Powstaje "ChatGPT dla influencer marketingu"

Generation9 ma być globalnym hubem dla influencer marketingu. Pomysłodawcy tworzą pierwszą na świecie w pełni zautomatyzowaną platformę eliminującą bariery manualne, dającą markom natychmiastowy dostęp do wiedzy i wyboru najlepszych twórców, a influencerom pewność współpracy i natychmiastowe wypłaty. Publiczna wersja systemu ma ujrzeć światło dzienne już w lipcu bieżącego roku.
- Budujemy własny, natywny model językowy, który jest szkolony na ogromnej ilości danych wyłącznie z zakresu influencer marketingu. Nasza platforma działa jak „ChatGPT dla influencer marketingu” – w kilka sekund znajduje idealnych twórców, dynamicznie wycenia kampanię, przewiduje jej efektywność oraz automatycznie monitoruje wyniki. To przełom w branży pozwalający firmom przede wszystkim oszczędzać czas, budżet i maksymalizować zwrot z inwestycji – tłumaczy Łukasz Misiukanis, CEO Generation9.
Jak to działa w praktyce? Przedstawiciel marki czy agencji korzystając z asystenta AI dostępnego w aplikacji, jest w stanie wyszukać najlepiej dopasowane osoby, dopytać o interesujące wskaźniki, właściwie przefiltrowaną historię współpracy marek z Influencerami, a system sam zaproponuje najbardziej optymalnie dobrane rekomendacje, pomysły na kreatywne treści i oszacuje wycenę. Z drugiej strony, Influencerzy uzyskają bezpośredni dostęp do swojego asystenta AI oraz intuicyjnej aplikacji, w której znajdą szereg rozwiązań niezbędnych w szybkiej i efektywnej współpracy z markami.
- Systemy do wyszukiwania, obsługi kampanii, brand safety i płatności dla influencerów już istnieją, ale ich użyteczność i interfejsy użytkownika zatrzymały się gdzieś głęboko w poprzedniej dekadzie. Do tego rekomendacje w przeważającej większości wymagają ręcznej weryfikacji, ponieważ zaszyte algorytmy nie są dostatecznie dostosowane do szybko zmieniającej się rzeczywistości. My zamierzamy to wszystko uprościć, zautomatyzować i zebrać w jednym miejscu. Barierą wejścia do naszego systemu ma być jedynie umiejętność pisania i czytania - bez konieczności uczenia się skomplikowanych procesów czy interfejsów - dodaje Łukasz Misiukanis.
- Generation9 to przede wszystkim uproszczenie całego procesu wyboru influencera i zaprojektowania kampanii oraz demokratyzacja i upowszechnienie wiedzy. Prowadząc jednocześnie agencję, wiemy ile czasu to zajmuje i jak trudny jest research związany z kampaniami z influencerami. Automatyzacja, dokonana dzięki AI, jest w stanie skrócić ten proces do absolutnego minimum, a marka, klient lub agencja mogą poświęcić zaoszczędzony czas na zbudowanie jak najbardziej jakościowej współpracy – wskazuje Marek Myślicki, VP Generation9.
Na drodze do wielomilionowej wyceny
Generation9 będzie zarabiał między innymi na prowizji od wartości transakcji w systemie, a także będzie oferował model subskrypcyjny dla asystenta AI. – Według badań, influencer marketing jest na 4. miejscu, jeśli chodzi o media wykorzystywane w reklamie - po Facebooku, Youtube i portalach internetowych. Z nami influencer marketing wchodzi w nową erę: inteligentną, mierzalną, w pełni zautomatyzowaną. Za pięć lat chcemy być wyceniani na kilkadziesiąt milionów dolarów – deklaruje Anna Zielińska, Przewodnicząca Rady Nadzorczej Generation9.
Z danych udostępnionych przez Generation9 wynika, że w Polsce działa ok. 800 tys. influencerów, z czego ponad 80 tys. posiada konta z więcej niż 10 tys. obserwujących. Natomiast autorzy badania „Influencer Benchmark Report 2025” wskazują, że obecnie globalna wartość influencer marketingu przekracza 32 mld dol – w Polsce tę wartość szacuje się na ok. miliard zł.