Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome

Wojciech Świątek, Schneider Electric
Wojciech Świątek, Schneider Electric
Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Widzimy to również po liczbie pytań, które otrzymujemy, o ESG, głównie chodzi o literkę "E". Niestety nie wszystko jest kolorowe. Zadaliśmy też pytanie firmom dużym, które już nie tylko mają przygotowywać raporty niefinansowe o ESG i niestety 50 proc. firm nie jest w stanie powiedzieć, czy będzie miało jakieś korzyści - dodaje.

Jak zaznacza, cały czas trzeba dużo zrobić, by budować pozytywną świadomość przedsiębiorstw. - Jestem mimo to pozytywnie nastawiony - informuje.

ZOBACZ RÓWNIEŻ