Reklama

MarTech Wills Innovation znów pozyskał fundusze. Startup zgarnął 2 mln zł od polskiego inwestora

Paweł Dobosz, Wiktor Pastucha i Wojciech Bzdyk.
Paweł Dobosz, Wiktor Pastucha i Wojciech Bzdyk. / fot. mat. pras.
Formative poinformował o nawiązaniu kolejnej współpracy. Fundusz reprezentowany przez Pawła Dobosza zainwestuje 2 miliony złotych w spółkę Wills Innovation. Środki zostaną przeznaczone na zbudowanie narzędzia mar-tech Oria AI, platformy bazującej na modelach językowych oraz technologiach rozpoznawania obrazu i analizy mowy, która umożliwi precyzyjną ewaluację aktywności influencerów i ich odbiorców w mediach społecznościowych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

To już kolejna inwestycja funduszu, który rozpoczął działalność w kwietniu bieżącego roku. Nieco ponad cztery miesiące temu Formative informował o podpisaniu umów inwestycyjnych o wartości 10 mln złotych z pięcioma startupami, w tym Freemoji, który rozwija technologie z obszaru cyfrowej mowy ciała. Teraz wybór Pawła Dobosza, założyciela Formative padł na rozwiązanie, które umożliwia zaawansowany research, dobór i analizę aktywności twórców internetowych oraz ich publiczności.

- Twórcy internetowi w coraz większym stopniu zastępują tradycyjne źródła informacji i rozrywki, takie jak telewizja czy prasa. Prognozy pokazują, że udział influencerów w rynku mediowym będzie systematycznie rósł, a ich znaczenie w kształtowaniu opinii i preferencji konsumenckich stale umacniało. Takie rosnące sektory rynków interesują mnie najbardziej – tłumaczy Paweł Dobosz. - Inwestycja w rozwiązanie mar-tech Oria jest również spójna z naszą strategią budowania ekosystemów innowacyjnych wokół branż, w których mamy już mocne podstawy, a w marketingu funkcjonujemy od lat– dodaje.

Inwestycja w Wills 

Formative zainwestował w Wills Innovation 2 miliony złotych w zamian za 10 proc. udziałów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone zarówno na stworzenie platformy, jak i wprowadzenie jej na rynek.

- Wywodzimy się z branży marketingowej, więc doskonale zdajemy sobie sprawę, jakiego rozwiązania brakuje na rynku – wyjaśnia Wojciech Bzdyk Product Owner Oria AI w WIlls Innovation. - Potencjał wykorzystania Oria AI jest bardzo szeroki. Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nie tylko markom lepiej dobierać współprace z twórcami, ale także np. rodzicom – monitorować treści oglądane w sieci przez ich dzieci. Widzimy w tym narzędziu ogromne możliwości zarówno dla biznesu, jak i dla użytkowników indywidualnych – dodaje.

Poprzedni zastrzyk gotówki 

To już kolejny zastrzyk finansowy dla Wills Innovation na realizację projektu mar-tech Oria-AI. Wcześniej, przy wsparciu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, spółka otrzymała ponad 3 miliony złotych w ramach programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027.

- Inwestycja Formative to dla nas nie tylko zastrzyk finansowy, ale przede wszystkim wsparcie biznesowe, na które nie moglibyśmy liczyć w przypadku inwestycji standardowego VC – podkreśla Wiktor Pastucha, CEO Wills Innovation.

100 mln euro dla startupów 

Formative to projekt inwestycyjny powołany do życia przez Pawła Dobosza. Na przestrzeni trzech lat fundusz chce zainwestować 100 mln euro w około 100 firm z różnych branż. Tickety inwestycyjne będą wynosić od 1 do 9 mln złotych, w zależności od etapu rozwoju danego projektu. Fundusz zamierza wspierać finansowo zarówno startupy na etapie seed i early stage, jak też przedsiębiorstwa w fazie skalowania. Oprócz zastrzyku finansowego Formative oferuje też kompleksowy pakiet wsparcia umożliwiający szybki wzrost, w tym m.in. doradztwo biznesowe, prawne, finansowe czy marketingowe, dostęp do know-how i rozbudowanej sieci networkingowej, a także pomoc ekspertów i biznesmenów, którzy zbudowali przedsiębiorstwa o wartości kilkudziesięciu i kilkuset milionów złotych.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama