Pepco chce wejść na giełdę. Wybierze warszawską GPW

Pepco
Pepco, fot. Adobe Stock
Sieć handlowa Pepco chce wejść na giełdę papierów wartościowych. Jak donosi agencja Reuters, najprawdopodobniej wybierze Warszawę. Jak wynika ze wstępnych informacji, IPO będzie miało wartość nawet 4,5 mld euro.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W tym momencie przedstawiciele Pepco nie komentują doniesień. Tymczasem jak podaje Reuters, sieć rozważała debiut na giełdzie w Londynie, ale ostatecznie wybrała Warszawę. 

Według doniesień brytyjskich mediów, potencjalna wartość IPO może wynieść nawet 4,5 mld euro. Byłby to jeden z największych w ostatnim czasie debiutów na warszawskiej giełdzie.

Pepco to sieć dyskontowa, która sprzedaje m.in. ubrania czy artykuły wyposażenia wnętrz. W Polsce sieć ma ponad 1000 sklepów. Opróćz tego działa m.in. w Czechach, Słowacji, Włoszech, Rumunii, Chorwacji i państwach nadbałtyckich. Firma posiada łącznie ponad 3,2 tys. sklepów. W tym roku uruchomi ponad 200 kolejnych placówek.

Przeczytaj więcej o tym, co dzieje się w handlu

W skład grupy Pepco, oprócz sklepów pod tym samym szyldem, wchodzą jeszcze marki Dealz oraz Poundland (tylko w Wielkiej Brytanii). 

Obecnie Pepco należy do koncernu Steinhoff. Doniesienia o chęci wejścia na rynek publiczny nie są nowe - w 2019 roku pojawiłą się informacja o sprzedaży nawet 25 proc. akcji poprzez IPO na giełdach w Warszawie i Londynie. Ostatecznie z planów nic nie wyszło.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ