Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Jak tłumaczą pomysłodawcy projektu, dzięki wykorzystaniu big data, AI i technologii geolokalizacyjnej, Monopoly World zmienia sposób interakcji graczy z realnym światem, tworząc unikalne połączenie gry strategicznej i platformy marketingowej dla globalnych marek. Nowe finansowanie pozwoli Reality Games przejść fazę testów przed globalną ekspansją, przybliżając markę Monopoly do 4 mld użytkowników mobilnych na całym świecie.
Jacy inwestorzy wspierają rozwój Monopoly World? Amerykańska platforma inwestycyjna Republic, polski fundusz Unfold VC i luksemburski fundusz private equity Acquinox. Dodatkowo, Reality Games korzysta ze wsparcia Hasbro, właściciela marki Monopoly, co zapewnia silne zaplecze licencyjne i marketingowe. Dzięki nowemu finansowaniu startup planuje skalowanie Monopoly World na nowe rynki (po udanych testach w Polsce i na Filipinach), dalszy rozwój technologii AI i rozwój produktu oraz rozszerzenie współpracy z globalnymi markami retail.
Czym wyróżnia się Monopoly World
CEO Reality Games przekonuje, że najważniejszym wyróżnikiem platformy jest integracja z rynkiem retail – marki mogą aktywnie angażować graczy, oferując im promocje, nagrody i realne benefity. Gracze, rozwijając swoje imperia nieruchomościowe, mogą wymieniać progres w grze na interakcje z markami, co tworzy zupełnie nowy ekosystem połączenia gamingu z handlem i usługami. Jednym z kluczowych elementów gry jest mechanika „walk-to-earn”, która zachęca graczy do eksploracji miast. Odwiedzając rzeczywiste lokalizacje, użytkownicy zdobywają walutę w grze, którą mogą wymieniać na specjalne oferty i programy lojalnościowe marek. Dzięki temu mobilna rozgrywka staje się narzędziem realnych interakcji i korzyści.
Zespół ekspertów wspierających Monopoly World
Reality Games wspierają doradcy zarządu i inwestorzy:
- Peter Moore – ex CEO Liverpool FC, ex COO Electronic Arts, kluczowy menedżer w premierach Sega Dreamcasti Xbox 360.
- Yariv Adan – były Google AI Product Lead, specjalista w zakresie konwersacyjnej AI i interaktywnej rozgrywki.
- Nav Sunner – były Head of Legal w Codemasters, były Commercial Director w Microsoft, ekspert ds. strategii i prawa gamingowego.
- Janusz Moneta – były VP Google Global Ads Marketing, specjalista w zakresie reklamy, rozwoju aplikacji i globalnego wzrostu firm.
- Mariusz Gąsiewski – Head of Google Apps & Games w regionie CEE
- Zamknięcie tej rundy to ważny krok w kierunku dalszego wzrostu Reality Games. Monopoly World to nie tylko gra, ale platforma, która zmienia sposób, w jaki ludzie angażują się w świat rzeczywisty poprzez mobilną rozgrywkę. Dzięki globalnej rozpoznawalności marki Monopoly oraz naszej technologii, tworzymy przełomowe doświadczenie, które łączy gaming, nieruchomości i retail w jednym ekosystemie – komentuje Zbigniew Woznowski, CEO Reality Games.