Trendy przyszłości. Europejski Fundusz Leasingowy rozmawia z polskimi innowatorami

EFL jubileusz
Fot. materiały prasowe
Jeśli standardowo na urodziny dostaje się prezenty, to urodziny – i to okrągłe, bo 30-te! – Europejskiego Funduszu Leasingowego nie były standardowe ani trochę. Firma postanowiła uczcić swój jubileusz działalności w Polsce, organizując wydarzenie online poświęcone trendom przyszłości, a że dostęp do niego był darmowy, to można pokusić się o twierdzenie, że tym razem to jubilat rozdawał prezenty.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ciekawy przekrój omawianych obszarów, bardzo interesujący goście (zarówno ci w studio, jak i występujący w przygotowanych materiałach filmowych) oraz różnorodne spojrzenie na trendy - od podejścia globalnych korporacji po spojrzenie polskich startupów - to główne elementy jubileuszowej gali zorganizowanej przez Europejski Fundusz Leasingowy.

Startupy były swego rodzaju łącznikiem wszystkich części wydarzenia - Michał Kramarz z Google for Startups opowiedział o tym, jak ten rynek rozwija w Polsce i w jakiej branży należy spodziewać się pierwszego polskiego unicorna, a zaproszeni goście przedstawili swoje pomysły na dalszy rozwój. Rafał Budweildariusz zaprezentował Triggo, czyli unikatowy miejski pojazd elektryczny o zmiennym rozstawie kół. Sebastian Żywiecki z Viuu opowiedział o aplikacji rozrzeszarzącej rzeczywistość, która pozwala np. na przymiarkę nowego dywanu w sypialnii bez wychodzenia z domu. Z kolei Wojciech Paprot przedstawił Walletmor - dość jeszcze kontrowersyjny, acz niewątpliwie przyszłościowy koncept implantu płatniczego wszczepianego pod skórę.

W części poświęconej cyfryzacji widzowie mieli możliwość poznania opinii szefów polskich oddziałów światowych liderów w tym obszarze: Dariusza Piotrowskiego z Della oraz Wojciecha Zaskórskiego z Lenovo. Z ich wypowiedzi przebija się jedna wspólna myśl - dane, ich ochrona, przechowywanie, przesyłanie czy w końcu analiza, to absolutnie kluczowe elementy działalności przedsiębiorstw i wszystkie działania związane z postępem cyfrowym powinny mocno się wokół nich koncentrować. Co stwarza zarówno szanse rozwoju, ale również łączy się z szeregiem zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem.

Przykład samochodu autonomicznego i mającego tam miejsce tzw. edge computingu, czyli przetwarzania danych w miejscu, gdzie te dane powstają, stanowił niejako wprowadzenie do świata elektromobilności. Ten trend w ostatnich latach bardzo mocno przyspieszył, a w opinii rozmówców - Macieja Wojeńskiego z Ekoenergetyki, czołowego producenta baterii elektrycznych w Polsce i Sebastiana Jezierskiego z Hondy - jesteśmy dopiero na początku drogi i z każdym rokiem zjawisko „elektryfikacji” na naszych ulicach będzie przybierało na sile.

Jednym z elementów popularyzujących samochody elektryczne może okazać się car sharing. Bardzo wierzy w to Maciej Panek - twórca jednej z największych sieci car sharingowej w Polsce. To z jednej strony szansa na praktyczne przetestowanie samochodu elektrycznego, z drugiej zaś część coraz bardziej popularnego na świecie i w Polsce zjawiska sharing economy, w myśl którego kluczowe jest korzystanie, a nie posiadanie.

Podczas części poświęconej sprzedaży i marketingowi, Maciej Samcik z „Subiektywnie o finansach” zastanawiał się, kto - w ramach tworzonych platform sprzedażowych - będzie „rządził” naszymi portfelami w przyszłości, natomiast Radosław Woźniak, prezes EFL, opowiadał o leasingowym „smart contract”, czyli rozwiązaniu, w którym klient będzie musiał jedynie wybrać leasingowany przedmiot, a cała reszta zadzieje się w 100 proc. automatycznie. Głos zabrał również Tomasz Blicharski z Żabki, który zaprosił do pierwszego w Polsce w pełni samoobsługowego sklepu Żappka Store. - Wchodzisz, zabierasz z półki produkty i wychodzisz, a rachunek sam pojawi się w aplikacji - tłumaczył przedsiębiorca.

Retransmisja wydarzenia dostępna jest TUTAJ.

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ