Taylor Swift jest świetna w marketingu – można czerpać inspiracje

Taylor Swift to również królowa marketingu
Taylor Swift to również królowa marketingu / Fot. Facebook.com/TaylorSwift
Taylor Swift, a także jej zespół współpracowników, doskonale wiedzą jak prowadzić aktywności marketingowe. Oto kilka metod, które stosuje gwiazda.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Za wszystkimi nagrodami, albumami o najlepszej sprzedaży, wyprzedanymi trasami koncertowymi i innymi sukcesami Taylor Swift kryje się doskonała strategia marketingowa. Oczywiście są to rozwiązania adresowane do konsumentów, nie zaś na rynek B2B. Jeśli jednak prowadzimy firmę, która działa w sektorze B2C, warto przyjrzeć się choć kilku działaniom, jakie przeprowadziła i regularnie przeprowadza Taylor Swift. 

Taylor Swift: trzy sprawdzone działania marketingowe

1. Storytelling

Taylor Swift doskonale opanowała sztukę opowiadania historii, a jej narracje są potem dosłownie "wplecione" w produkt. Gdy kupujemy jakiś utwór czy album, kupujemy de facto historię, którą Swift opowiadała np. w social mediach. 

Firmy mogą postępować w podobny sposób i wiązać produkt z historią marki oraz branżą, w jakiej działają. Ludzie uwielbiają dobre i ciekawe historie, z którymi mogą się potem identyfikować. Jeśli przedstawimy w działaniach marketingowych jakiegoś bohatera lub bohaterów, klienci będą mogli poznać ich wyzwania i problemy. Wyobrażą sobie siebie w tej roli i potem - jeśli dobrze zrealizujemy kampanię - zdecydują się na zakup naszego produktu, aby zaspokoić konkretną potrzebę czy rozwiązać dany problem. 

2. Mów językiem swoich odbiorców

Taylor doskonale wie, z czym zmagają się jej fani i co ich ekscytuje. Potrafi jak mało kto rozmawiać o dojrzewaniu, różnych codziennych bolączkach, złamanych sercach, piłkarzach, polityce, czy nierówności płci w branży muzycznej. 

Zobacz: Youtuberzy

Firmy mogą postępować w podobny sposób. Przedsiębiorcy powinni doskonale znać i wykorzystywać modne frazesy i żargon branżowy. Warto dołączyć m.in. do grup na Facebooku, które dotyczą branży, w jakiej działamy. Zobaczymy wówczas z czym potencjalni klienci często mają problem i jakiego języka używają, by go opisać. Następnie możemy to wykorzystać w swojej komunikacji marketingowej. 

3. Nagradzaj lojalność unikalnymi doświadczeniami

Jeśli widzisz, że masz jakiegoś lojalnego klienta czy fana marki, zacznij to faktycznie zauważać. Co to oznacza? Taylor Swift ma fanów określanych hasłem Swiftie. To ludzie, którzy kibicują jej praktycznie od samego początku i kupują niemal wszystko, co ma do zaoferowania. To dla nich gwiazda organizuje czasami unikalną imprezę "Tajnych Sesji", która odbywa się w jej własnym domu. Najwięksi fani mogą wówczas posłuchać najnowszych nagrań Swift przed innymi, a nawet przekazać swoje uwagi. 

Sprawdź: Spadek cen mieszkań

Tego typu działanie sprawia, że wokół Swift powstaje potem dużo zamieszania, a fani stają się niejako ambasadorami marki. Czują się niezwykle docenieni, więc jeszcze bardziej angażują się w promowanie twórczości Taylor. 

Firmy mogą się tym oczywiście zainspirować. Możemy uruchomić program lojalnościowy dla klientów. Następnie możemy m.in. wysyłać życzenia z okazji urodzin, oferować specjalne rabaty, dostęp do produktów przed innymi, czy też - podobnie jak Taylor - organizować wewnętrzne eventy (obecnie musiałyby one odbywać się wirtualnie). 

ZOBACZ RÓWNIEŻ