TOP 10. Ranking najpopularniejszych marek w Polsce
Allegro, fot. Robson90 / Shutterstock.comRanking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą całościowej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, oceny jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji jako pracodawcy. W ciągu roku firma zbiera dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na naszym rynku.
- Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, w tym roku tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w naszym badaniu. Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Jednak zestawienie Top Improvers pokazuje, że marketerzy mają za sobą trudny rok. Nikt nie osiągnął spektakularnego sukcesu, a wiele marek odnotowało duże spadki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
10. Adidas - 28 proc.
9. Żywiec Zdrój - 29,5 proc.
8. Tymbark - 30,7 proc.
7. Lubella - 34,6 proc.
6. Blik - 35,4 proc.
5. Winiary - 36,5 proc.
4. E.Wedel - 41,2 proc.
3. Lidl - 41,4 proc.
2. Rossmann - 42,1 proc.
1. Allegro - 57,5 proc.
Oto marki, które najszybciej wzrosły w ostatnim roku
Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego.
10. Google Pay i Aldi: +1 pkt proc.
9. Dino, Fiat +1,1
8. Vinted +1,1
7. Kia +1,2
6. PayPo +1,6
5. Blik +1,7
4. Dealz +2,3
3. Revolut +3
2. Erli +3,1
1. Action +3,6