Marketing
Employer branding, czyli siła przyciągania marek
Pozytywny wizerunek marki to niemal stuprocentowa gwarancja sukcesu w procesach rekrutacyjnych. Nic dziwnego, że borykające się z niedoborem specjalistów firmy dwoją się i troją, by zasłużyć na miano dobrego pracodawcy. W wielu z nich Employer branding stał się jedną z najważniejszych strategii w rozwoju.
Burger Drwala powraca w drogiej cenie. Kanapka legenda odbiciem inflacyjnych realiów Polski
Trudno szukać produktu fast-food o podobnej sławie. McDonald's wprowadził kultową kanapkę do polskich filii restauracji od poniedziałku 20 listopada. Gorączka wokół tematu jest tak duża, że media podają mylące informacje o ostatecznej cenie burgera. Możemy mówić o marketingowym, a nawet społecznym fenomenie.
Sztuka uwodzenia AI
Za dwa lata reklamy i marketing firm będą w pełni tworzone przez sztuczną inteligencję. Jeśli nie chcesz zostać w tyle za kolegami z branży, dziś jest najlepszy moment, by poznać jej potencjał w kreowaniu wizerunku swojej firmy.
InPost wprowadza program lojalnościowy. InCoiny będą nowymi "żappsami"
Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody - InPost uruchamia program lojalnościowy dla swoich klientów. Za zebrane InCoiny będzie można zyskać rabaty na wysyłanie kolejnych przesyłek, a w przyszłości także wygrać bilety na wydarzenia i kupony do sklepów partnerskich.
Lokalne działania z globalną perspektywą
Dotarcie do setek milionów klientów i możliwości ekspansji – jakie daje jednolity rynek europejski – to największe zalety e-commerce z perspektywy MSP. Jednak dla wielu polskich przedsiębiorców skala i zakres nowych obowiązków może budzić obawy dotyczące kompetencji czy zasobów. Rozwiązaniem może być współpraca z marketplace, takim jak Amazon, który wyposaża małych i średnich przedsiębiorców w wiedzę i narzędzia otwierające sprzedażowe okno na świat.
Powstało śląskie Times Square – Screen Network uruchamia ekran w Katowicach
Screen Network – spółka zależna Digital Network SA – ogłosiła uruchomienie ekranu Super Screen na fasadzie Galerii Katowickiej. To drugi wielkoformatowy ekran spółki w regionie – tuż obok, na budynku dworca znajduje się drugi ekran Digital OOH. Firma określa uruchomienie nośnika jako powstanie „śląskiego Time Square”.
Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI
Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?
Graj z najlepszymi! Haier oficjalnym partnerem Roland Garros 2024
Siła, inteligencja i elegancja Haier na kortach jednego z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń w świecie tenisa.
Biedronka personalizuje komunikację: SMS-y od kierowniczki sklepu
Biedronka wprowadza nowy poziom personalizacji w komunikacji z klientami, wysyłając SMS-y z przekazem od kierowniczek sklepów. To kolejny krok w budowaniu lojalności i zachęcaniu do zakupów w tej popularnej sieci dyskontów.
Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa
„Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – ten slogan został uznany za ostateczny casus belli i wezwanie do rozpoczęcia pełnoskalowej gorącej wojny. Co w niej dozwolone, jakiej broni można w tych reklamowych potyczkach używać? No i komu się to najbardziej opłaca?
Polacy kochają akcje promocyjne. Dzięki nim zapamiętują marki i… kupują ponownie
Raport "Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży" Instytutu Badawczego IRCenter i Pluxee Polska wskazuje, że aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją.
Kaufland w wersji e-commerce: Ekspansja w Polsce i Austrii
Niemiecka sieć supermarketów Kaufland, część Grupy Schwarz, ogłosiła ambitne plany ekspansji swojej platformy e-commerce, Kaufland Global Marketplace (KGM), na nowe rynki europejskie.
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Nie chce, żeby AI karmiła nas scamem
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Patronaty My Company Polska
Oto najważniejsze wydarzenia biznesowe.
Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle Meta wyłoży jeśli sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że Meta okłamywała ich co do liczby potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%. "Dane z oglądalności filmów na facebooku były kłamstwem" - mówi Katarzyna Kociubińska.
IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu
Jednym z kluczowych aspektów budowania autentycznej relacji z odbiorcami w digitalu jest realizowanie jakościowych kampanii online. Jak to zrobić? Eksperci z grup roboczych IAB Polska wyselekcjonowali najbardziej aktualne tematy oraz wyzwania związane z szeroko pojętą jakością w marketingu online.
Startuje 12. edycja Akademii e-marketingu: Darmowe szkolenia dla przedsiębiorców
Już 27 lutego w Lublinie rozpocznie się 12. edycja Akademii e-marketingu adresowana do przedsiębiorców z sektora MSP. W tym roku eksperci odwiedzą 14 lokalizacji w największych miastach w Polsce. Akademia e-marketingu jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie. Uczestnicy, podczas spotkań z ekspertami, będą mogli zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę z zakresu marketingu online np. tworzenia strony WWW, działań SEO czy wykorzystania różnych narzędzi promocyjnych.
Bitwa cenowa na rynku dyskontów – UOKiK bada skargi na Biedronkę
Reklama porównawcza Biedronki znalazła się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszystko za sprawą zgłoszeń klientów, którzy mają dość dziwnej kampanii SMS-owej. Konfliktem między dyskontami żyje już cały kraj, a przede wszystkim internetowa memosfera.
TOP 10. Ranking najpopularniejszych marek w Polsce
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce.
Las Vegas w Lublinie? Reklama, którą podzielisz się ze znajomymi
Jaka przyszłość czeka reklamę billboardową w 2024 roku? Eksperci nie mają wątpliwości, że era cyfrowa przyspiesza personalizację treści.
Nowość na rynku: Żabka wprowadza "wyspy" w centrach handlowych
Popularne "wyspy" czyli punkty sprzedaży w otwartej przestrzeni galerii handlowych zostaną wzbogacone o sklepy Żabki w wersji mikro.
Musk zabrał pracownikom Twittera obiecaną premię. Sąd w Kalifornii wydał wyrok
Mark Schobinger, były dyrektor ds. wynagrodzeń w Twitterze, stanął na czele pozwu zbiorowego przeciwko platformie X (w chwili zwolnień Twitter), ujawniając niedotrzymane obietnice wypłaty premii.
Wojny handlowe z kolejnym Waterloo: Lidl akceptuje kupony rabatowe Aldi
Rywalizacja między dwoma gigantami dyskontowymi – Lidl i Aldi – osiągnęła nowy poziom. Lidl, w swojej ojczyźnie, zaskoczył rynek, akceptując kupony rabatowe największego konkurenta, Aldi Süd. To odważny krok w świecie handlu detalicznego, który może zrewolucjonizować strategie marketingowe sieci.
Zara po kontrowersyjnej kampanii reklamowej traci miliony dolarów
Słynna marka odzieżowa Zara znalazła się w ogniu krytyki po opublikowaniu swojej najnowszej kampanii reklamowej dla linii Atelier. Zdjęcia, przedstawiające modelkę wśród gruzów i manekinów, wywołały oburzenie, gdyż niektórzy widzieli w nich odniesienia do dramatycznych scen z wojny między Izraelem a Hamasem w Strefie Gazy.
3 000 przedsiębiorców z całej Polski wzięło udział w 11. edycji Akademii e-marketingu
Przez cały 2023 rok, w największych miastach w Polsce odbywały się darmowe szkolenia dla przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wydarzenia zorganizowano w ramach 11. edycji Akademii e-marketingu, która jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie.
Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców
Linijka kodu czy hasło zrozumiałe tylko przez wąskie grono specjalistów. Tak coraz częściej wygląda reklama umieszczona na billboardach. Nic nie mówi to masowemu odbiorcy? Nie szkodzi, bo wcześniej marketingowcy sprawdzili, że w tym miejscu reklamująca się firma i tak znajdzie partnera biznesowego lub kandydata do pracy. Nie zawsze bowiem chodzi o globalną sprzedaż.
Apple w niezwykłej, nocnej premierze prezentuje innowacje na sezon świąteczny
W poniedziałek, 30 października, Apple zorganizował wyjątkową nocną premierę. Fani marki mogli obserwować prezentację nowości, która została nagrana w całości za pomocą iPhone’ów 15 Pro.
Mieszkańcy Wrocławia walczą o... Biedronkę. Nietypowy zryw społeczny podczas obrad rady miejskiej
Mieszkańcy Wrocławia zdecydowali się protestować podczas obrad rady miejskiej. Ich postulaty dotyczyły ochrony sklepu dyskontowego na Przedmieściu Oławskim, który mógłby zostać zamknięty na skutek nowego planu zagospodarowania tego obszaru.
Google przestanie być najpopularniejszą wyszukiwarką? TikTok czai się u progu
Google, czyli najpopularniejsza wyszukiwarka świata ma problem. Nazywa się TikTok. To do tej aplikacji lgnie coraz więcej osób z pokolenia “zetek”. Tłumaczą, że właśnie chińska aplikacja najlepiej odpowiada na ich pytania i są one bardziej inspirujące.
Duet Lanberry & Tribbs, marka Pandora i agencja JU tworzą historię drobnych chwil
Pandora, jedna z największych marek biżuteryjnych na świecie, właśnie wkroczyła na muzyczną scenę, a to za sprawą agencji kreatywno-digitalowej JU. W przygotowanej przez agencję kampanii udział biorą utalentowani artyści, duet Lanberry & Tribbs, którzy zachęcają do celebrowania życia poprzez dostrzeganie w nim tych małych, ale jakże istotnych momentów.
Stanowski o przyszłości KS: "W TOP400 jest 307 filmów z moim udziałem. Więcej nie będzie"
Kanał Sportowy, początkowo dedykowany tematyce sportowej, zdobył sporą popularność na YouTube. Założony w 2020 roku przez znaną czwórkę pasjonatów sportu, szybko zgromadził ponad milion subskrybentów. Platforma przynosząca ogromne zyski obecnie zmaga się ze sporym kryzysem wizerunkowym.
Netflix House: Gigant streamingu startuje z siecią sklepów inspirowanych światem seriali
Netflix House: Kolejny krok w świecie rozrywki czy genialny ruch marketingowy? Netflix szykuje sieć sklepów, w których będzie można nie tylko kupić produkty nawiązujące do flagowych produkcji czerwonego giganta, ale też zjeść dania i uczestniczyć w spektaklach rodem z filmowych produkcji streamera.
Pandora Gate: Biedronka i Lidl odcinają się od współpracy z TeamX w przyszłości
Współczesne korporacje, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, chętnie współpracują z influencerami. W przypadku polskiego rynku, wielu z tych twórców to popularni youtuberzy, których kanały zgromadziły miliony subskrybentów. Jednak ostatnie wydarzenia związane z tzw. aferą "Pandora Gate" rzucają cień na ich reputację i wpływają na decyzje dużych sieci takich jak Biedronka czy Lidl.
Rozpoczynamy rekrutację firm do #10 “Przegląd Technologiczny” – Smart Food City
We współczesnym świecie, technologia i zrównoważony rozwój stają się nierozerwalnie połączone. Organizowany przez m.st. Warszawa #10 “Przegląd Technologiczny” – Smart Food City ma na celu sprawdzić, jak nowoczesne technologie przyczyniają się do ewolucji systemów żywnościowych w miastach.
5 filarów dobrej reputacji. Jak budować markę godną zaufania
Nie musisz być globalną korporacją, by stracić wizerunek w oczach klientów przez głupie błędy. Oto pięć fundamentów, na których powinieneś zbudować prawdziwą markę godną zaufania.