biedronka
zobacz inne tematyBiedronka pod lupą UOKiK. Chodzi o skargi na promocyjne vouchery
Promocje sieci Biedronka przyciągały klientów obietnicą zwrotu 100% wartości produktów na voucher, jednak brak jasnych zasad wzbudził zastrzeżenia konsumentów i UOKiK. Jeronimo Martins Polska może teraz stanąć w obliczu kary do 10% rocznego obrotu.
Biedronka, Lidl, Aldi i Dino - porównujemy zarobki kasjera i magazyniera. Gdzie zarabia się najwięcej?
W czasie gdy media donoszą o zwolnieniach grupowych i zamykaniu zakładów w różnych sektorach gospodarki, branża handlu detalicznego pozostaje stabilnym pracodawcą. Sieci dyskontów nie tylko konkurują między sobą o klientów, obniżając ceny produktów, ale także prowadzą nieustanną rywalizację o pracowników, których ciągle na halach brakuje.
Biedronka odnosi się do sprawy metrowych paragonów [TYLKO U NAS]
Polacy coraz częściej zwracają uwagę na działania marek pod kątem ich wpływu na środowisko. W ostatnich dniach sieć Biedronka znalazła się w centrum uwagi klientów, jednak nie za sprawą dziwnych SMSów o droższej konkurencji, a przez ponad metrowe paragony z ofertą. Koszty ekologiczne takiego podejścia mogą być słone, bo według szacunków paragony mogą rozkładać się nawet kilkaset lat. Wyliczenia pokazują, że dziennie w sklepach tej sieci drukuje się paragony, które łącznie przekraczające długość długości polskiej granicy.
Przeszukania w biurach Jeronimo Martins i Dino. UOKiK podejrzewa zmowę
Prezes UOKiK poinformował o dokonaniu przeszukań w biurach Jeronimo Martins - właściciela sieci Biedronka oraz Dino Polska. Przyczyną jest podejrzenie o zmowę na rynku pracy.
Co nam powie inflacja [FELIETON]
Czy amerykańska Rezerwa Federalna i cały rynek lekceważą słabą sytuację gospodarczą w USA? Indeksy biją rekordy i dziś brakuje kogoś, kto w końcu powie, że król jest nagi.
Biedronka personalizuje komunikację: SMS-y od kierowniczki sklepu
Biedronka wprowadza nowy poziom personalizacji w komunikacji z klientami, wysyłając SMS-y z przekazem od kierowniczek sklepów. To kolejny krok w budowaniu lojalności i zachęcaniu do zakupów w tej popularnej sieci dyskontów.
Biedronka wprowadziła w błąd klientów. Teraz mogą odzyskać pieniądze za voucher
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z akcją promocyjną „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher. Akcja odbyła się w grudniu 2022 r.
Dino prześcignie Biedronkę? Sieć notuje wzrosty i goni liderów branży
Sieć sklepów Dino prezentuje wyniki sprzedaży i demonstruje swoją rosnącą przewagę na rynku polskich supermarketów, skutecznie konkurując z liderem rynku, Biedronką.
Biedronka wydłuża godziny otwarcia sklepów
Biedronka rozpoczyna przygotowania do świąt Wielkanocnych, wydłużając w najbliższą niedzielę handlową (24.03) godziny otwarcia ponad 3200 swoich sklepów do godz. 22.00.
Biedronka oskarżona o działanie na szkodę gospodarki i branży mleczarskiej
Sieć sklepów Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, została ostro skrytykowana przez Waldemara Brosia, prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich (KZSM).
Lidl kontynuuje dyskontową wojnę i robi przegląd cenowy. "W różnych Biedronkach są różne ceny".
"Porównaliśmy wartości koszyków w sklepach Lidl i Biedronka" - głosi Lidl na swojej stronie internetowej, opisanej jako "przegląd cenowy".
Awarie płatności w Lidlu i Biedronce. Paraliż dyskontów
W miniony weekend różne sieci handlowe odnotowały spory problem z płatnościami bezgotówkowymi. W wielu miejscach Polski nie było możliwości dokonania zakupu kartą. Z podobnym problemem zmagał się Lidl tydzień wcześniej.
Biedronka nie łagodzi kursu. Kolejna szpila wbita w Lidla
Dyskont musiał wycofać się z kampanijnego hasła "Biedronka tańsza niż Lidl", po tym jak do akcji wkroczył komornik sądowy rekwirując billboardy szkodliwe dla konkurencji. Nowe hasło jest znacznie bardziej wyrafinowane. Co tym razem wymyślili marketingowcy Biedronki?
Producenci jaj w pułapce dyskontów. Wojna cenowa uderza w wytwórców
Rywalizacja cenowa między dwoma dominującymi sieciami handlowymi w Polsce, Biedronką i Lidlem, doprowadza do sytuacji, w której pewne produkty są sprzedawane poniżej kosztów produkcji.
Wojna cenowa na polskim rynku dyskontów: tak tanio nie było już od lat
Dyskonty walczą z inflacją skuteczniej niż NBP? Ceny spadają w wyniku wojny handlowej między Biedronką a Lidlem. Czy to oznacza, że markety mogłyby sprzedawać żywność znacznie taniej?
Staffly rozpoczyna współpracę z Biedronką
Polski startup działający w obszarze HR Tech - Staffly - ogłosił nawiązanie współpracy z Biedronką, największą siecią handlową w Polsce. Partnerstwo koncentruje się na wdrożeniu technologii Staffly w procesie rekrutacyjnym Biedronki, mającym na celu usprawnienie i przyspieszenie selekcji w rekrutacjach masowych oraz znaczące obniżenie rotacji personelu.
Większość sieci handlowych podnosi ceny. Wyjątkiem Biedronka, Lidl i Auchan
Zdecydowana większość sieci handlowych podniosła ceny w styczniu. Wyjątkiem są trzy firmy, ale to Biedronka jest "pozytywnym rekordzistą".
Stanowisko Lidl Polska w związku z alertami SMS sieci sklepów Biedronka
Rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd - pisze Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska, w oświadczeniu przesłanym redakcji mycompanypolska.pl.
Mieszkańcy Wrocławia walczą o... Biedronkę. Nietypowy zryw społeczny podczas obrad rady miejskiej
Mieszkańcy Wrocławia zdecydowali się protestować podczas obrad rady miejskiej. Ich postulaty dotyczyły ochrony sklepu dyskontowego na Przedmieściu Oławskim, który mógłby zostać zamknięty na skutek nowego planu zagospodarowania tego obszaru.
Biedronka umożliwi wypłaty pieniędzy wszystkim klientom. Jak działą nowa usługa
Usługa „Płać kartą i wypłacaj” pozwala na wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zakupów. Ta opcja jest już dostępna dla posiadaczy kart Visa, także zbliżeniowo, również przy płatności smartfonem, w 2 tysiącach sklepów sieci Biedronka. Usługę mogą też realizować klienci z plastikiem Mastercard.
Nowa, bardziej przyjazna dla środowiska zakrętka. Biedronka wprowadza rozwiązanie od Tetra Pak
Biedronka wprowadza nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak, jednego z liderów przetwórstwa i pakowania żywności Co ta zmiana oznacza ona dla konsumentów?
Biedronka kontra Lidl: starzy rywale na wojnie o klienta
Lidl odpowiedział na akcję Biedronki. Cztery dni po wprowadzaniu promocji na 60 artykułów przez tę drugą, Lidl ogłosił, że obniża ceny 100 produktów. Na wojnie o klienta wygrywają konsumenci.
Biedronka pomoże w rozwoju elektromobilności. Powstanie 600 stacji ładowania przy sklepach
Do końca przyszłego roku stacje ładowania samochodów elektrycznych pojawią się w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka zarówno w wielkich aglomeracjach, jak i mniejszych miastach, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut. Za projekt odpowiada Powerdot.
Biedronka ukarana wysoką karą. 160 milionów za tarczę antyinflacyjną
UOKiK uznał, że Biedronka promując swoją "tarczę antyinflacyjną" wprowadziła konsumentów w błąd. Kara jest sroga - aż 160 mln złotych.
Markety walczą o studentów. Podczas Juwenaliów sklepy w całej Polsce otwarte nawet całodobowo
Ciekawe rozwiązanie marketów, które chcą konkurować z Żabką o młodych klientów w trakcie Juwenaliów. Z powodu święta studentów sklepy sieci będą otwarte dłużej.
Zmowa cenowa przez 15 lat. Ukarani właściciel Biedronki i portugalskiego oddziału sieci Auchan
Sieci Pingo Doce (dawna nazwa Jeronimo Martins), Auchan i Modelo Continente zostały ukarane przez portugalski urząd antymonopolowy AdC za zmowę cenową przy sprzedaży produktów kosmetycznych. AdC stwierdził, że zmowa ta trwała aż od 2001 roku do 2016 roku, co oznacza, że przez piętnaście lat konsumenci byli oszukiwani i płacili wyższe ceny za kosmetyki.
Obniżanie cen przez markety ma sens: właściciel Biedronki z 60 proc. wyższym zyskiem
- Pozostajemy zobowiązani do bycia siłą antyinflacyjną poprzez absorpcję części presji wywieranej na konsumentów przez wzrost cen - wyjaśnia Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, który zanotował o 60 proc. wyższy zysk w I kwartale 2023 r.
Too Good To Go rozszerza współpracę z siecią Biedronka
Największa sieć detaliczna Biedronka i największa platforma do sprzedaży nadwyżek żywności Too Good To Go rozszerzyły współpracę, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności.
Ukraińskie markety Slipo wejdą do Polski, by zdetronizować Biedronkę?
Fozzy Group, wicelider ukraińskiego handlu spożywczego, właściciel popularnych marketów Slipo, planuje wejść na polski rynek. Slipo ma szanse na sukces z powodu konkurencyjnych cen produktów i sporego doświadczenia (w Ukrainie istnieje 700 placówek sklepów Fozzy Group).
Biedronka, Lidl czy Auchan? Która sieć handlowa jest najbardziej popularna w Polsce
Jak wynika z Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2023 przygotowanego przez Listonic - Lidl, Biedronka i Auchan nadal pozostają ulubionymi sklepami spożywczymi. Zmienia się jedno - inflacja sprawia, że Polacy coraz bardziej poszukują miejsc w którym mogą zrobić tanie i szybkie zakupy.
Biedronka: Pracownicy centrali i biur otrzymają 45 mln złotych
Ponad 3000 pracowników centrali i biur Biedronki otrzymało wyższe wynagrodzenie wraz ze styczniową pensją - donosi sieć. Jak informuje Biedronka, wśród zatrudnionych są nie tylko pracownicy sklepów czy magazynów, ale także biur - w związku z czym podwyżki wyniosą nawet 45 mln złotych.
Ulotka od Biedronki? Sieć rozpoczęła dużą akcję dotarcia do klientów
Sieć Biedronka wysłała specjalne ulotki do 9 mln gospodarstw domowych. Ulotka informuje o specjalnej akcji promocyjnej.
Biedronka wprowadza trzy ceny w sklepach. To efekt dyrektywy Omnibus
Sieć sklepów Biedronka wprowadziła cenówki, które zawierają trzy ceny. Dotyczą one promocyjnych produktów. To biedronkowy pomysł na dyrektywę Omnibus.
Wyższe pensje w marketach: nawet 4300 zł netto na starcie
Pensje pracowników Biedronki wzrosną od nowego roku od 500 zł do 700 zł brutto. Z kolei w Lidlu początkujący pracownik zarobi nawet 5150 zł brutto.
Polacy sięgają po najtańsze produkty
W sklepach odmawiamy sobie dawniej spożywanych produktów lepszych marek. Ulubione smaki i marki przegrywają z ceną ich tańszych odpowiedników. To tzw. trading down, zjawisko zaobserwowane w Kolumbii, Portugalii a teraz w Polsce.