Sztuczna inteligencja made in Poland rewolucjonizuje przemysł. Startup pozyskał 11 mln złotych
Adam Komarnicki - prezes zarządu Indoorway, fot. materiały prasoweIndoorway, twórca pierwszego i jedynego w Polsce systemu do pomiaru lokalizacji i analizy ruchu zasobów w firmach produkcyjnych opartego na technologii Ultra WideBand (UWB), poinformował 29 września br. o zamknięciu rundy finansowania. Spółka pozyskała 4 mln zł, dzięki inwestycji Adama Rudowskiego, General Partnera funduszu Level2 Ventures. Pozyskany przez Indoorway kapitał zostanie przeznaczony na wzmocnienie działań sprzedażowych w Polsce i Europie oraz wsparcie rozwoju produktu, na który Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) przyznało właśnie grant w wysokości 7,2 mln zł.
Oto najlepsze polskie startupy
Indoorway. Inwestycja w służbie optymalizacji
- Indoorway stworzył pierwsze w Polsce - i jedno z bardzo niewielu na świecie - rozwiązanie umożliwiające zaawansowaną analizę danych o ruchu zasobów zaangażowanych w procesy produkcyjne i logistyczne, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dzięki wysokiej jakości pozyskiwanych danych, Indoorway generuje rekomendacje pozwalające na znaczącą optymalizację tych procesów prowadzącą do wzrostu produktywności oraz redukcji kosztów operacyjnych. Kompetentny zespół, doświadczenie rynkowe, szybkorosnący pipeline projektów oraz plany sprzedażowe obejmujące rynki Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych ułatwiły podjęcie decyzji inwestycyjnej – mówi Adam Rudowski, General Partner Level2 Ventures.
Technologiczna spółka Indoorway, która istnieje od 2017 roku, z sukcesem wdrożyła już swoje autorskie rozwiązanie w ponad 25 czołowych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce i na świecie m.in.: LOTTE Wedel, Whirlpool, Solaris, Michelin, Dr Irena Eris. Dzięki kompetencjom z obszaru analizy danych w procesach produkcyjnych, spółka pozyskała środki z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój produktu o nazwie “Automatyczny Lean Manager”.
Ile kosztuje bot?
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, wyjątkowość dofinansowanego rozwiązania polega na zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji w odniesieniu do danych lokalizacyjnych oraz danych pochodzących z komplementarnych sensorów. Algorytmy te będą automatycznie wykrywały anomalie oraz trendy w procesach produkcji oraz logistyki wewnętrznej, a następnie rekomendowały działania poprawiające wydajność oraz optymalizujące procesy.
- Pandemia Covid-19 sprawiła, że transformacja cyfrowa w zakładach produkcyjnych nabrała rozpędu. Tylko te firmy, które potrafią szybko reagować na zmieniające się warunki, wygrają w nowych realiach biznesowych, a bez rzeczywistych danych o procesach związanych z produkcją trudno tę walkę wygrać. Naszym celem zaś jest dostarczenie takiego rozwiązania, które pomoże zakładom produkcyjnym stale poprawiać konkurencyjność i osiągnąć korzyści liczone w milionach złotych. Dzięki pozyskanym środkom planujemy przekazywać klientom wartościowe rekomendacje w sposób automatyczny i na podstawie większej ilości wysokiej jakości danych - mówi Adam Komarnicki, prezes zarządu Indoorway.
Urządzenia pomiarowe Indoorway zostały zainstalowane do tej pory na ponad 200 000 mkw. powierzchni produkcyjnej i magazynowej, analizując wydajność pracy pracowników, wózków widłowych, wózków autonomicznych AGV, pociągów logistycznych, suwnic, kontenerów, koszy, matryc, kart kanbanowych czy wyrobów gotowych. Rozwiązanie Indoorway można zobaczyć w showroomie w Krakowie w ramach inicjatywy hub4industry, w którą zaangażowane są też firmy ASTOR i T-Mobile.