Sprawdź, ile możesz zyskać, wprowadzając kupony rabatowe do sklepu

Sprawdź, ile możesz zyskać, wprowadzając kupony rabatowe do sklepu
38
Wprowadzenie kodów rabatowych do e-sklepu nie wiąże się z ogromnymi kosztami. Oczywiście mowa o samym wygenerowaniu kodów oraz ich implementacji w panelu strony. Dodatkowo kody można dystrybuować w bardzo łatwy sposób, między innymi poprzez portale z koda

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wprowadzenie kodów rabatowych do e-sklepu nie wiąże się z ogromnymi kosztami. Oczywiście mowa o samym wygenerowaniu kodów oraz ich implementacji w panelu strony. Dodatkowo kody można dystrybuować w bardzo łatwy sposób, między innymi poprzez portale z kodami, takie jak AleRabat.com. Czy warto wprowadzić bony i vouchery do sklepu internetowego? Na pewno tak.

Pozyskuj klientów

Kody i kupony rabatowe to kolejny, po newsletterach, łatwy sposób dotarcia do nowych kupujących. Ich rozdanie lub rozesłanie jest bardzo proste, a aby miały wysoką efektywność warto targetować osoby, do których przesyłamy rabaty. Najczęściej spotykanymi rodzajami kuponów są:

  • kody na stronie sklepu – najprostszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Możesz go zamieścić na banerze lub w karcie produktu tuż pod ceną. W ten sposób komunikujesz klientów, że mogą zaoszczędzić np. 10% wartości zamówienia lub mogą skorzystać z darmowej dostawy. To świetny sposób na zmotywowanie kupującego do reakcji. Kupon, pojawiający się podczas procesu zamówienia, pozwala przeanalizować zakupy i dobrać dodatkowo jakiś produkt. Kupony na darmową dostawę potrafią zwiększyć wartość koszyka nawet o 20%;
  • kupony w social mediach – najlepiej jeśli pojawiają się w targetowanych kampaniach oraz na firmowych profilach. Często są to „reedemy”, czyli bony pozwalające na darmowe pobranie produktu lub skorzystanie z usługi, takiej jak np. dostęp do miesiąca streamingu muzyki za darmo. Kody mają zachęcić do późniejszego wykupienia subskrypcji;
  • bony w newsletterach – najlepiej, jeśli oferty zawarte w mailingach pogrupujesz i przypiszesz do każdego segmentu klientów, dzięki temu istnieje największe podobieństwo zainteresowania potencjalnych kupujących zaproponowanymi zniżkami. Pamiętaj też, że najlepsze oferty pozostaw dla najwierniejszych klientów. To procentuje;
  • ulotki promocyjne dokładane do zamówienia - tak naprawdę to tylko papierowe wersje cyfrowych kodów. Można zachęcić nimi e-klienta do ponownego zakupu lub przekazać mu kod do zaprzyjaźnionego sklepu. Warto mieć na uwadze wielkość rabatu – 5% na zakup powyżej 3000 złotych nie jest atrakcyjną ofertą;
  • kupony SMS – kampanie SMS są dość popularne, ale tak samo, jak w przypadku wysyłek mailingowych, należy pamiętać o przestrzeganiu wszystkich aspektów prawnych. Bony takie mają to do siebie, że bardzo łatwo można je targetowć, a wiadomość może zawierać zdjęcie lub link do sklepu;
  • rabaty udostępnione na portalach – jednym z nich AleRabat.com idealne rozwiązanie na dotarcie do bardzo dużej grupy nowych klientów. Kupony zamieszczone w tym miejscu mogą być aktywne przez wiele tygodni. To świetne rozwiązanie dla sklepów, które poza obniżkami procentowymi chcą udostępnić kody na darmową dostawę.

Zyskaj i zarabiaj

Aby sprawdzić ile można zyskać wprowadzając kupony – wystarczy przyjrzeć się statystykom, które udostępnił portal AleRabat.com. Tylko w sam Czarny Piątek, czyli święto e-zakupów, pobrano łącznie 76000 kodów rabatowych. 41000 osób sprawiło, że klikalność linków wzrosła o 185%, a ilość zamówień z kodami aż o 350%. Średnia wartość koszyka wyniosła 368 zł. To ogromne liczby, które przekonują do wprowadzania kampanii rabatowych w sklepach.

Z kodów najczęściej korzystają kobiety, aż 63% z nich szuka ich w Internecie. Najwięcej kuponów pobierają mieszkańcy województwa mazowieckiego oraz śląskiego. Znając te wartości łatwo można zobaczyć, że wprowadzenie kuponów może mieć wpływ na podniesienie sprzedaży, a także wielkości koszyka. Nawet zaoferowanie darmowej dostawy powoduje, że klienci średnio dokładają do niego dodatkowe produkty i zwiększają jego wartość o około 20%.

Jeśli do tego przeanalizujemy, w jakie dni najczęściej kupują klienci, okazuje się, że otrzymujemy świetne narzędzie do generowania dodatkowych leadów sprzedażowych. Ważny element to wysyłka, jeśli jest ona darmowa, to tym bardziej przekonuje konsumenta do zakupu. Prawie 20% wszystkich tygodniowych transakcji przypada na ten dzień. Kupując produkt na początku tygodnia, nabywca może mieć pewność, że przesyłka dotrze do niego przed weekendem, co zdaje się być kluczową motywacją wyboru dnia zakupów oraz wyjaśnieniem stopniowego spadku procentowego sprzedaży wraz z kolejnymi dniami. Najmniej intensywnym dniem jest sobota, która w każdej zbadanej branży utrzymuje najniższy poziom sprzedaży (od 7,05 do 10,30%).

Kupony rabatowe mogą bardzo wpływać na zwiększenie sprzedaży. Odpowiednio przygotowane i udostępnione w najlepsze sprzedażowo dni pozwalają zainteresować dodatkowych klientów, którzy są wrażliwi np. na cenę. Czasem po prostu warto spróbować nowych rozwiązań, które do tej pory nie pojawiały się w e-sklepie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ