Pepco chce wejść na giełdę. Wybierze warszawską GPW
Pepco, fot. Adobe StockW tym momencie przedstawiciele Pepco nie komentują doniesień. Tymczasem jak podaje Reuters, sieć rozważała debiut na giełdzie w Londynie, ale ostatecznie wybrała Warszawę.
Według doniesień brytyjskich mediów, potencjalna wartość IPO może wynieść nawet 4,5 mld euro. Byłby to jeden z największych w ostatnim czasie debiutów na warszawskiej giełdzie.
Pepco to sieć dyskontowa, która sprzedaje m.in. ubrania czy artykuły wyposażenia wnętrz. W Polsce sieć ma ponad 1000 sklepów. Opróćz tego działa m.in. w Czechach, Słowacji, Włoszech, Rumunii, Chorwacji i państwach nadbałtyckich. Firma posiada łącznie ponad 3,2 tys. sklepów. W tym roku uruchomi ponad 200 kolejnych placówek.
Przeczytaj więcej o tym, co dzieje się w handlu
W skład grupy Pepco, oprócz sklepów pod tym samym szyldem, wchodzą jeszcze marki Dealz oraz Poundland (tylko w Wielkiej Brytanii).
Obecnie Pepco należy do koncernu Steinhoff. Doniesienia o chęci wejścia na rynek publiczny nie są nowe - w 2019 roku pojawiłą się informacja o sprzedaży nawet 25 proc. akcji poprzez IPO na giełdach w Warszawie i Londynie. Ostatecznie z planów nic nie wyszło.