Obniżanie cen przez markety ma sens: właściciel Biedronki z 60 proc. wyższym zyskiem

biedronka
Fot., shutterstock.
- Pozostajemy zobowiązani do bycia siłą antyinflacyjną poprzez absorpcję części presji wywieranej na konsumentów przez wzrost cen - wyjaśnia Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, który zanotował o 60 proc. wyższy zysk w I kwartale 2023 r.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, zanotowała w pierwszym kwartale 2023 roku znaczny wzrost przychodów.

Właściciel Biedronki z zyskiem wyższym o 60 proc.

Przychody Grupy wzrosły o 23,4 proc. do 6,8 mld euro. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 140 mln euro, co oznacza wzrost o 59,1 proc. rok do roku.

Biedronka również odnotowała bardzo dobry wynik finansowy. W ciągu roku, przychody sieci wzrosły o 28,3 proc. w krajowej walucie. Sprzedaż LFL wzrosła o 24,5 proc., a przychody w euro wzrosły o 26 proc. do 4,8 mld euro. EBITDA Biedronki wyniosła 390 mln euro, a marża spadła do 8,1 proc.

Baltic Pipe z duńską energią - jest umowa

Dos Santos: kluczowe jest inwestowanie w cenę

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins, podkreśla, że inflacja cen żywności pozostaje wysoka na wszystkich rynkach, na których działają sklepy grupy, co wywiera presję na konsumentów oraz siłę zakupową gospodarstw domowych. Dlatego determinacja do inwestowania w cenę ma kluczowe znaczenie dla wzmocnienia pozycji rynkowej Grupy.

Władze Grupy Jeronimo Martins zapewniają, że ich strategia pozostaje niezmieniona, a konkurencyjność cenowa jest ważniejsza niż kiedykolwiek, aby zapewnić konsumentom wybór, chronić wolumeny sprzedaży i złagodzić skutki spadku obrotów.

3404 sklepy Biedronki

Niemniej jednak, kolejne kwartały mogą być bardziej wymagające, ze względu na wysoki poziom inflacji. W związku z tym, Grupa będzie pracować nad realizacją swojego długoterminowego programu inwestycyjnego, a jednocześnie skupiać się na zdyscyplinowanej realizacji swojej strategii, ulepszając propozycje wartości i tworząc warunki do wzrostu wolumenów sprzedaży.

Warto również zauważyć, że na koniec marca, sieć Biedronka miała już 3404 sklepy.

Płaca minimalna w 2024 r. wyniesie 4254 zł

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ