Inspiracje, czyli polecane książki na czerwiec

Polecane książki na czerwiec
Polecane książki na czerwiec
Oto polecane przez nas publikacje w sam raz na czerwiec.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2022 (81)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

David Meerman Scott

Nowe zasady marketingu i PR

MT Biznes

Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących – podtytuł książki Davida Meermana Scotta od razu mówi, co dziś w marketingu się liczy. Przy okazji zwraca uwagę na mnogość dróg, którymi do klienta można z informacją o naszym produkcie dotrzeć. Nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie? Scott, który na marketingu zna się jak mało kto nie ma wątpliwości, że dziś… nie ma już jednego przepisu. Trzeba bowiem łączyć, mieszać, dawkować wszystkie metody. Na szczęście zdradza jak to zrobić. Książka przez pół roku nie schodziła z listy bestsellerów „BusinessWeek” i została przetłumaczona na 29 języków – od albańskiego po wietnamski. W tym gronie nie mogło zabraknąć polskiego.

---------------------------------------------------------------------

Aga Szóstek

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku 

MT Biznes

Wyobraź sobie, że nie musisz przejmować się konkurencją, klienci są wierni twojej marce, ba! gorąco polecają ją innym. Brzmi jak bajka? Tyle że może stać się twoją codziennością. Tak twierdzi dr Aga Szóstek, strateg doświadczeń. Przez ostatnie 20 lat pracowała na styku projektowania, technologii i biznesu (m.in. dla takich marek jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY) i odkryła, że to właśnie emocjonujące, pozytywne doświadczenie jest tym, co zmienia w biznesie najwięcej. Swoją strategię nazwała „umami”, tak jak piąty smak pochodzący z japońskiej sztuki kulinarnej. W europejskiej kuchni oficjalnie są ich cztery – słodki, kwaśny, słony i gorzki, ale to właśnie głęboki, pełny, „mięsny” smak umami sprawia, że konkretne danie nas uwodzi. Podobnie jest w biznesie. Klienci nie kupują od nas produktów czy usług – oni kupują doświadczenia, czyli de facto wspomnienia, które nasza marka zbuduje w ich głowie. 

---------------------------------------------------------------------

Mel Silberman, Freda Hansburg 

Inteligencja interpersonalna. Jak utrzymywać mądre relacje z innymi

Studio EMKA

Odnosisz czasem wrażenie, że wiedzie ci się gorzej niż powinno? Czy konflikty z niektórymi ludźmi pozbawiają cię całej energii? Czy chciałbyś, by twoje relacje z najbliższymi układały się bardziej harmonijnie? Wielu z nas na te pytania (zawarte w teście na samym początku książki) odpowie twierdząco. Czy to znaczy, że to książka dla każdego? I tak, i nie. Tak, bo to solidna porcja wiedzy z dziedziny psychologii podanej w ciekawy sposób. Nie, bo nie wszyscy jesteśmy gotowi przyznać – nawet sami przed sobą – że nasza inteligencja interpersonalna pozostawia wiele do życzenia. I wymaga pracy. Silberman i Hansburg, dwoje uznanych psychologów, odkrywają przed czytelnikami umiejętności składające się na inteligencję interpersonalną. Autorzy uczą, jak uważnie słuchać innych, motywować ich, wyrażać i przyjmować konstruktywne opinie, rozwiązywać konflikty. A także przekazywać światu to, co mamy najlepszego do zaoferowania. 

---------------------------------------------------------------------

Sebastian Kotów

Masz wpływ na swoje życie

SebastianKotow

Ci, którzy spotkali Sebastiana Kotówa na swojej drodze (a jest ich sporo, choćby z tego powodu, że dał on ponad 800 wykładów i poprowadził nie mniej szkoleń), nie będą mieli wątpliwości, czy warto po tę książkę sięgnąć. Jeden z najlepszych psychologów biznesu w Polsce sam jest przedsiębiorcą i doświadczonym menedżerem z ponad 20-letnim doświadczeniem biznesowym, a także wykładowcą akademickim. No i ma charyzmę! Pozostałych powinna skusić tematyka książki, którą jest wzięcie odpowiedzialności za swoje życie, karierę, biznes… „Stworzyłeś sobie historię na temat tego, co jest dla ciebie możliwe, a czego nigdy nie osiągniesz. Problem, że większość tych założeń jest nieprawdziwa i tylko cię ogranicza” – pisze Kotów we wstępie. Jak to zmienić? Nie wystarczy powtarzać sobie przed lustrem „jestem zwycięzcą!”, trzeba jeszcze w to naprawdę uwierzyć i wcielić w życie. Systematycznie, krok po kroku. Tak, czasami idąc na skróty. Kotów pokazuje tę drogę w całkiem przystępny sposób. 

 

My Company Polska wydanie 6/2022 (81)

Więcej możesz przeczytać w 6/2022 (81) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ