Moja firma

Bogaty jak prezes. Ile zarobili szefowie dużych spółek

Bogaty jak prezes. Ile zarobili szefowie dużych spółek

W 2022 r. prezesi firm notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zarobili przeciętnie o 15 proc. więcej, niż rok wcześniej. Problem w tym, że inflacja niemal w całości "zjadła" te podwyżki.

Robert Mierwiński (oprac.) 08.12.2023
HR-owy must have

HR-owy must have

Rozwijająca się w błyskawicznym tempie technologia zrewolucjonizowała rynek pracy i zakresy pożądanych kompetencji. To, co potrzebne jest w firmie dzisiaj, jutro może okazać się już nieprzydatne lub niewystarczające. Pojawiły się nowe potrzeby i wyzwania, na które działy HR będą musiały szybko reagować. Ci, którzy nie nadążą za trendami, nie podołają konkurencji.

CX, czyli nowy język biznesu

CX, czyli nowy język biznesu

Powiedzenie „klient nasz pan” zyskało zupełnie nowe oblicze. W biznesie nie chodzi już tylko o to, by traktować potrzeby klientów priorytetowo. Dziś najważniejsze jest to, by poznać je i dostosować się do nich, zanim jeszcze klient skorzysta z naszej oferty.

Jak uniknąć kłopotów

Jak uniknąć kłopotów

„Zapłaci czy nie zapłaci?”. Nie musisz zrywać płatków stokrotki, by ocenić, czy dany kontrahent wart jest współpracy. Apfino wdrożyło narzędzie, które przedsiębiorcy automatycznie w tym pomoże.

Amazon deklaruje własną rewolucję w AI. Oto, co szykuje firma

Amazon deklaruje własną rewolucję w AI. Oto, co szykuje firma

Podczas konferencji AWS re:Invent 2023 przedstawiciele firmy Amazon ogłosili szereg nowości. Głównym jest powtanie nowego asystenta biznesowego Amazon Q. Oprócz tego zaprezentowano szereg rozwiązań, które już niebawem trafią do oferty AWS.

Robert Mierwiński (oprac.) 01.12.2023

Zaufanie w świecie technologii

Zaufanie w świecie technologii

Cyfryzacja życia oznacza dla marek nie tylko korzyści, ale też wyzwania. By zasłużyć na miano Marka Godna Zaufania, trzeba wziąć odpowiedzialność za technologiczne przemiany i zarządzać nimi tak, by nie wpłynęły negatywnie na wizerunek marki.

Małgorzata Wolska 29.11.2023
Architekci marzeń

Architekci marzeń

Jaka będzie firma przyszłości? Czym przyciągać będzie do siebie najlepszych na rynku pracowników? I jaka będzie w tym rola nowych technologii? Odpowiedzi na te pytania szukałyśmy w czasie debaty „Architekci marzeń”. Naszymi gośćmi były przedstawicielki firm, które zdobyły tytuł „Marka Godna Zaufania”: Anna Zarzycka – kierownik projektu zespołu budowania marki pracodawcy, Orlen, Anna Szlawska-Witczak – dyrektor Departamentu Kompetencji Bankowości Detalicznej, bank Credit Agricole, oraz Jadwiga Wojtas – szefowa produkcji i rozwoju, Soneta, czyli marka enova365.

Jak przyciągać do firmy talenty

Jak przyciągać do firmy talenty

Budując pozytywny wizerunek pracodawcy, musimy podjąć wiele działań zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. Szczególnie warto zadbać o te wewnętrzne. Zatrudnieni pracownicy są bowiem naszymi najlepszymi ambasadorami – mówi Edyta Wątor, dyrektor Biura Zarządzania Rozwojem Pracowników i Budowania Marki Pracodawcy, ORLEN.

Wellbeingowy system operacyjny

Wellbeingowy system operacyjny

Jak dostosować ofertę wellbeingową do zróżnicowanych potrzeb pracowników i zmieniającego się rynku? Wystarczy postawić na MultiLife – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems.

Cicha rewolucja, czyli kobiety w technologiach

Cicha rewolucja, czyli kobiety w technologiach

Wpływ kobiet na nowe technologie przez dziesięciolecia był niewielki. To już jednak przeszłość – obecnie ich rola w branży high-tech bardzo wzrasta, coraz więcej jest też ich na stanowiskach zarządczych. Tempo przemian jest tak duże, że można już mówić o cichej rewolucji.

Nowe technologie w firmach. Czego dziś potrzebuje biznes

Nowe technologie w firmach. Czego dziś potrzebuje biznes

Nowe technologie poprawiają rentowność lub zwiększają efektywność działania organizacji – zdaniem większości firm, które wzięły udział w badaniu KPMG. Najlepiej ocenione pod tym względem zostały data analytics, chmura i modele XaaS oraz sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja.

W zespole nie warto mieć samych gwiazd

W zespole nie warto mieć samych gwiazd

Z mojego doświadczenia wynika, że by zespół działał efektywnie, nie musi go tworzyć 20 topowych „gwiazd”. Słabość pracowników świadczy też o słabości szefa – mówi Maciej Piołunowicz, dyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Upskilling i reskilling – daj szansę talentom!

Upskilling i reskilling – daj szansę talentom!

Pracownicy chcą się rozwijać – podnosić i zdobywać nowe kwalifikacje. Dla firm to wyzwanie, ale jednocześnie szansa. Dobry program rozwojowy i możliwości szkoleń przyciągają talenty.

Dopal swój startup chmurą

Dopal swój startup chmurą

Startupowe community 12 października po raz kolejny spotkało się na evencie organizowanym w ramach programu Let’s get cloud. Inicjatywa stworzona przez Google Cloud i OChK do wspierania rozwoju startupów w zaledwie dwa lata pomogła już ponad 150 polskim firmom.

Praca dla kilku minut euforii

Praca dla kilku minut euforii

Wygrywanie jest niezwykle uzależniające, stale chcesz więcej. Kiedy masz chwilę wytchnienia lub okres bez sukcesów, zaczynasz tęsknić za zwycięstwami. Stajesz na rzęsach, żeby jeszcze raz doświadczyć tych wspaniałych uczuć – mówi Bartosz Zmarzlik, czterokrotny mistrz świata w żużlu.

Oblicza różnorodności

Oblicza różnorodności

Pinkwashing, greenwashing czy rainbowwashing – o oskarżenie o różne „washingi” nietrudno, zwłaszcza w dobie rosnących wymogów regulacyjnych i oczekiwań społecznych. Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas, zdradza, w jaki sposób tworzyć spójną, transparentną i różnorodną organizację.

Magda Borkowska 30.10.2023
UP i RE. Nowi szkoleniowi bogowie

UP i RE. Nowi szkoleniowi bogowie

W zderzeniu ze sztuczną inteligencją szansą na utrzymanie się na rynku pracy jest nasz rozwój. Inwestycja w upskilling i reskilling sprawi, że wciąż będziemy atrakcyjni dla pracodawców i po spotkaniu z robotami wyjdziemy z tarczą, a nie na tarczy.

Gambit przedsiębiorcy

Gambit przedsiębiorcy

Biznes to gra bez końca, ale odbywająca się według ściśle określonych zasad. Bez dobrej strategii o osiągnięcie sukcesu będzie bardzo trudno. Z pomocą przychodzą szachy, które uczą wielu cech, tak ważnych w trakcie rywalizacji z biznesowym konkurentem.

Bardzo mały biznes, całkiem spore możliwości

Bardzo mały biznes, całkiem spore możliwości

Swobodna działalność gospodarcza – bez uciskającego administracyjnego gorsetu – to bardzo sensowne rozwiązanie. Niestety dotyczy to tylko osób, które chcą prowadzić biznes w ograniczonym zakresie. Jak się do tego zabrać?

Pomysł na biznes – placówka pocztowa

Pomysł na biznes – placówka pocztowa

Jednym z bezpieczniejszych sposobów na własny interes jest współpraca partnerska. Pod parasolem silnej marki, która ma za sobą dziesiątki udanych przedsięwzięć zdecydowanie łatwiej wystartować ze swoją własną działalnością. O tym, jak wygląda prowadzenie partnerskiej placówki pocztowej opowiadają agenci firmy Speedmail.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 25.10.2023