeanalizował ponad 11 tysięcy gier i przygotował ogólnodostępne narzędzie Gaming Skills Translator, które pozwala kandydatom na określenie kompetencji miękkich na podstawie ich gamingowych preferencji.
Niebawem premiera polskiej gry coachingowej. Gracz pozna swoje słabe i mocne strony
16 listopada na platformie Steam zadebiutuje pierwszy, autorski tytuł z portfolio produkcyjnego Forestlight Games – Dorian Morris Adventure. Przygodowa gra coachingowa została zrealizowana w oparciu o wiedzę o ludzkim umyśle, teorie psychologiczne i testy osobowościowe. Dzięki zastosowaniu w grze mechanizmu analizy kompetencji, podczas finału, gracz pozna swoje słabe i mocne strony.
Polska Dolina Krzemowa Gamedevu. Jak zarabiać na tworzeniu gier?
16 mln graczy, 500 studiów gamingowych i przychody branży sięgające 2 mld zł. Nie bez powodu mówi się o naszym kraju jako o „dolinie krzemowej gamedevu”. Zarobić tu może każdy, ale do zarabiania z produkcji potrzebne są upór, umiejętności oraz biznesowa intuicja. Oto trzy historie, które pokazują jak prężna to branża.
Gra o podboju Marsa tworzona przez Pyramid Games podbija Steama
Occupy Mars: The Game zyskuje coraz większą popularność. Produkcja trafiła właśnie do rankingu Global TOP Wishlist platformy Steam, zajmując 50-te miejsce w zestawieniu najbardziej wyczekiwanych przez graczy tytułów.
Redaktor naczelny CD-Action: "Nie zmienimy swojego DNA tylko po to, by trafić do innego odbiorcy"
- CD-Action za pięć lat wciąż ma być CD-Action, a nie kolejnym tytułem o grach. Chcemy mieć świadomego czytelnika, a czy będzie nim piętnastolatek czy trzydziestolatek, nie ma dla nas żadnego znaczenia - mówi Dawid Bojarski, redaktor naczelny magazynu CD-Action.
Nowe PlayStation oraz Xbox oficjalnie zaprezentowane - pierwsze wrażenia
Znamy już ceny oraz daty premiery nadchodzących konsol piątej generacji. PlayStation 5 będzie dostępne na polskim rynku od 19 listopada, z kolei Xbox zadebiutuje dziewięć dni wcześniej.
Dochody ze sprzedaży w polskiej branży gier przekraczają 2 mld złotych
Raport dotyczący polskiej branży gier przygotowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowe. Wynika z niego, że w naszym kraju produkuje się 480 nowych gier rocznie.
Ruszyła sprzedaż akcji "CD-Action". Najtańszy pakiet kosztuje 50 złotych
"CD-Action" to prawdopodobnie najpopularniejszy magazyn gamingowy w Polsce - powstał w 1996 roku. Po tym jak wydawnictwo Bauer sprzedało tytuł agencji gamingowej Fantasyexpo, fani pisma liczą na nowe otwarcie. Ma w tym pomóc emisja akcji.
Nintendo Switch sprzedaje się świetnie. Nawet pomimo pandemii
Ponad 61 mln - tyle osób zdecydowało się na kupno Switcha. To zdecydowanie więcej niż w przypadku innej konsoli obecnej generacji, Xboxa One. Wszystko wskazuje na to, że Switch będzie jednym z najbardziej udanych urządzeń w historii Nintendo.
Platige Image stworzyło trailer nowej produkcji Ubisoftu
Platige Image zaprezentowało animację wprowadzającą w świat nowej produkcji Ubisoftu - Hyper Scape. Trwający niemal 3 minuty cinematik przenosi widza do wirtualnych i realnych światów z 2054 roku, gdzie toczy się akcja gry.
PlayStation Plus świętuje dziesiąte urodziny. Na czym polega fenomen usługi?
PlayStation Plus to płatna usługa dla użytkowników konsol PlayStation. W ramach subskrypcji gracz otrzymuje m.in. co najmniej dwie darmowe gry co miesiąc, możliwość grania online, ekskluzywne zniżki w PlayStation Store, a także wyjątkowe oferty dzięki PlayStation Plus Rewards.