Pepco większe niż LPP! Znamy szczegóły giełdowego debiutu sieci

Pepco
Pepco, fot. Adobe Stock
Łączna kapitalizacja grupy Pepco wynosi 23 mld złotych - wynika z podsumowania oferty publicznej akcji firmy. To więcej, niż np. grupa LPP, właściciel marek Reserved czy Mohito. Pepco jest na ostatniej prostej przed wejściem na warszawską giełdę.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak wynika z komunikatu Pepco, ostateczna cena za jedną akcję spółki wyniesie 40 zł. Na rynek wprowadzonych zostanie ponad 80,3 mln akcji, co oznacza, że kapitalizacja firmy przekroczy 23 mld złotych.

Wpływy brutto ze sprzedaży akcji wynieść mają około 3,2 mld zł (0,7 mld euro). Inwestorom Indywidualnym przydzielonych zostanie 2,5 mln akcji sprzedawanych (tj. 3,1 proc. akcji sprzedawanych w ramach oferty), zaś inwestorominstytucjonalnych przydzielonych zostanie pozostałe 77,9 mln akcji sprzedawanych.

Równolegle do Oferty, Główny Akcjonariusz Sprzedający zaoferował w ofercie publicznej niewymagającej sporządzenia prospektu dodatkowe 23.111.650 istniejących akcji (ang. Cornerstone Shares) wybranym podmiotom finansującym, z którymi główny akcjonariusz Grupy zawarł umowy dotyczące finansowania, w celu uzyskania dodatkowych wpływów brutto w wysokości około 0,9 mld złotych (0,2 mld euro)

Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań akcji na GPW to 26 maja 2021 r. (albo termin zbliżony).

Pepco na giełdzie

- Z dumą zmierzamy na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie przeprowadzając największą ofertę publiczną akcji w tym roku, dołączając jednocześnie do grona największych spółek notowanych w Warszawie. Nasza Grupa działa na atrakcyjnym europejskim rynku w sektorze wielobranżowych sklepów dyskontowych. Z naszymi trzema wiodącymi na rynku markami – PEPCO, Dealz i Poundland – jesteśmy znakomicie przygotowani do tego, by wykorzystać ogromne możliwości rozwoju, jakie są przed nami - powiedział  Andy Bond, dyrektor generalny (CEO) Pepco Group.

- Cieszymy się z dużego zainteresowania i wsparcia ze strony szerokiego grona renomowanych inwestorów polskich i międzynarodowych oraz z dużego popytu ze strony inwestorów indywidualnych. Wszyscy oni docenili nasze dotychczasowe osiągnięcia finansowe i wyraźnie nakreśloną wizję długoterminowego wzrostu. Rozwój naszej Grupy i sieci sklepów możemy z łatwością finansować z osiąganych przez nas przepływów pieniężnych - dodał.

Pepco. Sieć sklepów

Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami PEPCO, Dealz oraz Poundland, obejmującą 3246 sklepów znajdujących się w 16 krajach (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.). Sklepy Grupy oferują odzież, produkty wyposażenia dla domu ogólnego zastosowania, w tym zabawki i produkty sezonowe, a także produkty szybko zbywalne (FMCG, ang. fast moving consumer goods) w konkurencyjnych cenach. W skład Grupy Pepco wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów Grupy w towary.

W roku obrotowym zakończonym 30 września 2020 r., przychody Pepco Group wzrosły do 3,5 mld euro. Ambicją Grupy jest zdobycie pozycji wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie, z celem finansowym osiągnięcia wyniku EBITDA* przekraczającego 1 miliard euro w ciągu 5-7 lat, poprzez dalsze wzmocnienie wiodącej pozycji na rynku i planowane ponad trzykrotne zwiększenie liczby sklepów. 

W okresie ostatnich trzech lat obrotowych, do 30 września 2020 r., Grupa Pepco otwierała ponad 300 sklepów rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021 celem Grupy jest otwierać co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie.

 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ