Zarządzanie flotą i karty paliwowe

Zarządzanie flotą i karty paliwowe
30
Na rynku istnieje wiele bardziej lub mniej zaawansowanych rozwiązań IT, które są przydatne w zarządzaniu flotą. Pozwalają one optymalizować trasy pojazdów, utrzymywać kontrolę nad kierowcami i mieć z nimi stały kontakt. Pozwala to firmom racjonalizować koszty, a przez to zachować wyższą konkurencyjność.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2019 (50)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Innym ważnym rozwiązaniem dla flot są karty paliwowe. Decyzja dotycząca wyboru sieci stacji, z którą przewoźnik będzie współpracował, ma strategiczne znaczenie. Za pośrednictwem kart paliwowych możliwy jest zakup paliw, ale również innych artykułów przydatnych do jazdy, takich jak np. płyn AdBlue czy płyn do spryskiwaczy. Karty paliwowe pozwalają uprościć kwestie związane z płatnościami za paliwo. Właścicielowi flot pozwalają zachować pełną kontrolę nad wydatkami. Ułatwiają także bieżące rozliczanie transakcji. 

MOYA od dłuższego czasu oferuje klientom flotowym kartę paliwową MOYA Firma. Jest ona akceptowana na wszystkich stacjach sieci. To właściciel firmy transportowej decyduje, które produkty i w jakich ilościach chce udostępnić swoim kierowcom na karty flotowe. Karty akceptowane na stacjach MOYA działają w trybie online. Występują w wersji bezgotówkowej, pre-paid (przedpłaconej) i gotówkowej. 

Spółka Anwim S.A. w tym roku wprowadziła także aplikację mobilną MOYA Firma. Umożliwia ona realizację płatności za transakcje flotowe bez użycia fizycznej karty. Rozwiązanie zapewnia właścicielom flot wgląd w czasie rzeczywistym w stan finansów, co pozwala zwiększyć kontrolę nad wydatkami i ułatwia dokonywanie transakcji.

Do aplikacji MOYA Firma, która dostępna jest bezpłatnie w Sklepie Play, można zalogować się jako właściciel lub kierowca. Profil właściciela pozwala na sprawne zarządzanie finansami, płatnościami za faktury z poziomu szybkich przelewów oraz zapewnia kontrolę nad tankowanymi pojazdami. Użytkownik ma wgląd w transakcje z dowolnych przedziałów czasowych. Z kolei tryb kierowcy umożliwia zapłatę za tankowanie bez użycia fizycznej karty MOYA Firma na wszystkich stacjach sieci. Aplikacja oferuje także nawigację oraz mapę stacji MOYA. 

Rozwiązanie zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki indywidualnej autoryzacji użytkownika przypisanego do danej karty flotowej oraz wszystkie zabezpieczenia, jakie oferuje użytkownikom nowoczesny smartfon (w tym np. czytnik linii papilarnych). Płatności dokonuje się z użyciem jednorazowego sześciocyfrowego unikalnego kodu generowanego każdorazowo podczas zakupów na stacji paliw. Jest to unikatowe rozwiązanie na rynku kart paliwowych.

Karty MOYA Firma są optymalnym, a zarazem dopasowanym do potrzeb klientów flotowych rozwiązaniem. Stosować je można na każdej z ponad 220 stacji sieci MOYA na terenie całego kraju (w tym 13 automatycznych), a w wersji europejskiej karty MOYA IQ Europe w 1750 obiektach rozlokowanych w większości krajów UE. Co istotne program MOYA Firma jest w pełni transparentny – brak w nim ukrytych opłat czy prowizji, a wydanie pierwszej puli kart jest bezpłatne. Karty ważne są przez pięć lat. Warto wspomnieć także o wsparciu posprzedażowym – korzystający z programu MOYA Firma mają całodobowy dostęp do zaawansowanego helpdesku.

Karty MOYA Firma działają w technologii zbliżeniowej zarówno na stacjach samoobsługowych, jak i konwencjonalnych. Klienci mają do dyspozycji panel umożliwiający zarządzanie kartą poprzez natychmiastową blokadę w przypadku zgubienia lub kradzieży. 

Dynamicznie zmieniający się rynek usług oraz rosnące oczekiwania klientów determinują dalsze działania mające na celu uatrakcyjnienie oferty MOYA Firma. Firma planuje wdrożenia kolejnych produktów i usług dla branży transportowej, przydatnych w codziennej eksploatacji flot pojazdów zarówno dużych, średnich, jak i mikroprzedsiębiorstw. Chcemy zapewnić najlepszy serwis paliwowo-usługowo-produktowy dla klientów ze wszystkich segmentów rynku.

 

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ