Wydanie 3/2025 (114) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 3/2025 (114)

Data publikacji: 28.02.2025

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 3/2025 (114)

99

Aktualności

Kompetencje, a nie płeć

Bankowość jest dla kobiet! – przekonują Agnieszka Pietkun,  Monika Majewska i Żaneta Bednarek z Banku Pekao S.A.

100

Wywiady

Rekrutacja za dychę

Kwiatki w benefitach: „Wypłacamy wynagrodzenie na czas”, zatrudnianie „ludzi od Mariana” i sprawdzanie vibe’u. Jak rozpoznać fikcyjne rekrutacje, opowiada Róża Szafranek, headhunterka.

106

Wywiady

Była franczyzobiorczynią Żabki, teraz rozwija się w strukturach sieci

Rada Franczyzobiorców odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu współpracy między franczyzobiorcami a przedstawicielami sieci. Jak działa rada, jakie ma plany na przyszłość i jak jej członkowie dbają o rozwój biznesów franczyzobiorców, opowiada Izabela Jeniec-Kardasz, wieloletnia franczyzobiorczyni Żabki, członkini i przewodnicząca Rady Franczyzobiorców, a od 1 lutego dyrektorka ds. relacji z franczyzobiorcami.

108

Aktualności

Coś więcej niż zdrowie. Holistyczne podejście do dobrostanu pracowników

Dbanie o zdrowie pracowników to teraz priorytet większości działów HR. Nie ogranicza się ono już tylko do przypadkowo wybranych benefitów typu: podstawowy pakiet medyczny plus karta na siłownię. Na topie jest holistyczne podejście skupiające się na ogólnej poprawie jakości życia, a tym samym satysfakcji i zadowolenia pracowników.

112

Aktualności

Zdrowie pracownika pod lupą

Prawie 200 mln dni spędzili Polacy na zwolnieniach lekarskich i to tylko w pierwszych 10 miesiącach 2024 r., wynika z raportów ZUS. Zwolnień jest więcej, a to oznacza coraz większe wyzwania dla działów HR. Firmy intensywnie szukają sposobów, by zadbać o zdrowie pracownika.

118

Aktualności

Przyjaźń tak, romans nie

Chcesz mieć lojalnych pracowników? Pomóż im zawierać w pracy przyjaźnie. Taki wniosek wypływa z badań amerykańskich specjalistów od zarządzania.

121

Felietony

Ucho Jaruzelskiego

W bońskim Muzeum Historii Niemiec leży mała podkładka pod kufel z piwem. Jest to jednak przedmiot wyjątkowy. Lider CDU Friedrich Merz – najprawdopodobniej nowy niemiecki kanclerz – w 2005 r. podczas jednej z ekonomicznych debat napisał na niej swoją autorską koncepcję uproszczenia podatków. Miały być tak proste, że roczne zeznanie podatkowe mieściłoby się właśnie na podkładce pod kufel.

122

Fajrant

Ile kosztuje zamek

W cenie mieszkania w centrum Warszawy można kupić rezydencję na miarę królów… a przynajmniej książąt – z fosą, murami obronnymi i pałacowym parkiem. Kuszące, ale i niebezpieczne. Podpowiadamy, jak nie stać się więźniem własnego zamku.

126

Fajrant

Biznes po mieczu i kądzieli

Rzymianie, rycerze, wikingowie, kawalerzyści z czasów II RP, piechota napoleońska czy XVII-wieczna husaria. Defilady, reżyserowane pojedynki, prezentacje zbroi i oręża, popisy szermiercze, pokazy musztry konnej. Czasem okazje zupełnie komercyjne – firmowe lub prywatne. Czy to hobby, czy już biznes? Czy da się z tego żyć?

130

Fajrant

Wyspy przetrwania

Nie wiem, czy są inkubatory startupów lub klastry przedsiębiorczości zlokalizowane na wyspach. Powinny być, bo to środowisko sprzyjające innowacyjnemu myśleniu i adaptacji.

138

Fajrant

Mroczne przedmioty pożądania

W ciągu godziny na świecie powstaje 68 tys. telefonów komórkowych. Każdej minuty produkuje się 90 tys. ubrań, a co sekundę 12 t plastiku. Później to wszystko trzeba jeszcze sprzedać, najlepiej przemieniając je we wspaniałe „obiekty pożądania”. Jak się to robi? Pokazuje to film dokumentalny „Kup teraz. Jak manipuluje się klientami”.

140

Fajrant

O czym marzy marzec

W marcu marzymy już o słońcu. Po pierwsze – kupujemy garnitur, po drugie – śpiwór na biwak, po trzecie – kolorowy totem do wnętrza (zaklinamy wiosnę), po czwarte – wprowadzamy się w wakacyjny nastrój włoską kuchnią w dizajnerskiej restauracji.

144

Drive

Wejście smoka

W Polsce lawinowo rośnie liczba przedstawicielstw chińskich marek motoryzacyjnych, a sprzedaż samochodów wytwarzanych w Chinach szybko rośnie. Niektóre marki z Państwa Środka wyprzedziły te, które są u nas obecne od dziesięcioleci.

150

Fajrant

Łukasz Banach. Poza biznesem

CEO Hop.City, który ma ponad piętnastoletnie doświadczenie w budowaniu startupów oraz… wieloletnie doświadczenie w grze na gitarze klasycznej!

152

Felietony

Między nami Dulskimi

Jechaliśmy z sąsiadem windą. Ledwo wsiedliśmy, zadzwonił jego telefon. – Gdzie jesteś? – usłyszałem konkretne pytanie. Zarówno forma, jak i treść wskazywały, że dzwoni żona.